Kosten uitlijnen hoog na vervangen veerpoten

Gestart door lazyadmin, 16-07-2014 20:24:45

Vorige topic - Volgende topic

lazyadmin

Ik ben even benieuwd naar jullie mening:

Heb rondom de veerpoten vervangen van me S70. Uiteraard moet de auto uitgelijnd worden, gebeld met de garage uitlijnen 60 euro, apk 20 euro. Prachtig zou ik zeggen.

Haal ik net me auto op, zijn ze 2,5 uur bezig geweest met uitlijnen ivm foute camberafstelling. Of ik even wilde bijstorten. Oorzaak was nieuwe veerpoten. Klopt, had ik ook gezegd toen ik belde, uitlijnen ivm nieuwe veerpoten.

Nu vindt ik eigenlijk dat uitlijnen is uitlijnen, de ene keer hebben ze mazzel en zijn ze met een half uur klaar de andere keer zijn ze wat langer bezig. Maar wat ik me nu afvraag, is het reƫel dat ze 2,5 uur bezig zijn met het afstellen van de camber. Achter hebben ze nagenoeg niets hoeven te doen.

Uitlijnings rapport:
'14 Skoda Octavia Ambition Business Line - 0 km  (Een Volvo komt hopelijk binnen een paar jaar weer)
'99 - Volvo S70 2.5 10V - Grey - 220.000 km -
'99 - Ford Focus 2.0 GIA - - 215.000 km
'11 - Skoda fabia combi

rovelra

Dat je betalen moet naar geleverde uren vind ik eigenlijk wel normaal .
Echter, ze hadden je moeten bellen nadat ze zagen dat het langer ging duren , was wel zo netjes geweest !!!

Sbv

hun probleem lijkt me. Je vraagt om uitlijnen dat is een vaste prijs. soms zit het mee, soms tegen

maruska

eensch. zij weten ook dat het soms kan tegenzitten. Uitlijnen van mijn gele duurde ook 2,5 uur, doordat eea niet lukte. gewoon vaste prijs over afgesproken van tevoren.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

lazyadmin

Mij gevoel dus ook, ze bieden een dienst aan tegen prijs x. Dan moet je dat ook leveren. Denk dat ik morgen maar is terug ga.
'14 Skoda Octavia Ambition Business Line - 0 km  (Een Volvo komt hopelijk binnen een paar jaar weer)
'11 - Skoda fabia combi

Jeroentjuh

Hadden ze aan de achterzijde ook wel even de stuw- rijlijn precies op 0,00 kunnen zetten....

Lunadust

2,5 uur?

Wow.... Zelfs als het heel erg tegenzit is dat veel te lang.
Alle bouten zijn gangbaar.
het is net los geweest en achter hebben ze voor het gemak maar niks aan gedaan..

Schandalig.
Techneut, geen dichter.

KIM

Ik was in Sliedrecht 75 euro kwijt voor uitlijnen inclusief sporing achter verstellen, camber rechtsvoor en de sporing voor.
Zonder verstellen betaal je geloof ik iets van 25 euro minder.
Eerlijk tarief lijkt me.

Over de meerkosten hadden ze je best kunnen informeren. Het neemt niet weg dat ik van mening ben dat goed uitlijnen voor 50 euro al bijna niet meer kan.
2,5 uur is dan wel het andere uiterste: Mijn auto zat bij de spoorstang wat tegen maar was met 1,5 uur weer weg.

cornelis-b

Prijs voor 4 punts uitlijnen is bv 75 euro en of ze daar nou 5 minuten over doen of 3 uur is hun zaak. Ikzou zeggen "mensen dat is jullie prijs en ik betaal niet meer" Dit is mijn uitspraak.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

lazyadmin

Net even langs de garage geweest, helaas. De veerpoten waren dusdanig schreef / verkeerd gemonteerd dat alles los moest. Daar zat het 1,5 uur werk in en omdat ik ze zelf vervangen heb is het voor eigen rekening.
'11 - Skoda fabia combi

Sbv

had je de veren er scheef ingezet dan ? verder tja als het wat scheef zit dan dient het gesteld te worden. Heet zoiets niet uitlijnen ?

V70geRwin

Citaat van: lazyadmin op 17-07-2014 10:24:42
Net even langs de garage geweest, helaas. De veerpoten waren dusdanig schreef / verkeerd gemonteerd dat alles los moest. Daar zat het 1,5 uur werk in en omdat ik ze zelf vervangen heb is het voor eigen rekening.

Je moet ze ook niet op de kop erin zetten en dan verwachten dat men kan uitlijnen  :eusa_wall:

lazyadmin

tja ik snap er ook geen bal van. Ik wordt gewoon genaaid waar bij sta volgens mij  :eusa_shhh:. Denk dat ik volgende keer toch maar naar een andere garage ga. :eusa_think:
'11 - Skoda fabia combi

V70geRwin

Citaat van: lazyadmin op 17-07-2014 11:10:49
tja ik snap er ook geen bal van. Ik wordt gewoon genaaid waar bij sta volgens mij  :eusa_shhh:. Denk dat ik volgende keer toch maar naar een andere garage ga. :eusa_think:

teruggaan en de domme klant spelen:

je hebt duidelijk aangegeven dat het nieuwe veerpoten waren en de prijs hebben ze je vantevoren zonder voorbehoud gegeven. Zij zijn de experts en ze hebben zelfs niet gebeld toen het uit de hand liep dus ze hebben geen poot om op te staan. zijn ze bij de bovag aangesloten? anders kan je dat altijd laten vallen dat je de bovag om advies gaat vragen.

succes!

Marc O.

Ik betaalde 45,- voor uitlijnen na nieuwe veerpoten, -lagers en -rubbers. Zijn ze nog geen half uur mee bezig geweest.
...The Nile isn't just a river in Africa...