Volvo 850 T-5R CY estate weblog :)

Gestart door rients, 29-07-2014 13:15:43

Vorige topic - Volgende topic

rients

Hallo allemaal,

Gister heb ik de Volvo 850 t5r Cream yellow van een ander forumlid hier (cas) overgekocht en het lijkt me leuk om komende tijd ook een klein blog bij te houden :)

M'n ouders hadden een V70 t5 en sinds ik daar voor het eerst in gereden heb ben ik volvo verslaafd. M'n tweede auto was dan ook een Volvo S60 T5, daarna een renault twingo en nu dus de (in mijn ogen) ultieme volvo. Ik ga de auto niet het hele jaar door gebruiken, enkel van begin juni tot september is hij op de weg te vinden. Gedurende het schooljaar studeer ik in Rotterdam waardoor ik geen auto nodig heb. Dan gaat hij z'n winterslaapje weer in.

De komende weken wil ik eigenlijk nog doen :

verlichting dashboard/teller unit fixen
auto centimeter verhogen (is nu net iets te laag)
versterker en originele radio aansluiten
piepende remmen fixen
originele zwarte SC-805 vinden

Nu enkel nog zoeken naar een SC-805 radio
850 T-5R Cream yellow estate (1995 / handgeschakeld)

EricL

Welkom en gefeliciteerd met de aankoop!

Ik ga je blog zeker in de gaten houden. ;)

Arnie82

Ah... daar is hij gebleven...

Mooi hoor zo'n CY! Proficiat en veel plezier ermee!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Fatsenco

Gefeliciteerd met je aankoop en welkom bij de CY rijders.
Volvo V70 R AWD (Laser Blue Pearl / Two tone)'00
Volvo V70 2.5 10V LookalikeanR (Nautic Blue Pearl)'98
Volvo 855 T5-R (Cream Yellow)'95

The Volvoboy

Welkom! Gefeliciteerd met je CY :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

JuT5R

Zie hem vast wel een keer rijden! ;D Veel plezier ermee!

Spin!

En noteer 30-31 augustus vast in je agenda (T-5R meeting Autotron Rosmalen)

www.vm-parts.nl

rients

Ik hoop dat ik dan kan! er staat me iets bij dat in het weekend van 30-31 augustus het introductie weekend van mijn nieuwe studie is, zo niet dan ben ik zeker van de partij :)

Gisteren de bekleding voorin verwijderd en de versterker achter de radio geplaatst. Dit allemaal aangesloten en heb nu weer een mooi stukje geluid tijdens het rijden.
Nu eerst maar eens wat aan die stotterende turbo doen. M'n vaste automonteur heeft weinig tot geen verstand van turbo's en had ook geen idee waar het aan kan liggen.

Vanaf vanavond tot zaterdag ben ik op ameland dus heeft de volvo even rust, maandag ga ik weer verder!

rients

Goedenavond allemaal!

De T-5R is weer uit zijn winterslaap :)
zit een verse APK op, en heeft een grote beurt gehad waarbij onder andere:
Bougies
Olie
Remschijven voor
brandstofpomp
zijn vernieuwd.

Hoopte dat ie hiermee klaar zou zijn voor de zomer maar gisteravond heeft mijn brandstofpomp (denk ik) me in de steek gelaten, dit moet deze week gefixed worden.
Genoeg te doen!

rients

Ohja ik zal binnnekort even een leuke set foto's maken!
Maar hiervoor wil ik hem eerst nog verhogen, even ergens een XYZ halvemaan vormige sleutel zien te vinden

maruska

lastig aan te komen, gaan ook vaak kapot. heb zelf precies dezelfde set gehad, destijds ook samen met Cas gekocht. uiteindelijk wegens comfort en wat installatieproblematiek vervangen naar origineel. rijdt een stuk beter :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

rients

Kan ik me helemaal voorstellen ja. Had ook al overwogen om op zoek te gaan naar originele vering, maar omdat het setje nieuw zoveel had gekost vond ik het ook zonde.
Maar misschien toch wel het beste (:

maruska

een nieuwe set is volgens mij niet meer leverbaar, dus dat wordt op zoek naar de losse delen. en anders s/v70 eronder, net zo goed. het rijdt zoveel fijner dan de harde xyz :)
T-5R

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

maruska

T-5R