wat gebruiken van depo koplampen

Gestart door Vulk, 17-08-2014 11:29:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Collega's :)

enkele jaren terug heb ik depo-koplampen gemonteerd. Op zich ben ik er best tevreden over (zeker voor de prijs), maar ik begin me meer en meer te storen aan de net niet 100% pasvorm. Verder heb ik tegenwoordig een T-5R en daar hoort koplampverstelling in.

Ik heb ooit ergens gelezen dat je een oude Hella unit kan nemen en daar de glazen en reflector van de depo's kan inzetten. Klopt dat? Als ik dat doe, is de pasvorm dan 100% of zit er verschil in de glazen? De motortjes voor de koplampverstelling zijn apart te verkrijgen? Die passen 1 op 1?

Alle informatie is welkom.

Foto van de huidige situatie, je ziet dat de originele Hella-knipper niet netjes aansluit. Of er is een kier tussen de knipper en de lamp, of er is een kier tussen de knipper en het plastieken inzetstukje onder de knipper/lamp:




Spin!

#1
Ik heb destijds depo units in mijn GLT gezet en het binnenwerk (reflector) inclusief hoogteverstelling overgezet. Geen punt. Wel lastig werkje.

www.vm-parts.nl

Vulk

Citaat van: Spin! op 17-08-2014 11:31:24
Ik heb destijds depo units in mijn GLT gezet en het binnenwerk (reflector) inclusief hoogteverstelling overgezet. Geen punt. Wel lastig werkje.

Hoe bedoel je juist? Wat heb je in wat overzet? :)

Spin!

Citaat van: Vulk op 17-08-2014 12:47:31
Citaat van: Spin! op 17-08-2014 11:31:24
Ik heb destijds depo units in mijn GLT gezet en het binnenwerk (reflector) inclusief hoogteverstelling overgezet. Geen punt. Wel lastig werkje.

Hoe bedoel je juist? Wat heb je in wat overzet? :)

De reflector, want anders pastte de hoogteverstelling niet. Behuizing en koplampglazen van depo gehouden. Motortjes hoogteverstelling is even doorzetten om ze erop te krijgen.

www.vm-parts.nl

fpede

ik heb hier nog een setje koplampen liggen met de motortjes erop,..

interesse? ik ging ze op de mijne monteren, maar het komt er maar niet van  ;)

Vulk

Citaat van: Spin! op 17-08-2014 12:56:03
Citaat van: Vulk op 17-08-2014 12:47:31
Citaat van: Spin! op 17-08-2014 11:31:24
Ik heb destijds depo units in mijn GLT gezet en het binnenwerk (reflector) inclusief hoogteverstelling overgezet. Geen punt. Wel lastig werkje.

Hoe bedoel je juist? Wat heb je in wat overzet? :)

De reflector, want anders pastte de hoogteverstelling niet. Behuizing en koplampglazen van depo gehouden. Motortjes hoogteverstelling is even doorzetten om ze erop te krijgen.

Maar past de boel dan 100%, want dat is mijn probleem net. Ligt het niet 100% passen aan de glazen of aan de behuizing?

Ludo

Informeer ook eens voor een nieuwe originele set koplampen.
Geen gedoe en je kan weer 15 jaar verder... :D

Vulk

150 euro per kant ongeveer. Best een scherpe prijs.
Aan de andere kant, als ik een 2dehands setje Hella's koop, mijn glazen en reflector overbouw, dan ben ik 250 euro goedkoper af en is het quasi even goed. :)

Ludo

Citaat van: Vulk op 17-08-2014 16:47:08
quasi even goed. :)

mm, op een nieuwe auto horen ook nieuwe koplampen.   :evil:

;)

razorx

Ik heb indertijd het helderder glas en de reflector van de Depo units geplaatst in de oude lamp unit. Oogde wat jeugdiger dan origineel. Was bij de 20v.

Vulk

En dan sluit alles 100% aan net als een volledig originele unit?

Ludo

Hier kan je Yits zijn actie lezen Thomas: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg809927/topicseen.html#msg809927
:D

Aansluiten zal het wel goed doen.
Zorg wel dat je altijd rubbers gebruikt zoals de originele, uit 1 volledig geheel.

razorx

Dank je Ludo. Ik had overigens geen hoogte verstelling.