De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Armin is bezig met een groupbuy voor die adapter. Hij heeft al geprobeerd de teller er zo in te zetten maar dat gaf na een poosje rijden een noodloop, en z'n tankmeter werkte niet. Erg gaaf btw. :)

Taranis

Citaat van: Marc O. op 12-02-2018 06:35:55
Ja, erg gaaf, maar 600,- is wat minder gaaf  :o ;D

En dan moet je het TFT cluster nog kopen :eusa_whistle:

Via Vesper Volvo Sweden kun je de adapter inmiddels voor 490 euro kopen zag ik.

Citaat van: )()()sT op 12-02-2018 08:14:16
Armin is bezig met een groupbuy voor die adapter.

Heb je daar een linkje van?

Sbv

Heb je een adapter nodig dan ? Ik dacht dat het zo wisselen was van instrument cluster.

Marc O.

Heb begrepen dat je ook in de kabelboom moet gaan knippen en solderen, dus ik sla effe over.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Speciaal om Claudia jaloers te maken:

Vanmorgen een ochtend de sleutels van een XC40 meegekregen. In dit geval een D4 Geartronic AWD R-design. Gelukkig geen vooraf uitgestippelde route maar gewoon een ochtendje vrij rijden. En dat was best leuk :D

Mijn vriendin vond 'm maar traag in vergelijking met haar T5 maar ik vond 'm acceptabel vlot. Ik denk dat ze een beetje moest wennen aan de achttraps geartronic die soms wel een beetje traag van begrip is: die wil vooral snel naar het hoogste verzet en niet te sportief rijden.
Voor de eerste keer ook maak ik een Volvo viercilinder diesel mee waarbij de vervelende trillingen mooi weggefilterd zijn. Je hoort het nog wel wat dat je met een diesel onderweg bent maar voor mijn gevoel zelfs minder dan in de V90. De auto is eigenlijk nog vrij redelijk van formaat, al kon ik niet achter mezelf zitten.
Pilot Assist werkt overigens voor het eerst ook lekker vlot: als je op de snelweg achter iemand rijdt en je zet je knipperlicht naar links aan, schakelt de bak meteen terug om er vlotjes voorbij te gaan. Jammer dat je het stuur wel vrij stevig vast moet houden, als je het losjes vast houdt dan krijg je een waarschuwing ::)

Wat een beetje tegenviel was het windgeruis. Volgens de verkoper komt dat doordat mijn XC70 gelamineerde zijruiten heeft en dus altijd veel stiller zal zijn. Het zal best, ik vond 'm niet zo stil :P

Het zaadje is in elk geval wel geplant: mijn lieftallige wederhelft weet wat haar volgende auto wordt. Binnenkort nog eens een rondje in een T5 rijden wat iets beter aansluit bij haar huidige auto. Al zou ik het zelf denk ik slimmer vinden om te wachten op de vol-elektrische variant  :eusa_think:

Je hebt echt iets gemist Clau  :-*

elianmars

Als ik Daan er zo achter zie staan, is het inderdaad geen kleine auto.
Ik vind 'm erg mooi! 8)

NinaPaul

Stevig formaat velg, 20"?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Taranis

Jep. Eerst dachten we dat de remmen beetje klein waren maar de velgen zijn gewoon groot, 20 inch inderdaad.

@ Mars: en dan vind ik dit nog niet echt de meest geslaagde kleur...

Sbv

Ik kan nog niet wennen aan de achterzijde van de xc40. Vandaag bij lokale dealer 1 buiten zien staan en dat was mwao...

Marc O.

Ah, ik dacht vanochtend dat jullie 'm daadwerkelijk al gekocht hadden  :eusa_doh: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

classicT5

Lijkt me enorme dodehoek rechtsachterte hebben?

Leuk al dat nieuwe design spul, maar overzichterlijker is het allemaal niet (is bij ieder merk zo m.i.)

Taranis

Citaat van: Marc O. op 21-02-2018 20:53:23
Ah, ik dacht vanochtend dat jullie 'm daadwerkelijk al gekocht hadden  :eusa_doh: ;D

Dat zou ze wel willen ;) Eerst eens een garage bouwen, daarna zien we wel weer verder.

Citaat van: classicT5 op 21-02-2018 20:56:52
Lijkt me enorme dodehoek rechtsachterte hebben?

Vergeleken met de 850/x70 is dat bij zo'n beetje elke auto zo. Als je 't vergelijkt met de V40 dan valt het wel mee eigenlijk. Het viel juist op dat je recht naar achteren zo lekker veel zicht hebt in plaats van net als in de V40 voor je gevoel een schoenendoos in te gluren door de achteruitkijkspiegel.

The Volvoboy

Ja hoor, jullie wel... ;D Ik moet de eerste meters nog maken met de XC40. :P

Ik ben erg benieuwd. Tot nu toe ben ik enthousiast. Eigenlijk een baby XC60. Enige wat ik tot nu toe op te merken heb over de XC40 is dat de achterbank wel erg rechtop zit en dat die Herman Karton audio het bij lange na niet haalt bij de Bowers&Wilkins uit z'n grote broers. Zelfs de 20 jaar oude installatie uit Tiff klinkt qua hoge tonen in ieder geval al beter dan die Chinese tweeters.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Herman Karton... ;D ... Broekie ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

StefanCJ

Herman Karton maakt ook 5.1 sets. Is wel al verkocht dus het zal wel een gewild merk zijn  ;D

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/home-cinema-sets/m1221604816-herman-karton-5-1-set.html