Twee lambdasondes achter elkaar?

Gestart door yann, 29-07-2014 12:58:09

Vorige topic - Volgende topic

yann

Goedemiddag allen.

Ik heb gezocht op het forum maar ik kom deze niet tegen :-/

Nog steeds gelukkige eigenaar van een V70 classic uit 1999. Een aardgas bi-fuel model met reeds 410.000 nette kilometers.
De katalysator is recent afgekeurd (jaren geleden leeggehaald ivm verstopping). Hij kwam er draaiend op gas altijd wel doorheen.Nu niet dus.
Op zoek naar een vervangende kat en ik loop tegen het probleem op dat er twee sondes net achter elkaar zitten, net achter het flexibele stuk. Nieuw, laat staan 2e hands, onvindbaar?

Wat is wijsheid in deze? Afzagen en alleen een nieuwe kat ertussen laten zetten?

Wie heeft een goede suggestie?

Alvast hartelijk dank!

Yann

V70, 1999, CNG, 10V, B5252S

leons850

Neem eens contact op met jelmar hier op het forum.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bostel

Je kan gewoon een extra 'bung' laten lassen voor je 2e sonde bij die vervangende kat.

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

yann

Oke!

Hartelijk dank voor de antwoorden.
Ik geloof dat inderdaad die extra aansluiting er achteraf ooit is opgelast.

Vriendelijke groet

Yann
V70, 1999, CNG, 10V, B5252S

V70 400K+

Hoi Yann,
Ben even benieuwd, heb je de kat zelf leeg laten halen en wat waren de klachten? Vermogensverlies?
Heb je inmiddels al een oplossing? Ik heb helaas geen kat voor je maar heb zelf ook een v70, 2.4-20V 1999. Ik ben een deel van het mijn vermogen kwijt en verdenk de kat. vandaar mijn vraag.
Ik wens je succes met zoek naar Kat.

Groet,

René

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone