ombouw turbo nu een stekker te kort help!!!

Gestart door risky147, 27-07-2014 18:08:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

risky147

Ik kom een stekker te kort in mijn kabelboom
of ik zie hem over het hoofd.
het gaat om de stekker van de vacuum klep
waar de slangen van de turbo heen gaan en 1 slangtje gaat naar de luchtfilter  slang of is deze alleen op de R uitvoering.
ik hoop dat ik duidelijk ben.
mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

koen.s


risky147

Tcv geen idee is dat een afkorting ?
Mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

risky147

Tja ik had alles maar ik had de bdp stekker op de vacuum klep zitten en op de bdp niets ???
daar kwam ik achter toen ik geen vonk kreeg maar nu geen stekker voor vacuumklep
mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

MrCain

Is die klep op je luchtfilter toch?
Maar als ik het goed lees en begrijp heb je een turbo motor in een non turbo auto gebouwd?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

risky147

Ja klopt die op de luchtfilter zit er op die vacuum in de luchtfilterslang ook.
maar het gaat om de vacuum klep die de wasgate bediend
mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

MrCain

Oke, maar zoals ik je verhaal begrijp heb je hebt dus een turbo motor in een non turbo Volvo gebouwd? Zo ja, is de kabelboom dan ook overgezet => anders gaat je die stekker noooit vinden  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

risky147

Ja zeker ik heb de kabel boom ook  ;D



hier gaat het om
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

remeeus

kijk ff goed aan de achterkant van je versnellingsbak richting je schutbord, waar de stekker van de lambdasonde uit de kabelboom komt komt er ook nog een stekker uit die erop past maar deze hoort dacht ik op je nokkenas sensor, de stekker van je krukas sensor komt boven op je bak uit de kabelboom. en de stekker voor je tcv komt bij je accu vandaan.

succes

gr pim

risky147

#9
Ja dank
ik heb hem gevonden deze stekker kwam van de andere kant af :eusa_wall:
nu geeft hij af en toe een hik dat hij het wil doen maar
aanslaan doet hij nog niet .....
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

remeeus

probeer ff die andere twee stekkers te wisselen, heb ik ook een keer gehad past prima maar starten ho maar

risky147

Die zitten goed
hij geeft ook aanstalte  om het te doen maar slaat niet aan af en toe een slag
maar niet meer dan dat....
mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

risky147

Een benzine pomp van een 10v moet het toch kunnen doen of heeft hij echt de r pomp nodig?
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

dielie850

Ik raad je wel aan een andere pomp te pakken ;)
Ik heb er nu een walbropomp in gezet ook ivm tuning op den duur ;D

remeeus

stationair zou het nog net kunnen maar ik zou het er niet op gokken. heb zelf de pomp van een T5 geplaatst en deze heeft wel degelijk een ander nummer dan een pomp van een NA 20V.

edit: ja dat is ook een optie om er gelijk een walbro pomp in te zetten