Vibraties achterremmen ook met nieuwe schijven / blokken, story continues...

Gestart door t_w, 24-07-2014 22:15:33

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Mooi!

Bij mij lijkt het toch ook wel te werken,

Heb er 'net' 3800 km op gezet met een retourtje Italië, geen enkele trilling van de remmen meer gehad...

Marc O.

Ik heb ook nieuwe shims besteld. In het weekend even ophalen bij de forumtransporteur (deel van een grotere bestelling). Ben benieuwd of het bij mij ook helpt.  :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

t_w

Grrr...

Een kleine 4000 km verder (ivm vakantie...) en m'n achterremmen trillen weer.  :'(

Ik heb toch ook eigenlijk weinig zin om m'n klauwen achter te vervangen, als ik al gelezen heb dat dat bij anderen niet heeft geholpen...

Marc O.

Zojuist de halve shims geplaatst en vooralsnog lijken de vibraties verleden tijd. Ben benieuwd of dat over een paar duizend km nog zo is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Het zou ook nog kunnen ( gezien de verhalen dat het gaat trillen met en zonder de shims speelt ) dat het effect ( schuin afslijten van de blokken/drukverdeling)
na enige tijd niet meer werkt omdat het dan dusdanig is ingesleten dat het ook gewoon 2 vlakke delen op elkaar drukken met gelijke druk verdeling.( en gaat trillen )

Als je rond die tijd de shims verwijderd met dezelfde blokken werk het weer contra ( ook weer voor een tijdje )

Zo iets.

Groet.

Edit: ploatje.              
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

t_w

dat was ook een gedachte die ik had Peter...

Het vreemde blijft, dat er maar een klein aantal auto's er last van heeft...

Dus ergens is er een 'bron van ellende', die dit veroorzaakt... En daar ben ik dan wel weer erg benieuwd naar!

Mijn volgende stap zal zijn dat ik de shims er weer tussen druk.. Eens kijken of dat het gewenste effect heeft...

-D©©©L-

Wat is je remstijl eigenlijk, anticiperen en altijd een klein beetje remmen ? Of gewoon doorrijden en wat later en harder remmen ?

peteRRR

Als je eens kijkt bij de blauwe pijltjes zie dat de gaten misschien wel te ruim zijn voor het goede.
Het lijkt mij dat er daar ook een vibratie op kan treden,....en het is misschien ook wel gebonden van welk merk je
de blokken koopt,...verder doet tie veer niets anders dan de blokken weer iets naar buiten drukken/houden en naar voren na je de
rem weer los hebt lijkt mij.

Groet.

leons850

ik heb het zelfde probleem ook weer.  :eusa_wall:
Ik begrijp er niets van hoe dit kan, wat -D©©©L- schrijft heb ik ook geprobeerd met verschillende schijven en blokken, rustig of wat harder maakt weinig uit lijkt het. Ja bij harder remmen voel je het trillen minder vreemd genoeg.
Maar ik rem wel graag wat comfortabel, dat geknal de hele tijd vind ik niet prettig.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peteRRR

Hier nog een stukje over het in remmen van blokken en schijven,.http://www.tuning-gids.nl/inremmen_nieuwe_remmen.htm
Wist wel dat je na behoorlijk remmen niet voor het stoplicht je rem ingedrukt moest houden en daardoor een kromming in de schijf
kan krijgen doordat de rest van de schijf dan wel afkoelt en bij de blokken weer niet.( een spanning,s verschil wat optreed in het metaal)?

Groet.

marrrcel

Citaat van: t_w op 06-09-2014 21:38:33

Ik heb toch ook eigenlijk weinig zin om m'n klauwen achter te vervangen, als ik al gelezen heb dat dat bij anderen niet heeft geholpen...

In dit draadje lees ik dat alleen bij Marc O. nieuwe klauwen (immi) niet hebben geholpen. In mijn geval hebben de nieuwe klauwen (origineel) het trillen wel opgelost, kan ik na 5000km concluderen. Jij en Leons850 hebben een revisiesetje gebruikt. Ik wil niet zeggen dat het perse door een remklauw veroorzaakt wordt, maar ik denk dat je de remklauw als oorzaak van de trillingen niet al te stellig moet uitsluiten.

Succes met de zoektocht

Edit: typfout

FGG

Het valt me op dat we op die remmen blijven hangen, maar alles is vervangen en werkt zoals het hoort. Kan 't niet iets anders zijn? Als je remt breng je toch een vertraging op die 1500 kilo. Kan het misschien iets zijn wat los zit? Subframebouten, of iets dergelijks?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

t_w

Citaat van: -D©©©L- op 07-09-2014 23:02:23
Wat is je remstijl eigenlijk, anticiperen en altijd een klein beetje remmen ? Of gewoon doorrijden en wat later en harder remmen ?
Het komt voornamelijk na 'gewoon doorrijden en wat later en harder remmen'.
Maar 100% reproduceerbaar is het niet...

@Peter,
ik had het met de oude (OEM) remmen en met de nieuwe OEM  remmen ook. Blokken, schijven, pennen en het veertje vervangen... Onderdelen gekocht bij de lokale Volvo dealer...

@Marcel,
die houd ik nog wel even open dan... Revisiesetje bestaat enkel uit nieuwe rubbers, kon geen nieuwe zuigertjes vinden voor de klauwen, dus de oude zitten er nog in.

@ Florian,
het komt van de achteras, daar heb ik nog weinig aan vervangen (enkel schokdempers). Dus alle rubbers zijn nog origineel.
Lastige vind ik alleen, dat toen ik die L vormige shims eruit heb gehaald, de trilling een hele tijd weg bleef.

Deze week veel op pad, dus de Volvo zal niet veel rijden. Toch nog even de shims er weer tussen gezet. Toekomst zal het leren of het nu weer een tijdje 'rustig' blijft...

peteRRR

Citaat van: t_w op 08-09-2014 21:35:33
Deze week veel op pad, dus de Volvo zal niet veel rijden. Toch nog even de shims er weer tussen gezet. Toekomst zal het leren of het nu weer een tijdje 'rustig' blijft...

Ben er wel benieuwd naar!

Groet.

t_w