moter slaat niet aan

Gestart door weyert, 11-08-2014 11:16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

weyert

ok zal proberen hier in frankrijk een nieuwe te vinden, bedankt allemaal
v70 tdi 1998

Noot

#16
Citaat van: weyert op 11-08-2014 17:55:50
ook v ind ik het immobiliser kastje niet, heb de kontakten van de ring schoongemaakt en iets verbogen zonder resultaat
Kastje ziet er zo uit:

Zit links bij je stuurkolom ergens, kan niet missen.
Die groene stekker wil wel eens slecht contact maken.

weyert

bedankt ik heb het gevonden en ik heb uit een sloper de ring het kastje en de transpondeur chip in de mijne gezet zonder goed resultaat, de beide antenne ringen hebben 6 ohm, ik weet niet of dat goed is, ik hoor de afsluiter boven op de inspuitpomp tikken maar deze laat geen brandstof door, ook kan ik niet meer codes uitlezen ik krijg geen verbinding meer, is 6ohm goed voor de antenne ring, zitten er nog meer afsluiters op de pomp? wat kan ik nog meer controleren?
v70 tdi 1998

Ewout Schalkwijk

Citaat van: weyert op 12-08-2014 11:53:25
ik hoor de afsluiter boven op de inspuitpomp tikken maar deze laat geen brandstof door.


Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoelt, maar als je me het wat verduidelijkt kan ik bij mijn pomp luisteren. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb gehoord ergens.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

henry classic v70

Heb je de zekeringen ook nagekeken..?
...en heeft een diesel een relais voor de brandstofpomp, miscchien dat die niet goed werkt?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

weyert

ewout je ziet aan de linkerkant op de pomp de elektrische afsluiter met één draad 12V  ik laat iemand de auto op contat zetten en ik hoor dan deze afsluiter klikken, hij gaat dan open staan , maar bij mij stroomt er geen diesel door , wat ik niet begrijp is als ik de stekker los haal van de antenne ring dan klikt de afsluiter ook dus moeten er nog meer dingen op de pomp zitten die niet open gaan,
ik heb weer codes nog steeds de IMM 321 dus geen signal, misschien heb ik twee kapotte antenne ringen daarom is er iemand die weet hoeveel ohm een goede ring heeft?
v70 tdi 1998

cornelis-b

#21
Heb in het verleden ook een soort gelijk probleem gehad maar dat was wel een benzine wagen. Nadat ik zekering 6 had verwijderd kon ik de auto starten. Weet niet of dit ook op gaat voor een diesel.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

weyert

nee en ook de zekering 8 niet
v70 tdi 1998

Noot

Dit zegt VIDA overigens:

Informatie over storingscode
IMM-321 Communicatieverbinding met motorregeleenheid 

Toestand

Tijdens de eerste twee seconden nadat het contact is ingeschakeld, controleert de immobilizer-regeleenheid de communicatieverbinding tussen de immobilizer-regeleenheid en de motorregeleenheid op breuken en kortsluiting met de voedingsspanning. Als geen communicatie met de motorregeleenheid tot stand kon worden gebracht en er is geen kortsluiting met massa, wordt storingscode IMM-321 opgeslagen.
In auto's met motorregeleenheid Fenix 5.2 wordt storingscode IMM-321 opgeslagen als een van de volgende veiligheidsfuncties is geactiveerd:

- Contact uit terwijl de auto sneller rijdt dan 30 km/u en de auto binnen vier minuten opnieuw wordt gestart.

- De motor stopt terwijl het contact aan staat en de motor wordt opnieuw gestart binnen vier minuten nadat die is gestopt zonder dat de contactsleutel terug wordt gedraaid vanuit stand 0 of I.

De veiligheidsfuncties kunnen worden geactiveerd door normale handelingen van de bestuurder en storingscode IMM-321 kan worden opgeslagen zonder dat er iets met de auto aan de hand is.
Als de voeding (+15 en of +30) is afgesloten van de motorregeleenheid, heeft dat indirect tot gevolg dat storingscode IMM-321 wordt opgeslagen omdat er dan geen communicatie kan plaatsvinden tussen de immobilizer-regeleenheid en de motorregeleenheid.
De storingscode wordt gewist als de tellerwaarde één is.

Mogelijke oorzaak
De kabel tussen de motorregeleenheid en aansluiting #2 (Fenix 5.2) of aansluiting #4 (M4.4, MSA15.7) van de immobilizer-regeleenheid is tijdens het starten kortgesloten met de voedingsspanning.

De kabel tussen de motorregeleenheid en aansluiting #2 (Fenix 5.2) of aansluiting #4 (M4.4, MSA15.7) van de immobilizer-regeleenheid bevat breuken tijdens het starten.

Contactweerstand in de kabelschoenen tussen aansluiting #2 (Fenix 5.2) of aansluiting #4 (M4.4, MSA15.7) van de immobilizer-regeleenheid en de motorregeleenheid.

Onregelmatige breuken tijdens het rijden in de voeding naar aansluiting #5 van de immobilizer-regeleenheid (bijvoorbeeld door loszittende aansluitingen in de +15-voeding).

Onregelmatige breuken tijdens het rijden in de voeding naar aansluiting #6 van de immobilizer-regeleenheid (bijvoorbeeld door loszittende aansluitingen in de +30-voeding).

Onregelmatige breuken tijdens het rijden in de massa-aansluiting naar aansluiting #8 van de immobilizer-regeleenheid.
Communicatie met motorregeleenheid tijdens activeren van contact verbroken.

Storing in motorregeleenheid

Onjuiste motorregeleenheid geïnstalleerd

Breuk in voeding naar motorregeleenheid 

Storingsbeeld
De motor start, maar slaat onmiddellijk weer af.

Rainbird

Kijk ook even naar het motorolie niveau, bij de benzine uitvoering geeft een te laag olie nivo het beeld niet willen aanslaan bij starten, gaat wel rond maar motor slaat niet aan. weet niet of dat bij de diesel uitvoering ook het geval is maar controleren kan geen kwaad.

weyert

erg bedankt noot , nu weet ik waar ik zoeken moet
v70 tdi 1998

weyert

is opgelost, slechte contacten en een grote luchtbel
iedereen bedankt
v70 tdi 1998

Sbv

mooi, dan nu weer lekker rijden de komende tijd

Ewout Schalkwijk

Slechte contacten als in?

En waar kwam die luchtbel vandaan dan?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein