Volvo 850 kmteller werkt niet

Gestart door Groene850, 31-07-2014 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bostel

Als je de foto's volgt is dat zo gebeurd. Net als ninapaul zegt moet je enkel het bovenste deel los maken zodanig dat je de klokkenwinkel eruit kan halen.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Groene850

Zo jongens, toch maar even geprobeerd, en het dashboard en km teller is eruit!
Dit ging heel simpel, was inderdaad torkschroeven losdraaien, ventilatie roosters verwijderen en dashboard kan eruit.
Nu ga ik de km teller uit elkaar schroeven en dan laat ik jullie weten wat stuk is.

Tot zover bedankt!

Bostel

Hoogstwaarschijnlijk gaat het dit tandwieltje zijn.


foto gestolen uit een ander topic.

Als je trouwens ergens een lampje stuk hebt in de klokkenwinkel is het nu de moment om die te vervangen!
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

The Demon

Citaat van: Bostel op 03-08-2014 14:03:18
Hoogstwaarschijnlijk gaat het dit tandwieltje zijn.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/36265704/volvo850forum/2014-07-24%2019.45.54.jpg
foto gestolen uit een ander topic.

Als je trouwens ergens een lampje stuk hebt in de klokkenwinkel is het nu de moment om die te vervangen!
Als je de zaak open hebt liggen kan je beter gelijk alle lampjes vervangen, anders kan je het twee keer open maken, zoals ik  :eusa_wall:

Groene850

@Bostel, inderdaad, dat tandwieltje was stuk en die heb ik vervangen voor een gebruikte (niet om de kosten maar omdat ik het vandaag af wou hebben) uit een km teller met 453.765km op de teller, mijne heb 248.991km op de teller.
Km teller zit nu in elkaar, alle licht bolletjes getest met multimeter en zit nu gemonteerd in de volvo.
Km teller werkt, dag teller en totaal!
Ik ben zeer tevreden jongens, is vooral gelukt door jullie hulp, bedankt!

Ik zal zo even foto's uploaden.

rifwachter

Ik zit ook al 2 jaar tegen dit klusje aan te hikken...
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

twotone

Niet stiekem een tonnetje afgedraaid hé? ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

T5turbo

Citaat van: rifwachter op 03-08-2014 18:32:22
Ik zit ook al 2 jaar tegen dit klusje aan te hikken...

Is echt een klusje van niks. Gewoon keertje doen.
Eenmaal gedaan dan vraag je je af waarom je er ooit zolang mee gewacht hebt.  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Groene850

@twotone, hahahaha nee, 248.000 vind ik niet veel voor een volvo dus heb het zo gehouden ;)

@T5turbo, het is inderdaad wel makkelijk, maar je moet wel technisch inzicht hebben om dit te kunnen naar mijn mening.

L.E.E


cas

Citaat van: rifwachter op 03-08-2014 18:32:22
Ik zit ook al 2 jaar tegen dit klusje aan te hikken...

LIKE  ;D 

en als je het gedaan hebt zeg je ,

jeeetje!! was dat t? en het was nog een leuk, en schoon klusje ooK!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

LeoZandvliet

Toevalligerwijs was mijn km teller er ook ongeveer vorig weekend mee gestopt...
Afgelopen week vervangen in avond etappes, dashboard wilde er pas na enig aandringen uit.
Bij de rechter voorspeakers zat enig kitwerk.

Ik moest wel 2 extra schroefjes losmaken voordat ik het ruitje van de instrumenten kon scheiden.
Eerst had ik alleen de roodomcirkelde torxjes los, maar na een half uur pielen en zweten besloten wat extra los te draaien en toen viel die er zowat af.
Zie de twee gele cirkeltjes:



Hopelijk ben ik niet de enige en kan ik hiermee anderen nog helpen.

Ook wil ik het volgende nog even benadrukken (ja ik moest alles er weer uit halen):
kijk van te voren nog even of je zeker weet dat al je lampjes in het instrumentenpaneel het doen
ik ga morgen, hopelijk, 4 zwartige steeklampjes vervangen voor een led versie.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996