ombouw turbo nu een stekker te kort help!!!

Gestart door risky147, 27-07-2014 18:08:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bostel

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

remeeus

#31
Er zijn ook wel R-etjes gemaakt voor 1996 toch :azn:

UserID6342

Nope, alle R's zijn van '96 en later !

remeeus

#33
 :eusa_wall: excuus dat wist ik niet :eusa_whistle:

dan zul je een ecu moeten ombouwen en fashen wil je die 20 pk houden

risky147

Ja inderdaad dan maar een t5 ecu erin .
maar ik ben eerst maar op vakantie gegaan.
en heb de volvo naar buiten geduwd.
over 2 weken kijk ik wel weer verder
Alles is klaar dus als ik straks een ecu heb zonder imobilyser dan is het starten en rijden
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

leons850

Eventueel zou je ook contact op kunnen nemen met Schutten hier op het forum, hij kan de startblokkering er uit schrijven en als je wilt ook meteen een chipkuurtje inladen.
Prijzen zijn bij hem zeer schappelijk te noemen. Is alleen wel een ritje naar de achterhoek.  :eusa_whistle:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bostel

#36
Dan heb je meerdere vliegen in een klap.  :P
Geen werk meer om een andere ecu in te bouwen & een hoop vermogen erbij.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

leons850

Citaat van: Bostel op 30-07-2014 18:03:30
Dan heb je meerdere vliegen in een klap.  :P
Geen werk meer om een andere ecu in te bouwen & een hoop vermogen erbij.

Precies. ;D
Voor de zekerheid wel even informeren.
Heb je trouwens airco of niet?
Zo niet zou je kunnen overwegen over te stappen op m4.4 dat is van een x70, deze ecu's zijn sneller waardoor hij de turbo beter onder controle heeft.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

risky147

#38
Nope
geen airco allerlei zware zaken verwijderd
Om de auto zo licht mogelijk te houden.ivb met de ombouw keuring van rdw
kan iemand zijn email via pb kunnen geven zodat ik  met schutten kan opnemen het chippen hoeft voor mij nog even niet eerst maar eens kijken hoe dit setje motor en bak is .
ik heb er immers nog nooit mee gereden....
mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

Bostel

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

risky147

Ah dank de pb is onderweg naar schutten
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

risky147

Hoi allemaal bedankt voor het meedenken.
Ik zat in mijn camping stoel toch nog te denken over het imo
verhaal  ;D
Dus nog ff via mijn mobiel een vraag...
Als de imobilyser erop staat dan onderbreekt hij toch ook de startmotor?
Is niet iemand in de buurt die een ecu heeft liggen die ik kan proberen het zou toch fraai zijn als ik er compleet naast zit en het wat anders is.
want de R toen ik hem kocht deed hetzelfde alleen dacht ik toen dat de benzine op was maar toen gebruikte ik de sleutel die bij de 850r hoorde.
mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

Bostel

#42
Een paar maanden geleden heb ik een kapotte brandstofpomp gehad, mijn garagist wist mij toen te vertellen dat je dit kon checken.
Op je brandstofrail zit rechts een ventiel als bij een fietsband. Dat dopje moet je eraf draaien, daar zit dan een pinnetje onder. Als je dit met een schroevendraaier induwt kort na dat je hebt proberen te starten dan zou er benzine moeten uit spuiten. Als er enkel maar wat druppels uit komen staat er geen druk op de benzinerail en is de pomp stuk of krijgt ze geen spanning. (dit kan je trouwens ook controleren met een multimeter)
Ik weet niet of er veel verschil is tussen een NA-pomp en een turbo-pomp maar ik veronderstel dat je geen leidingen verkeerd hebt aangesloten?

Ik weet niet of je er veel aan hebt maar toen de brandstofpomp bij mij stuk was wou hij ook net niet aanslaan, zo een beetje als jij omschrijft...
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

risky147

Hoi
Ik heb er een andere pomp inzitten en een lpg installatie op geen van beiden brandstoffen wil hij starten helaas heb wel druk zat op de benzinepomp.
mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

Noot

Citaat van: risky147 op 31-07-2014 22:01:48
Als de imobilyser erop staat dan onderbreekt hij toch ook de startmotor?
Nee, startmotor draait gewoon, startonderbreker onderbreekt de brandstoftoevoer volgens mij.