Steeds slechter tot NIET lopen op Lpi Vialle

Gestart door BoudewijnB, 23-07-2014 15:09:00

Vorige topic - Volgende topic

BoudewijnB

Sinds een kleine week dat ik de 850 weer rijd met nieuwe motor, hikte hij zowel op benzine als op Gas.
Na het gehele ontstekingstraject te hebben vervangen loopt hij weer mooi op benz, maar Lpi bleef dezelfde symptomen vertonen (hikken/inhouden) Enkel op constante snelheid en ondiep gaspedaal viel er op gas te rijden, tot vandaag... :-\

Vandaag viel de motor enkele seconden na overschakelen op LPG steeds weer uit, het leek er op dat er niet of nauwelijks LPG werd ingespoten..
Het vol tanken van de reeds 1/2 volle tank haalde ook niets uit...

Nog een paar aanmerkingen:

*Vialle Lpi heeft ca. 65.000 Km ervaring
*Bruine injectoren
*Auto heeft ruim 1 jaar stil gestaan
*Betreft 855 T5

Hebben jullie tips om diagnoses te stellen? (pomp/LPE/ injectoren...)
En moet Lpi ontlucht worden na dé- en montage?

:eusa_pray:

volvobug

Je kunt een LPG leiding op het koppelblok even iets los halen en wat laten leegstromen (uiteraard in buitenlucht met inachtneming van afdoende veiligheid etc.), wellicht blijft de beveiliging op de tank "hangen' omdat de leiding leeg is geweest. En anders een haperende afsluiter op tank of koppelblok? Hoor je deze wel klikken als je omschakelt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

leons850

Misschien helpt het gappen van de bougies op 0.6 ook nog wat.
Misschien het omschakelrelais die het niet doet, kan ook zulke symptomen geven.
Hoe is het met de gaspomp, hoor je die wel draaien en optoeren wanneer er meer vermogen gevraagd word?

Succes met de zoektocht.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BoudewijnB

tot nog toe ben ik in mijn eentje bezig geweest en kan dus enkel vanachter het stuur trachten te luisteren wat er gebeurd... Ik hoor de pomp aanspringen als ik op gas schakel en hoor volgends mij ook de afsluiter bij het verdeelblok.
heb een slang wat los gedraaid (ik denk de retourleiding van de injectoren op verdeelblok, en dat gaat wel sissen...

leons850

Citaat van: BoudewijnB op 23-07-2014 16:30:37
tot nog toe ben ik in mijn eentje bezig geweest en kan dus enkel vanachter het stuur trachten te luisteren wat er gebeurd... Ik hoor de pomp aanspringen als ik op gas schakel en hoor volgends mij ook de afsluiter bij het verdeelblok.
heb een slang wat los gedraaid (ik denk de retourleiding van de injectoren op verdeelblok, en dat gaat wel sissen...

Ik zie dat je in Utrecht woont, ik woon zelf in IJsselstein.
Je zou eventueel mijn schakelrelais kunnen proberen.
Nu heb ik LPE 7 en ik weet niet op welke versies die allemaal past maar daar krijgen we vanzelf antwoord op denk ik. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BoudewijnB

Citaat van: leons850 op 23-07-2014 16:56:06
Ik zie dat je in Utrecht woont, ik woon zelf in IJsselstein.
Je zou eventueel mijn schakelrelais kunnen proberen.
Nu heb ik LPE 7 en ik weet niet op welke versies die allemaal past maar daar krijgen we vanzelf antwoord op denk ik. ;)

Het proberen zeker waard Leon! Maar ik heb een LpE-6, dus LPE kunnen we niet wisselen denk ik hé?

Ludo

Als je de motor start, luister dan eens met je oor op de tank.
Een luid of stil zoemend geluid is normaal, een schrapend geluid is einde oefening.

LPE6 en LPE7 (waar het relais geïntegreerd is) is niet uit te wisselen.

BoudewijnB

Tóch de pomp op zn eind! Heb denk ik té vaak té leeg gereden, waardoor de olie er uit gepompt is :-\

Pomp laat ik vervangen bij Lunetten in De Bilt.