De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 24-01-2018 22:06:33
Og je kan weer 40.000 km ;D

Zo kijk ik er zelf ook naar ;D

Dan zijn we een jaar verder en staat er 270K op de klok. Tegen die tijd eens zien wat we doen als 't weer aan diggelen is, al hoop ik dat dat niet gebeurt.

Taranis

Van der Werf is erg snel met reageren:

Citeer
Repareren kan, maar dan word dat 1x nieuw kruisstuk en 2x een homokineet voor en achter (meestal zijn ze beiden net zo slecht namelijk)

En dan zit er nog een homokineet in het midden en twee ophanglagers die dan nog niet zijn vervangen........

Kortom: het is goedkoper om een nieuwe as te kopen dan de bestaande te reviseren.

Ik ga er nog eens even over nadenken :-\

arjen850

Citaat van: Taranis op 25-01-2018 21:23:58
Van der Werf is erg snel met reageren:

Citeer
Repareren kan, maar dan word dat 1x nieuw kruisstuk en 2x een homokineet voor en achter (meestal zijn ze beiden net zo slecht namelijk)

En dan zit er nog een homokineet in het midden en twee ophanglagers die dan nog niet zijn vervangen........

Kortom: het is goedkoper om een nieuwe as te kopen dan de bestaande te reviseren.

Ik ga er nog eens even over nadenken :-\

AWD is geweldig, maar man wat moet je er voor over hebben :o

Marc O.

Citaat van: arjen850 op 26-01-2018 20:45:35

Sterker nog, ik heb erdoor doen besluiten om niet voor een XC NN te gaan shoppen maar naar een V70 NN te kijken als vervanger voor mijn huidige V70 N AWD (waarvan de AWD overigens probleemloos zijn werk doet).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Inderdaad, ze hebben oren.
Toen ik het tijdens de vakantie over een Metsubsidie Foutlander leaseauto had klapte ineens de turboslang.

Balen Ronald, het is een prachtige auto en ik zou graag een zelfde rijden maar door dit soort berichten ga ik steeds meer m'n eenvoudige storingsvrije voorwiel aandrijver waarderen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Vulk

Citaat van: Snellebaksteen op 27-01-2018 11:30:42
Inderdaad, ze hebben oren.
Toen ik het tijdens de vakantie over een Metsubsidie Foutlander leaseauto had klapte ineens de turboslang.

Balen Ronald, het is een prachtige auto en ik zou graag een zelfde rijden maar door dit soort berichten ga ik steeds meer m'n eenvoudige storingsvrije voorwiel aandrijver waarderen. :

De mijne krijgt elke 1.000km een voorzichtig, bedankend, klopje op het dashboard. Passagiers kijken dan wel eens raar.   :eusa_doh:

Taranis

Citaat van: arjen850 op 26-01-2018 20:45:35

Teveel. Ooit had ik het plan om deze auto maar 4-5 jaar te rijden en over een paar jaar nog 1 van de allerlaatste XC70NN vijfcilinder diesels te proberen te scoren met alle opties erop totdat elektrisch rijden betaalbaar is: ik vind de huidige viercilinder diesels van Volvo niets. Inmiddels weet ik dat niet meer zo zeker: geen zin om dan bij een volgende auto nog eens een paar duizend euro in een AWD-systeem te kieperen.

Citaat van: Marc O. op 26-01-2018 23:54:37
Sterker nog, ik heb erdoor doen besluiten om niet voor een XC NN te gaan shoppen maar naar een V70 NN te kijken als vervanger voor mijn huidige V70 N AWD (waarvan de AWD overigens probleemloos zijn werk doet).

Het AWD van de N is naar mijn mening dan ook echt beter dan dat van de NN. De tussenas kent minder gewrichten, al heb ik de as van de N ook mogen vernieuwen maar dat was pas na 3 ton waarvan 120.000 gechipte kilometers. Het differentieel van de N krijg je haast niet lek, bij de NN-en is het met een tonnetje of 2 op de teller eerder een uitzondering als het niet lekt.

Mocht je overigens wel een XC willen vanwege de looks of de instap maar geen AWD, dan zou je ook eens voor een jong gebruikte D3/D4 kunnen kijken: die zijn er dacht ik ook met FWD geweest. Niet als D5 dacht ik.

Citaat van: Snellebaksteen op 27-01-2018 11:30:42
Balen Ronald, het is een prachtige auto en ik zou graag een zelfde rijden maar door dit soort berichten ga ik steeds meer m'n eenvoudige storingsvrije voorwiel aandrijver waarderen.

Groot gelijk :) Gelukkig zit hier geen Four-C of Blis op: dat kan alvast niet stuk. En zoals hierboven gezegd: je kunt ze ook met FWD krijgen :)

Citaat van: Claudia op 27-01-2018 10:17:08
:eusa_eh:

Klop toch maar even op hout.
Iets met naar de Jeep-dealer gaan en in daarna in de V70 roepen dat die nieuwe Compass echt een prachtige vervanger zou zijn, en de weken erna dat keihard terug krijgen door weigerende V70. :eusa_shifty:
Hij heeft oren.

Klopt. Pa zit voor een nieuwe XC60 te kijken. Prompt krijgt z'n tot dan toe volstrekt storingsvrije XC60 de vreemdste elektronische kuren. Waarschijnlijk storing op het canbus netwerk dus dat wordt een mooie zoektocht.

Taranis

Vanmorgen de XC uit laten lijnen omdat de achteras vorige week los geweest is. Voor stond nog keurig maar daar is dan ook niets aan gebeurd, achter was sporing en wielvlucht niet helemaal okee. De sporing is te verstellen middels de 2 excentrieken midden onder de auto maar hoe verstel je de wielvlucht?

Het lijkt er op dat deze niet verstelbaar is. Wie weet het antwoord? :eusa_think:

Thijs T5

Hi Ronald, ik heb dit ook met mijn R geloof ik. Met drie man hebben ze ernaar staan kijken maar niet gevonden.

Of het er daarmee ook echt niet kan weet ik niet. Volgens de uitlijn boer wilde ze het een beetje bijstellen.. zonder succes dus

KIM

Wielvlucht achter is bijna nooit te verstellen. Meestal loopt het iets mee met sporingsverstelling.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: KIM op 31-01-2018 17:26:22
Meestal loopt het iets mee met sporingsverstelling.

Dat klopt. Alleen staat de sporing perfect en is de wielvlucht op het randje van de toleranties, eigenlijk net er buiten. Nu is een beetje negatieve wielvlucht niet heel erg met mijn bochtenrijstijl maar het verbaast me dat het dus blijkbaar fabrieksaf al buiten tolerantie is en niet te verstellen.

KIM

freefall

Xc is toch awd??

Dacht dat je die nog wel kon stellen...dr zitten toch van.die excentrische plaatjes aan de bovenste armen?

Of lul ik er nou proffesioneel naast?? ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am