kietelen van een V70 classic 10 klepper ??

Gestart door Skippy, 12-08-2014 13:46:23

Vorige topic - Volgende topic

Skippy

ik heb een V70 10 klepper uit 1997 met een Vialle LPi-installatie. Heerlijke auto. Ben er helemaal verknocht aan. De enige "maar" is eigenlijk dat ie niet erg rap is.
Chiptunen zal wel weinig zin hebben ? Haalt het iets uit om een K&N inlegfilter te plaatsen en een Simons sportuitlaat er onder te hangen ? Heb je ook meteen een wat vetter geluid... Aan de andere kant heb ik me ook laten vertellen dat een ander (open) luchtfilter zich weer nietgoed verdraagt met de gasinstallatie. Klopt dat ? Graag jullie advies !

Sbv

turbo aanschaffen

verder is het wat gerommel in de marge

Skippy

te duur en mag niet van de directeur (lees: vrouw).... ;-)

Sbv

dan mee leren leven of andere vrouw zoeken  ;D

cornelis-b

Vrouw vragen de auto te kietelen en jij gas geven en kijken of hij dan rapper is ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rpakuypers

Citaat van: Skippy op 12-08-2014 13:46:23
ik heb een V70 10 klepper uit 1997 met een Vialle LPi-installatie. Heerlijke auto. Ben er helemaal verknocht aan. De enige "maar" is eigenlijk dat ie niet erg rap is.
Chiptunen zal wel weinig zin hebben ? Haalt het iets uit om een K&N inlegfilter te plaatsen en een Simons sportuitlaat er onder te hangen ? Heb je ook meteen een wat vetter geluid... Aan de andere kant heb ik me ook laten vertellen dat een ander (open) luchtfilter zich weer nietgoed verdraagt met de gasinstallatie. Klopt dat ? Graag jullie advies !

Ik heb eens navraag gedaan bij een tuner en die gaf aan dat het mogelijk was om via wat herprogrammeren van de ECU zo'n 160pk te kunnen realiseren. Ach en dat is in mijn optiek ook niet heel veel meer. Ondanks mijn 10V op LPG met vloeibare gas injectie kan ik in de sportstand (automaat) goed meekomen met het verkeer ............ als je veel sneller wil dan is het omkijken naar een andere auto, maar daarvoor moet jij overleggen, ik hoef dat niet (meer) ;)

Groet,
Roger

Skippy

wel een goede gedachte trouwens: als mijn vrouw mij gaat kietelen dan wordt ik zélf ook een stuk sneller... :-)

maar goed: tunen is relatief duur en levert maar weinig op. Een sportuitlaat idem dito, maar klinkt natuurlijk wel lekker...
alternatief: mijn oude vertrouwde roffel verkopen: levert niets op en heb er recent nog een nieuwe koppeling en distributie in laten zetten... en je weet maar nooit wat voor een ellende je weet terug koopt... beetje onzinnig dus allemaal...

NinaPaul

Na een kosten/baten analyse kom je daar idd op uit "onzinnig".

Schrale troost ook de 170pk 20V is niet van de snelste :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Skippy gewoon blijven rijden in die V70 10 klepper, is het meest betrouwbare blok, niet zo snel maar draait wel erg veel probleemloze kilometers. Grappige naam "Skippy" ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien