Volvo 850 kmteller werkt niet

Gestart door Groene850, 31-07-2014 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

Groene850

Hoi,

De km teller van mijn volvo werkt niet.
Hij geeft wel aan hoe hard ik ga, maar niet hoeveel km ik heb gereden op de dag teller en totaal.

Is het makkelijk om de dashboard eruit te halen en wat zou het probleem kunnen zijn?

Mvg

rpakuypers

Citaat van: Groene850 op 31-07-2014 14:11:27
Hoi,

De km teller van mijn volvo werkt niet.
Hij geeft wel aan hoe hard ik ga, maar niet hoeveel km ik heb gereden op de dag teller en totaal.

Is het makkelijk om de dashboard eruit te halen en wat zou het probleem kunnen zijn?

Mvg

Tellerwieltje stuk ....... middagje werk.

Groet,
Roger

Groene850

Ahh oke, dat klinkt niet zo heel moeilijk maar de dashboard uiruit halen, waar zou ik moeten beginnen?

rpakuypers

Citaat van: Groene850 op 31-07-2014 14:23:59
Ahh oke, dat klinkt niet zo heel moeilijk maar de dashboard uiruit halen, waar zou ik moeten beginnen?

Hele bult Torx schroeven verwijderen ..... En let op als je een passagiers airbag hebt, dan eerst accupool eraf en dan pas de airbag loskoppelen.

Groet,
Roger

kulk

Bostel

Ik heb ook ooit zelf het tellerwieltje vervangen met de foto's van onderstaande link bij de hand.
http://www.matthewsvolvosite.com/odometer-fix-how-to.html
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

The Demon

Zorg wel dat je een kunststof wieltje neemt, die metalen vreten het andere wiel op.

Bostel

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Groene850

Zo jongens, bedankt voor de reacties, hier heb ik echt wat aan!
Het is wel moeilijker dan ik dacht, de dashboard zelf demonteren is niet zo heel veel werk, maar de km teller uit elkaar halen dat laat ik dan denk ik wel doen.

Bedankt zover!

cornelis-b

Weet niet waar je vandaan komt maar ik wil je best helpen bij het vervangen, stelt niets voor dat vervangen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Groene850

Ik woon in Breezand, kop van Nh. (bij den helder)
Zie dat je in Zaanstad woont, kom je wel eens in de kop van Nh?

cornelis-b

Citaat van: Groene850 op 31-07-2014 18:18:50
Ik woon in Breezand, kop van Nh. (bij den helder)
Zie dat je in Zaanstad woont, kom je wel eens in de kop van Nh?

Nee daar kom ik nooit, is niet mijn richting.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Levi_r

Gewoon proberen, het is echt heel simpel - straight forward. Dashboard deksel is er zo af en de tellerunit kan je er dan zo uitpakken. Van de unit schroef je dan alleen deze los:

Dan kan de voorkant er af, en kan je het klokje er zo uit pakken.

Ik was in iets meer dan een uurtje klaar. Zie ook dagboek en die van vele anderen. Ik keek er ook tegen op, maar viel me enorm mee!

Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

Groene850

@Levi_r, als ik de km teller zelf in handen heb dan lijkt het me ook wel te doen nu ik het zo zie, maar de hele dashboard demonteren zie ik niet zo zitten.
Ik ben zelf wel handig als het motorisch en ophanging aan de auto ligt, maar ik zie het niet zo zitten om de km teller eruit te halen.

Woont er toevallig iemand rond den helder die samen met mij de km teller wil maken uiteraard tegen een vergoeding?

NinaPaul

je hoeft enkel het bovendek van het dash lost te maken, paar torx schroeven, ook te vinden op het forum.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz