ABS en Track lampje branden 141 op Sensor 9140235.

Gestart door peteRRR, 15-08-2014 14:28:30

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Nou had sinds vorige week ook ABS/Track die gingen branden,...even gelaten voor wat het was en de lampjes bleven branden. ( 850 T5 94 )
Vandaag even ( voor het eerst in alle heugelijkheid,.....dacht namelijk dat ik daar niet voor geschikt was  :D ) de fout-code uit de OBD-1 gehaald
en daar kwam 1-4-1 uit,....en gelijk even gereset.

Alle verlichting doet het en wat gerommel aan de sleutel in het contakt terwijl de motor loopt geeft geen enkel resultaat.

Nu kwam ik het onderstaande bericht van Emiel tegen en hieruit blijkt dat de sensor al is door gesoldeerd en de vraag is waar moet je het gaan zoeken?

Na de tiewrap tip heeft ie het toch nog een jaar uitgehouden, sinds 3 maanden kwam het lampje en storing weer terug. Met zoveel BBK is het met noodstop (in het nat, op de snelweg) té spannend. Vanmiddag de sensor opnieuw doorgesoldeerd met behulp van de soldeerkoning van Amersfoort e.o.

1 tip; trap eerst de rembekrachtiger leeg, of laat heel rustig het vacuum verdwijnen via de sensor. De afdichtring van de rempedaalsensor heeft namelijk de neiging om in de rembekrachtiger te verdwijnen door het drukverschil.

Storing weg; we kunnen weer remmen zonder rookgordijnen... :eusa_boohoo:

[/quote]

Groet.

Edit:ik ben enkel met de hoge druk in de motorruimte geweest anderhalve week geleden,...maar niet voor het eerst trouwens,...zou het daar mee te maken kunnen hebben. :eusa_think:

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ludo

Emiel zal wel niet goed gesoldeerd hebben dan.  ;D

peteRRR

Citaat van: Ludo op 15-08-2014 15:06:56
Emiel zal wel niet goed gesoldeerd hebben dan.  ;D

En die was al een keer gesoldeerd zoals ik het lees. ???

Auto is trouwens gewoon weg gezet en de volgende start zijn de lampjes gaan branden.

Groet.

Ludo

Ja die melding blijft te pas en onpas terugkomen.
Sensor vervangen om dit op te lossen...

peteRRR

Waar staat die 1-4-1 foutcode dan voor ?

Groet.

Edit:zoekfunctie doet ook niet echt mee.

Dit nog gevonden,..http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21157.0.html

Ludo

Citaat van: peteRRR op 15-08-2014 15:33:06

Dat de sensor geen of slecht contact geeft.
Onderdeelnummer 9441116.

peteRRR

Citaat van: Ludo op 15-08-2014 17:12:51
Citaat van: peteRRR op 15-08-2014 15:33:06

Dat de sensor geen of slecht contact geeft.
Onderdeelnummer 9441116.

Top Ludo.

Had er net even na gekeken en er zat vocht op/bij de stekker,....denk vanwege de hoge druk.
Voor de rest zat het keurig gemonteerd,.....nu even wachten wat tie doet ommenebij de 30/40 km en als de code
weer terugkomt is het het 1ste wat vervangen wordt.

Of anders die module opnieuw solderen,..lijkt me ook de moeite waard.

Groet.

Boeijke

Had dezelfde foutmelding.
Bij mij was het een draadbreuk.

peteRRR

Citaat van: Boeijke op 15-08-2014 17:40:58

Waar had je die draadbreuk zitten Willem?

Groet.

Boeijke

Citaat van: peteRRR op 15-08-2014 18:06:50
Citaat van: Boeijke op 15-08-2014 17:40:58

Waar had je die draadbreuk zitten Willem?

Groet.

Aan 1 kant net boven de sensor.
Aan de andere kant ergen in het midden

peteRRR

Nou,..de lampjes kwamen weer terug en code 141 was er ook weer.

Nieuwe Volvo Sensor 9441116 er in ( oude was 9140235 en iets korter model ) en Track lampje uit met contakt open en ABS bleef aan en de Track er weer bij
naar een meter of 7 rijden maar wel reset-code 111 er op gekregen.
Thuur gebeld en waarschijnlijk zit het in de stroom/contacten,...alles stekkers los en licht opgeschuurd en dat was em ook niet ( wat zonder nou ).

Enigste is dat de blokstekker 3515632 nog vervangen kan worden.

Even wat er misschien ook mee te maken kan hebben is dat er toen een versnellingsbak van een S70 er op is geplaatst en daar is iets door gesoldeerd met de ABS
lus of zo iets,...waar zit dit precies ?,...is het te ingewikkeld rij ik een keer na ET toe om dit na te laten kijken.

Als ik nu het contakt open zet dan zie het ABS lampje wel even flikkeren maar blijft aan en het Track lampje gaat uit.

Groet.

peteRRR

Zouden deze sensoren ( bij de remschijven ) ook niet helemaal onder de corrosie kunnen zitten en die/een storing geven ?

Groet.

Edit:Net even de wielen er af gehaald en dacht dat ik de sensoren er zo uit zou krijgen maar dat ging niet ( zaten te vast ) dus heb daar niets kunnen doen,....
maar even de naven van de schijven gespoten zat er toch. ;D

Wel hadden beide sensoren een licht aluminium kleur en op zich zag het er prima uit,..maar goed weet er verder ook niets van kwa doormeten of zo.

peteRRR

Mensen is dit de relais connector van het contactslot?

Zou dit ook nog kunnen ivm de ABS/Track lampjes die branden?

Groet.

Edit:Na het resetten is de foutcode 111 en als de auto heeft gereden komt tekens 141 terug.

Ludo

Citaat van: peteRRR op 22-08-2014 17:19:20
Edit:Na het resetten is de foutcode 111 en als de auto heeft gereden komt tekens 141 terug.

Zei ik toch.

Citaat van: Ludo op 15-08-2014 15:22:24

peteRRR

Citaat van: Ludo op 22-08-2014 17:35:40
Citaat van: peteRRR op 22-08-2014 17:19:20

Zei ik toch.

Citaat van: Ludo op 15-08-2014 15:22:24

Ludo,..ik heb de sensor 9441116 origineel Volvo gisteren vervangen en het enigste wat was verbeterd is dat op enkel het contact het Track lampje
gelijk uit gaat en die komt er weer bij na een paar meter rijden of langer stil staan stationair.

Ook de oude sensor uit elkaar gehaald en de soldeer punten waren goed en 1 borsteltje ontbrak ( lijkt het op )

Groet.

Edit: correctie,...op kenteken moest mijn sensor 9140235 zijn voor de lezers. ;)