Relaas: van '98 V70 2.5 -> '06 XC70 2.5T -> '18 V60 T3, de '99 V70 2.5 blijft!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

elmarconi

Citaat van: razorx op 10-07-2017 19:58:17
Mooie uitdrukking. Met 13,9V op de accu zit je goed. Maar dat wist je ook al. ;)

Accuspanning varieert normaal tussen 13.9 en 14.2V. Tikte vandaag de 14.4 aan.  :eusa_dance:
Verder niks aan gedaan, ik ben er blij mee.
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Grappig, ik heb dezelfde dingen in beeld staan ;D Koelvloeistoftemperatuur en accuspanning.

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 19-07-2017 21:05:49
Volgende manco: Bij uitlezen bleek de standkachel niet meer te werken.
Nou is die nu nog niet echt nodig, maar ik ga me maar eens inlezen...
Causaal verband met benzinepompwissel ligt voor de hand.

235dkm.

APK: zit er weer vers op t/m jan. 2019 aldus OVI. Winterbanden idem. Maar hij staat nog bij de garage.  
Omdat ik de standkachel toch wel graag werkend zie, een offerte gevraagd.
Nou krijg ik de offerte met mededeling dat de tankaansluiting standkachel potdicht zit en er een andere in de tank (niet in de pomp) gemonteerd moet worden, tank en aandrijving wegnemen, urenteller slaat in het rood...

Pics:
https://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-294403.jpg  
Daarop nr 4: 30676319

Als je een nieuwe pomp 30761742 erin laat zetten, zit dat pijpje er dan ook al in of moet je die overzetten van je oude pomp?
Ik lees op een gruizige russiche site https://www.drive2.com/l/458572216158657286/ dat je deze moet overzetten en zelfs eerst een gaatje moet boren omdat deze normaliter dicht zit?

Wie weet dat?

--
Autogas Inside . . .

UserID6342

Citaat van: elmarconi op 23-11-2017 22:11:20

Als je een nieuwe pomp 30761742 erin laat zetten, zit dat pijpje er dan ook al in of moet je die overzetten van je oude pomp?
Ik lees op een gruizige russiche site https://www.drive2.com/l/458572216158657286/ dat je deze moet overzetten en zelfs eerst een gaatje moet boren omdat deze normaliter dicht zit?

Ik heb daar zelf een mee zitten klungelen met een S80 en een V70 D5, nieuwe pomp gekocht om erin te bouwen en idd zit dat pijpje dicht. Dit terwijl hij in het oude dekseltje wel open is.  Kun je 2 dingen doen, of de nieuwe pomp zelf in de oude behuizing monteren (is best wel een geklungel vond ik, want dat plastic breekt allemaal kapot en wilt niet) of je boort idd dat pijpje even door met een 6mm boor en hangt er aan de onderkant een slangetje aan zodat hij ook brandstof aan kan zuigen/pompen.  Dan de rest gewoon aansluiten zoals normaliter.

elmarconi

Dirk, bedankt voor de info!
Heb het de garagist gemeld, wat eerder getoonde plaatjes en die van de Rus erbij.  ;D
Gelukkig heb ik de oude pomp bewaard als demo-materiaal. Wordt ook weer opgelost.

Citaat van: elmarconi op 18-10-2017 18:52:25
Kleine ergernissen aan het inmiddels bijna 12 jaar oude hok.

Bestuurdersstoel heeft speling op rugleuning. Ouderdom.
Standkachel nog niet werkend. Ongoing...
Alternator whine op de externe USB audio.
Axle ping. Zelf op moment gezet. Grotendeels weg
1 gordel achter kapot. Vervangen
Nu een xenonlamp defect. Vervangen

Ga me nu eens focussen op de alternator whine op de externe USB GROM audio.
Ik hoor zodra je bijv het rempedaal bedient dat de whine verandert van sterkte, de toonhoogte is afhankelijk van (toerental van) de dynamo.
Slechte massa ergens?

--edit--
Hmmm, zie dat er activiteit qua firmware-updates GROM is:

DAB Radio support? Interessant!
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 24-11-2017 21:52:08
Dirk, bedankt voor de info!
Heb het de garagist gemeld, wat eerder getoonde plaatjes en die van de Rus erbij.  ;D
Gelukkig heb ik de oude pomp bewaard als demo-materiaal. Wordt ook weer opgelost.

En opgelost! Een werkende standkachel.

Waarom die Successfull starts op 0 blijft staan? Toch drie keer gestart.
--
Autogas Inside . . .

Taranis

elmarconi

Volgende:

Info op de DIM: Oliepeil laag, bijvullen. Oliepeilstok bekeken, hmja, bijna onderaan het gemarkeerde gebied.
Een halve liter Action 5W30 (Valvoline) erbij gemikt. Problem solved.
Kort daarna: Check Engine Light. Mooie reden om Vida te patchen tot 2027.

Check Engine was ECM-400C: Three-way catalytic converter (TWC) efficiency, bank 1 - Signal too high

Logging aan:

Deskundigen in de zaal die mij kunnen hinten?

Hmm, Oliepeil staat nu op zeker richting bovenkant gemarkeerde gebied peilstok. Sensor ral?

--
Autogas Inside . . .

Taranis

De afbeelding van je logging zie ik niet maar bank 1 van je katalysator is de lambda sonde. Mocht je nu nog steeds een oliepeil-melding krijgen dan is naar alle waarschijnlijkheid de sensor gaar, die gaan wel vaker. De MY05 V70 T5 van forumlid Chris had hetzelfde probleem, na vervangen sensor opgelost dacht ik.

elmarconi

Citaat van: Taranis op 06-01-2018 17:33:58
De afbeelding van je logging zie ik niet maar bank 1 van je katalysator is de lambda sonde. Mocht je nu nog steeds een oliepeil-melding krijgen dan is naar alle waarschijnlijkheid de sensor gaar, die gaan wel vaker. De MY05 V70 T5 van forumlid Chris had hetzelfde probleem, na vervangen sensor opgelost dacht ik.

OK, Thnx. Is dat zelf te doen? Partnr 1041666 / 31368695.

Loop zojuist ook nog tegen dit aan: http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?61585-Cheap-Air-Quality-Sensor-replacementy
Een VW 1K0907659 zou de alom bekende CCM-0040 kunnen oplossen...

--edit-- Blijkbaar al langer bekend... 

--
Autogas Inside . . .

Ewout Schalkwijk

Zelf doen lijkt me geen probleem. Je zal , zeer waarschijnlijk, wel tegelijkertijd een oliewissel moeten uitvoeren omdat de sensor onderin de carterpan zit.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ja het is zelf te doen maar de dealer kon het volgens opgaaf in 0,7 uur. Veel plezier, wij hebben ondertussen een paar bakjes koffie gedaan en na afloop een prima etentje  8)

elmarconi

Huh? Deksel arm passagiersruitewisser (partnummer 9484620) verdwenen?
Kost de kop gelukkig niet. Voor 7.80€ opgelost.
Nu vanuit rechtsonder een scheur in de voorruit. 20 cm reeds en groeiende...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Terug van een paar dagen op de latten, start ik zojuist de standkachel.
Een lawaai en een resonantie uit het vooronder alsof er een vliegtuig opstart!
Standkachelexperten, wat is de best educated guess??
--
Autogas Inside . . .