De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Heeft Kor niet ringratel ?Ik heb bij HBM een set gekocht. Geen super spul maar werkt prima voor incidenteelgebruik

Ewout Schalkwijk

Die foto's... :eusa_angel: :eusa_angel: :eusa_angel: :eusa_angel:

Ik wil het ook wel doen voor je... Volvo Service Hvittingfoss at your service... :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Het was vandaag inderdaad heerlijk cabrio-weer. Wij hebben er ook dankbaar gebruik van gemaakt. We zijn nog (bijna) langs je huis gereden ;D

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 06-05-2018 20:19:44

@ Arjen: mijn vriendin is helemaal gelukkig met je. Het dashboard is voor het eerst sinds ik de C heb gewoonweg stil. Alleen de middenarmsteun en de kapconstructie kraken nog en er rammelt ergens iets rechtsvoor in het onderstel dus dat komen we donderdag misschien wel tegen.
Verder valt op dat er duidelijk een stuk meer "oempf" aanwezig is voor een inhaalsprintje van 80 naar 130 km/h. De nieuwe vacuümslangen en de afstelling van de waste gate hebben duidelijk effect :eusa_clap:

Heullll fijn  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Citaat van: Sbv op 06-05-2018 20:52:17
Heeft Kor niet ringratel ?Ik heb bij HBM een set gekocht. Geen super spul maar werkt prima voor incidenteelgebruik

Nee dat is het enige dat hier nog mist. Heb wel steek, ring en ring-steek en twee doppensets (metrinch en gewoon)

Ewout Schalkwijk

Die van de Biltema zijn best heel goed. Ik heb er nog niet een stuk gekregen, ze zijn niet duur en hebben 10 jaar garantie. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Hmm, kwam jij van de zomer niet naar NL?  :eusa_think:

arjenT5R

Ik zou wel omschakelbare ringratels nemen, met de niet omschakelbare kun je jezelf vast ratelen ;D

Vraag me niet hoe ik dat weet  :eusa_shifty:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Snellebaksteen

Ik heb een setje van Proxxon.
Hele slanke mooie sleutels en loeisterk.
Waren toen niet duur, 10 jaar terug gekocht bij de Hornbach.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-05-2018 21:08:54
Ik wil het ook wel doen voor je... Volvo Service Hvittingfoss at your service... :-*

Ik denk dat het dan goedkoper is dat ik 'm gewoon naar de dealer breng :P Dat is 7 km enkele reis en kost geen vrije dagen ;) Maar toch bedankt ;)

Citaat van: elianmars op 06-05-2018 21:18:58
Het was vandaag inderdaad heerlijk cabrio-weer. Wij hebben er ook dankbaar gebruik van gemaakt. We zijn nog (bijna) langs je huis gereden ;D

Je kwam de grand canyon in de achtertuin bewonderen? :P

Waar halen mensen trouwens M5x25 boutjes met een treksterkte van 10.9 of 12.9? Ik kan ze maar tot 8.8 vinden, anders ga je al richting inbus.

leons850

Citaat van: Taranis op 07-05-2018 09:41:23
Waar halen mensen trouwens M5x25 boutjes met een treksterkte van 10.9 of 12.9? Ik kan ze maar tot 8.8 vinden, anders ga je al richting inbus.

Gerritse ijzerwaren had ik ze vandaan geloof ik.
Zijn inderdaad wel lastig te vinden. Eigenlijk gaat het er om dat je geen gamma boutjes gebruikt want die 8.8 is geen 8.8 in mijn optiek.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 07-05-2018 07:15:33
Hmm, kwam jij van de zomer niet naar NL?  :eusa_think:

Klopt. :eusa_whistle: zeg het maar hoor. Ik haal ze met plezier. Idd wat Arrrr schrijft. Been There. ::)

volvobug

Citaat van: leons850 op 07-05-2018 09:44:14

Gerritse ijzerwaren had ik ze vandaan geloof ik.
Zijn inderdaad wel lastig te vinden. Eigenlijk gaat het er om dat je geen gamma boutjes gebruikt want die 8.8 is geen 8.8 in mijn optiek.

8.8 is goed genoeg. Waarschuwing is vooral geen standaard Gamma of Praxis/Sencys en andere ondefinieerbare meuk te gebruiken die veelal net aan 4.6 of 4.9 is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

StefanCJ

Bij mij is het met 8.8 en geknepen billen tweemaal gelukt. Bij de S70 was er slechts eentje afgebroken. Sterker was alleen tegen hoge prijzen en minimale afname van >1000 mogelijk.

Ewout Schalkwijk

Ik heb het ook met standaard boutjes gedaan. Gewoon rustig iedere keer de volgende een paar slagjes geven. Niets aan de hand. Je hoeft geen 100 kilo te verplaatsen o.i.d.
Alles ligt in de subtiliteit. :eusa_whistle:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-05-2018 21:08:54

Ik denk dat het dan goedkoper is dat ik 'm gewoon naar de dealer breng :P Dat is 7 km enkele reis en kost geen vrije dagen ;) Maar toch bedankt ;)

Ik snap hem, het lukt je vast wel :D