Buitenland reparatie ervaring

Gestart door LouisVKWD, 29-07-2014 21:31:42

Vorige topic - Volgende topic

LouisVKWD

Volvo 850 2.5 I 1995. 1 wk. geleden, defecte startmotor. Aanleiding: veel geratel bij het starten. Mijn vermoeden werd bevestigd door een NL monteur werkzaam voor een hulpmij. gestationeerd in Frankrijk. Die moest overigens ruim 200 km rijden om er te komen aangezien ik op een camping diep in de Franse Alpen (Embrun a/h Lac de Serre Poncon) stond. Goede service! :eusa_clap: Nu nog even laten repareren. Via camping verwezen naar een plaatselijke garagist. Andere optie was naar een Volvo dealer ca. 45 km. verderop (Gap). Normaliter zou ik met een grote boog om de betreffende garage heen gereden zijn want zag er niet uit. Een paar wrakken tegen een tweetal niet meer werkende benzinepompen gestationeerd. Bleek er een spuitcabine bij te horen. Enfin vertrouwende op advies van de camping (autochtoon aldaar) toch maar geïnformeerd naar een "demarreur". Bleek zelfs over een PC te beschikken en a.h.v. mijn kentekengegevens kwam er een startmotor merk Volvo uitrollen (waarschijnlijk gereviseerd). Enfin na 2 x voor niets te zijn terug gekomen ( 1e x: is onderweg 2e x: is net gearriveerd) is de reparatie uiteindelijk op de 3e dag gefixed. Gelukkig waren we met 2 auto's dus 2 extra ritten van een paar km. leidde niet tot grote ergernis. Eigenlijk hadden we wel wat lol om de situatie; rommelige garage en eigenaar type bromsnor die overigens wel engels sprak wat op zich al bijzonder is in Frankrijk. Nu nog afrekenen. Dit was conform de offerte; eur. 228,28 startmotor en eur. 60,- voor 1 uur werk dus totaal eur. 288,28. Zal voor de handige jongens wel aan de hoge kant zijn maar ik was er mooi mee geholpen. Dit bericht om aan te geven dat je in het buitenland niet altijd getild wordt. Overigens zal een beroep op garantie op ruim 1.000 km moeilijk te realiseren zijn. Of zou Volvo NL daar aan meewerken?

Louis

Vulk

Ik vind de prijs nog zeer redelijk eerlijkgezegd.

petrolhead2.5

= keurige prijs (al helemaal in Frankrijk), je had 'm natuurlijk ook de hele vakantie kunnen aanduwen (bij handbak dan)  ;) :D ;D

LouisVKWD

De startmotor werkte nog wel weliswaar met veel lawaai. Monteur gaf ook een dergelijk advies: alleen op hellingen stoppen, motor stationair laten lopen bij stops e.d. Aangezien er toch vervangen moest worden en gezien de begroting aldaar maar besloten om ter plaatse te vervangen.

)()()sT

Zeker, een revisie startmotor kost je zo €150-175,- hier!
Mooi dat je geholpen bent :)

LouisVKWD

Citaat van: LouisVKWD op 29-07-2014 21:31:42
Volvo 850 2.5 I 1995. 1 wk. geleden, defecte startmotor. Aanleiding: veel geratel bij het starten. Mijn vermoeden werd bevestigd door een NL monteur werkzaam voor een hulpmij. gestationeerd in Frankrijk. Die moest overigens ruim 200 km rijden om er te komen aangezien ik op een camping diep in de Franse Alpen (Embrun a/h Lac de Serre Poncon) stond. Goede service! :eusa_clap: Nu nog even laten repareren. Via camping verwezen naar een plaatselijke garagist. Andere optie was naar een Volvo dealer ca. 45 km. verderop (Gap). Normaliter zou ik met een grote boog om de betreffende garage heen gereden zijn want zag er niet uit. Een paar wrakken tegen een tweetal niet meer werkende benzinepompen gestationeerd. Bleek er een spuitcabine bij te horen. Enfin vertrouwende op advies van de camping (autochtoon aldaar) toch maar geïnformeerd naar een "demarreur". Bleek zelfs over een PC te beschikken en a.h.v. mijn kentekengegevens kwam er een startmotor merk Volvo uitrollen (waarschijnlijk gereviseerd). Enfin na 2 x voor niets te zijn terug gekomen ( 1e x: is onderweg 2e x: is net gearriveerd) is de reparatie uiteindelijk op de 3e dag gefixed. Gelukkig waren we met 2 auto's dus 2 extra ritten van een paar km. leidde niet tot grote ergernis. Eigenlijk hadden we wel wat lol om de situatie; rommelige garage en eigenaar type bromsnor die overigens wel engels sprak wat op zich al bijzonder is in Frankrijk. Nu nog afrekenen. Dit was conform de offerte; eur. 228,28 startmotor en eur. 60,- voor 1 uur werk dus totaal eur. 288,28. Zal voor de handige jongens wel aan de hoge kant zijn maar ik was er mooi mee geholpen. Dit bericht om aan te geven dat je in het buitenland niet altijd getild wordt. Overigens zal een beroep op garantie op ruim 1.000 km moeilijk te realiseren zijn. Of zou Volvo NL daar aan meewerken?

Louis

Extra positieve ervaring met btl.monteur. Hedenochtend terug geweest naar garage die net voor de vakantie het valse-lucht probleem had opgelost. Aanpak: Een paar nieuwe slangetjes en een nieuwe pakking bij het spruitstuk (moest er af om bij de slangetjes te komen). Tijdens mijn vakantie constateerde ik dat de peilbuis niet goed vastzat. Ter plaatse opgelost door een ti-rib te gebruiken tezamen met een stevige slang. Probleem bleek al opgelost. Kabouters? nee, het moet wel de franse monteur zijn geweest met oog voor detail c.q. liefde voor het vak. Weliswaar een kleinigheid (boutje aandraaien) maar toch.

Louis

cornelis-b

Ook wij hebben een heel goede ervaring gehad in Frankrijk. In 2008 stonden wij bij Espinasses aan het meer van Serre Poncon en hadden problemen met de camper, via de verzekering werd er een garage gebeld en de man kwam kijken. Hij vroeg ons naar de garage te komen zodat hij beter kon kijken waar de rammel vandaan kwam dus wij naar de garage en de man begon zijn onderzoek naar het geklapper, hij was snel klaar want de distributie snaar begaf het ter plaatse.

Via de reisverzekering hadden we nog dezelfde dag voor drie weken een splinter nieuwe V70 en de camper was op een grasveldje achter de garage geplaatst waar hij drie weken later zou worden opgehaald voor repatriëring naar Nederland.

Ja daar zaten we met twee honden, een camper die stuk was, een koelkast vol eten en natuurlijk een hoop spullen. We konden voor 3 weken een hotel nemen wat door de reisverzekering zou worden vergoed maar omdat de camper op het grasveld achter het bedrijf stond kwamen we op het idee om te kijken of we van de camper geen "hotel" konden maken en na overleg door de verzekering, die spreken beter Frans dan ik, vond de garage eigenaar het geen enkel probleem dat we op het grasveld bleven kamperen in onze camper.

Vandaar uit hebben we elke dag hele leuke trips door de Alpen gemaakt en zijn daar ook begonnen met paragliden, een geweldige sport. De bewoners van Espinasses wisten natuurlijk al heel snel dat we daar stonden en er werd van alle kanten hulp aangeboden. We konden ons wasgoed brengen en ook douchen, ik zeg meestal doezen, was geen probleem. Drinkwater konden we vers tappen uit de buitenkraan bij het bedrijf. Geweldige mensen daar zowel van het bedrijf als de dorpsbevoking :eusa_clap: :eusa_clap:

Na 14 dagen was het gas op en viel de koelkast uit en zijn we met de V70 richting Nederland gegaan maar wel eerst een grote bos bloemen gehaald in Gap voor het bedrijf Garage Genissieux en een groot vel papier op de camper geplakt met de  woorden: Merci pour tout De eigenaar meneer Genissieux wilde ook geen enkele vergoeding voor de tijd dat we op zijn terrein hebben gestaan en zijn onderzoek.

We komen nog bijna elk jaar in Espinasses en het is altijd weer super de mensen daar te ontmoeten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien