Relaas: van '98 V70 2.5 -> '06 XC70 2.5T -> '18 V60 T3, de '99 V70 2.5 blijft!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: razorx op 20-08-2016 19:01:14
Gelijk heb je! Toch frustrerend dat gedoe. En dat afgezaagde boomstronkje is gewoon gemeen.

Je rijdt idd zachtjes, hoort "Krak!" en dan moet je weer achteruit...

--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: elmarconi op 20-08-2016 15:46:39
Last but not least: Hagelbui in de Ardeche.  :(
Een boel putten en putjes in de motorkap. Maar die zag er nog heilig uit vergeleken met de naaststaande Insignia motorkap...  :-X

Waarschijnlijk is de motorkap van de Insignia niet van aluminium. Dat is die van jouw wagen wel.
Ik ben wel benieuwd of de putjes daar zo makkelijk uit te krijgen zijn.

Geen schade op dak en 'heupen' van de wagen?

elmarconi

Citaat van: elianmars op 21-08-2016 10:59:40
Citaat van: elmarconi op 20-08-2016 15:46:39
Last but not least: Hagelbui in de Ardeche.  :(
Een boel putten en putjes in de motorkap. Maar die zag er nog heilig uit vergeleken met de naaststaande Insignia motorkap...  :-X

Waarschijnlijk is de motorkap van de Insignia niet van aluminium. Dat is die van jouw wagen wel.
Ik ben wel benieuwd of de putjes daar zo makkelijk uit te krijgen zijn.

Geen schade op dak en 'heupen' van de wagen?

Aluminium? Volvo? Alu is m.i. minder sterk, (of sterker bij gelijk bewicht) dus zou beter bij te werken moeten zijn?
Ik heb 'm nog niet gewassen en met goed licht in detail bekeken. Daar komt het vandaag ook niet van...
Zag 1 deukje in het dak. Heupen viel me zo niet op, 1 bestaande.
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Jazeker, aluminium.  En de achterklep is van kuststof ;D

Het schijnt dat het behoorlijk taai aluminium is. Vandaar dat er juist minder deukjes in jouw kap zitten.

Taranis

Het nadeel vind ik zelf is dat je de deukjes er amper uit krijgt. Mijn N V70 had 3 deukjes in de motorkap waar de uitdeuker echt z'n best voor gedaan heeft maar het is zo taai dat het nooit 100% geworden is.

elmarconi

Citaat van: volvobug op 30-10-2016 22:39:59
Las ergens dat er meer geblogd moet worden als bijdrage aan een positieve sfeerbeleving op dit forum.

Waarvan akte.
204500 km. Weinig nieuws. Ding doet wat het moet doen.
39802012 (voorstoel zijpaneel) vervangen.
Winterbanden (mee doorgereden deze zomer) zijn kaal, hopelijk blijft de sneeuw en flinke regen nog 2 weken weg. Dan komen er nieuwe Vredesteins op.
Sinds kort piepen de remmetjes achter iets en de bovenste van de drie gloeilampen rechtsachter weigert soms, subtiel tikje met de hand en hij gaat weer aan.
Bij het accelereren en remmen iets verhoogde trilling in het stuurwiel. Draagarmen?

Cijfertjes:
66dkm, 8680 liter LPG, 560 liter E95, 17 Liter Flashlube.
0.0985€/km aan brandstoffen
Gem. LPG prijs: 0.617€

Vandaag 400 km gestuurd O-W-O, en het blijft een fantastische reismobiel.

--
Autogas Inside . . .

volvobug

;)

Fijn dat de auto gewoon doet wat die doen moet zonder al teveel gedoe. Ik zie dat je al > 60 ct de liter LPG zit, hier in Arnhem stijgt het de laatste 2 weken ook weer. Vind dat wat verontrustend vroeg richting winter.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: volvobug op 30-10-2016 23:41:47
;)

Fijn dat de auto gewoon doet wat die doen moet zonder al teveel gedoe. Ik zie dat je al > 60 ct de liter LPG zit, hier in Arnhem stijgt het de laatste 2 weken ook weer. Vind dat wat verontrustend vroeg richting winter.

LPG-prijs is gemiddelde over alle tankbeurten afgelopen 66dkm.
Max: 0.89€, min: 0.45€. Die laatste in Duitsland overigens...
Gemiddelde van dit jaar is 0.593€.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Zo, verse APK zit er weer op. Ook nieuwe Wintrac's als het goed is.
Koplampen laten polijsten en de hagelschade laten taxeren. Hoor van de week het resultaat.
Ben benieuwd wat zoiets kost...
--
Autogas Inside . . .

stuuraandeverkeerdekant

Nu nog even verse accukabels erin (anders ligt die tang maar te verstoffen in de schuur) en dan ben je weer helemaal klaar  ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

elmarconi

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-11-2016 23:17:46
Nu nog even verse accukabels erin (anders ligt die tang maar te verstoffen in de schuur) en dan ben je weer helemaal klaar  ;)

Het is niet helemaal mijn weertype om onder de auto te liggen wroeten, maar je hebt gelijk...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

De verse banden hebben een plat stukje.
Op de A1 bij Barneveld is de neus van de XC70 onderin de kont van een Octavia gedoken.  :eusa_wall:

Nummerplaat ook nog weg...   :(

1 piepklein voordeeltje, hagelschade was nog niet gefixed. Kan nu allemaal tegelijk.

--
Autogas Inside . . .

Ewout Schalkwijk

Auw. Lijkt gelukkig allemaal nog wel mee te vallen. :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elmarconi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-12-2016 20:16:23
Auw. Lijkt gelukkig allemaal nog wel mee te vallen. :-[

De schade aan het ego is enorm. De rest lijkt kwestie van vervangen te zijn.
--
Autogas Inside . . .

peteRRR

Citaat van: razorx op 20-08-2016 19:01:14
Gelijk heb je! Toch frustrerend dat gedoe. En dat afgezaagde boomstronkje is gewoon gemeen.

Had dat vorige week,...wtf hoor ik nou dan!,....ja hoor zoeken,.niks,..rijden,zoeken en weer niks,... en uiteindelijk valt de auto/het hok ter plekke uit elkaar ;D ;D
Zat er een tak vast onder de auto :eusa_shifty:

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla