Even voorstellen.

Gestart door FreddieE4, 17-08-2014 16:42:48

Vorige topic - Volgende topic

FreddieE4

Na al een tijdje rond te tokkelen in mijn 1997 V70tdi vond ik het tijd om mijzelf maar ééns voor te stellen op het Forum.
Zekelijk voor mijzelf begonnen en na een afweging van kosten, moest thuis ook iets vertellen, eindelijk mijn lang gekoesterde wens eigen gemaakt en mijn eerste V70 gekocht. uiteraard moest dit een diesel zijn, rijd ongeveer 60.000k p/jaar dus geen benzine. auto gevonden via marktplaats en aan de slag gegaan. uiteraard niet alleen maar met de goede hulp van mijn buurman. al jaren een S70 vanaat en weet er veel van. Begonnen met de ophangrubbers en draagarmen te vernieuwen. Remmen vervangen. Distributie vervangen, heel karwei voor de eerste keer, en hoppa daar gaan we. Na 15.000K een vastloper. Blok naar zijn grootje met 467.000K. Wat bleek, de olie kering van de pomp was met het vervangen hartstikke droog, toch met de nieuwe riem te veel spanning waardoor de kering is gaan lekken, Vida gaf aan bij  iedere tweede wissel vervangen, dit was de derde, pech dus. De riem was verweekt door de olie en ik miste in één keer 8 tanden van de riem. Na enig speurwerk een goeie ruilmotor gevonden. Gelijk alle pakkingen vervangen, blok schoongemaakt, die fout bega je geen twede keer en vervolgens na drie dagen weer rijden.
Inmiddels tevreden, echter had ik een hele vreemde storing, de motor sloeg op hol, ging spontaan naar 3000 toeren om vervolgens af te slaan gepaard met een heftige rookontwikkeling. daarna starten en niks aan de hand. Dit kon op de meest onvoorspelbare momenten, tijdens het rijden op de autosnelweg, wachten bij het stoplicht, rijden in de stad bij constante snelheid, remedie auto uitzetten, starten en opgelost. de andere brandstof pomp gemonteerd en ongeveer twee weken geen probleem om vervolgens weer in het oude liedje terug te vallen.
Inmiddels de injector met het sensor draadje vervangen en nu lijkt het probleem verholpen.
Op dus naar de volgende beurt.

Een heel verhaal maar ik denk gelijk maar goed introduceren.

marc-850

Welkom Freddie.

Jammer van deze ietwat ( :eusa_shifty:) problematische start met je V70. Maar als het hierbij blijft ben je dat zo weer vergeten.

FGG

Kiek dan, oet Nee.

Welkom op 't Forum, Freddie.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: