Afstelling nieuwe turbo met Rica chip?

Gestart door Bart166, 05-01-2005 22:38:41

Vorige topic - Volgende topic

Bart166

na het vervangen van uitlaat en turbo loopt de motor nog niet goed. Naast gestotter bij stationair met warme motor in Drive(aut) treedt het gestotter ook op bij vol gas vanaf ca. 3500 rpm. Het stotteren gaat over in een ploffend geluid wat oploopt tot alsof er iemand met een stok onder tegen de auto slaat. Vermogen neemt dan af.
Ik heb op advies van monteur auto bij volvo uit laten lezen, er zaten geen fouten in (bv luchtmassameter).
De nieuwe turbo is volgens monteur standaard afgesteld. Auto is voorzien van Rica chip; wordt hierbij ook de turboafstelling aangepast?
Indien ja, zou dit dan mijn ervaringen verklaren?  ???

groet Bart

BartT5R

Zijn het dezelfde uitlaat en turbo?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

M a r c

Ondanks het niet aanwezig zijn van foutcodes is er toch ergens iets mis. Dat kan een probleem zijn met de chip, maar toch ook de LMS of een andere sensor, maar ook een defecte lambdasonde. Treedt het probleem altijd pas op als ie warm is? Rookt de wagen dan ook zwart/grijs als je dan veel gas geeft?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Bart166

ja, deze volgt op het uitlaatprobleem. Klopt, het valt pas op alsie warm is, bij flink gas geven komt er een pluimpje rook uit de uitlaat, gelukkig niet meer de hele straat blauw.

YellowBanana

heb je al eens naar de verdeelkap en rotor gekeken? Mogelijk zijn deze ingebrand. Hoe oud zijn de bougiekabels?

M a r c

Ik verdenk toch de LMS. Slechte bougiekabels of verdeelkap merk je meestal bij volgas en hoge turbodruk.

info@europeantuning.nl

Reitse

Bart166

Als LMS de luchtmassasensor is, is deze ook schoon te maken met bv videokop-reinigingsspray? (nieuwe kost 360 euro bij volvo, en ik weet niet of hij stuk is).

M a r c

Citaat van: Bart166 op 09-01-2005 12:14:56
Als LMS de luchtmassasensor is, is deze ook schoon te maken met bv videokop-reinigingsspray? (nieuwe kost 360 euro bij volvo, en ik weet niet of hij stuk is).

Deze LMS kost bij een Bosch-dealer ca. 160 euro..... Gewoon even het bosch-nr aflezen van de LMS en doorbellen.

info@europeantuning.nl

Jack

--EDIT-- Geen ads, gaarne over PB !!!!! --EDIT--
Be realistic; ask for the impossible...

Bart166

Het verhaal stopt hier, na 2 maanden zoeken en heen en weer naar diverse garages is de diagnose dat er na de 375.000km maar eens nieuwe zuigers in moeten. Ik geloof er zelf niet in, maar hij staat te koop op marktplaats voor wie interesse heeft.
Dank voor eenieder die meegedacht heeft,
groet Bart :'(

M a r c

Citaat van: Bart166 op 06-03-2005 11:04:58
Het verhaal stopt hier, na 2 maanden zoeken en heen en weer naar diverse garages is de diagnose dat er na de 375.000km maar eens nieuwe zuigers in moeten. Ik geloof er zelf niet in, maar hij staat te koop op marktplaats voor wie interesse heeft.

He komop! Zo snel gooi je het bijltje er toh niet bij neer? Het kan nooit een erg groot probleem zijn, het is alleen moeilijk om er de vinger op te leggen. In dat 'zuigerverhaal' geloof ik niet zo, dan zou je ook veel teveel carterdruk moeten hebben. Het klinkt alsof de wagen véél te rijk loopt of pingelt bij hoge toerentallen. Dus moet er ergens iets zijn met een sensor, de lambdasonde, de ontsteking of de ecu. Je auto zo verkopen werkt ook niet denk ik.....

info@europeantuning.nl

elianmars

Dat is die mooie estate....... Ik heb de advertentie zien staan.

Er moet toch wel iets aan te doen zijn? Heb je Rica al gevraagd of zij een oplossing voor je weten?

reneetje

Wat is er mis met die zuigers dan ? Simpele compressietest zal al veel duidelijkheid bieden in dit geval.
Ik denk idd dat er verkeerde waardes doorgegeven worden en het zal wel niet zo 123 zijn op te sporen, maar je auto zo verkopen is ook geen optie (helemaal al niet voor een fatsoenlijke prijs).
Probeer een garage te vinden die er verstand (lees liefde voor het vak), die er in de verloren uurtjes naar kan kijken en wat onderdelen (tijdelijk) kan verwisselen met een "gezond" exemplaar om zo tot een goede diagnose te komen.(oa ecu/lmm etc.)

iig sucses

Rene :-\

Turbobiker

van wat ik er inmiddels een beetje van af weet lijkt het mij dat een Rica chip en opnieuw afstellen door de garage niet helemaal samen gaan met als gevolg dus de diagnose die MH stelt. Effe een telefoontje naar Rica zou het een en ander kunnen verduidelijken.
De Tussenpaus