De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: elianmars op 16-05-2018 00:48:07
Citaat van: StefanCJ op 15-05-2018 22:24:30
Dure grap, een nieuw dak. Ik heb die van mij toen laten lijmen, geen idee of dat nu nog vast zit of inmiddels weer los zit. Ik ben blij dat ik nu enkel een auto heb met een stevig dak  ;D.

Het Sonnenland dak kostte mij inclusief de hemel 2000 euro bij Martijn.
Gaat er bij jou ook een Sonnenland op, Ronald?

Yep. Ik heb serieus een origineel dak overwogen maar dat was 3600 euro aan onderdelen, ruim 2000 euro aan montage en dan maar 1 jaar garantie. Bovendien krijg je dan dezelfde achterruit-constructie als nu: gelijmd waardoor de ruit na verloop van tijd los laat. Bij het Sonnenland dak zit de ruit in een frame en kan er dus niet meer uit.

Het Sonnenland dak vind ik qua vorm rond het achterraam dan wel iets minder mooi maar je krijgt 4 jaar garantie op het dak, 6 jaar op de achterruit-constructie en het kost 1/3 van een origineel dak. Dan durf ik de gok wel een keertje aan met imitatie.

Citaat van: elianmars op 16-05-2018 00:48:07
Ik was trouwens niet 100% tevreden. De kap zit er netjes op, maar hij had het afdekkapje van de motor tegen de hemel voorin gesloopt (heb ik maar vast gekit), de hemel was aan de binnenzijde achterin over de afdekstrip geplakt (heb ik later hersteld) en er zat een nieuw deukje bovenop het achterscherm. Is er uit gehaald tijdens de uitdeukmeeting bij ons op de zaak.
Wel een heel aardige jongen ;D

Thanks voor de tips, dat wordt dus vanavond even goed opletten bij het ophalen :) Ik heb 'm zelf niet gezien, enkel z'n vriendin (en die was ook aardig :P ). Auto neer gezet, in de Saab gestapt en weer weg.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-05-2018 07:07:54
Het duurt niet lang meer voordat die auto in topstaat is  :eusa_clap:

Hmmm dat gaat nog wel even duren hoor. Dit jaar enkel nog een onderhoudsbeurt en nog wat opmerkingen van de vorige APK weg werken en dan geloof ik het wel: dan zit er dit jaar bijna 2x de aanschafprijs in. De rest komt volgend jaar wel weer :)

Enig minpuntje is dat het slot wat ik samen met Sander vervangen heb, nu alweer weigert. De dealer heeft al aangegeven dat ze 't onder garantie op gaan lossen dus de C70 mag daar binnenkort nog even uit logeren.

Sbv

Succes met het schaap straks met rijden. Gelukkig is het wat koeler vandaag.
Voor de bediening zou je op internet kunnen kijken hoe het paneel er verlicht uit ziet dan weet je waar te drukken

Taranis

Thanks! Daar heb ik dan nog even de tijd voor: de nieuwe hemel blijkt beschadigd dus er moet een nieuwe besteld worden. Ik mag dus voorlopig nog even in de Saab blijven rijden ;)

Sbv

Citaat van: Taranis op 16-05-2018 09:58:34
Thanks! Daar heb ik dan nog even de tijd voor: de nieuwe hemel blijkt beschadigd dus er moet een nieuwe besteld worden. Ik mag dus voorlopig nog even in de Saab blijven rijden ;)
bofkont. Samen met MarcO een Saab cabrio meeting doen dan maar

arjenT5R

Gehehheehheheheh ;D

'T is ook gewoon de goden verzoeken wat jij doet, daarom gaat alles ook altijd stuk bij jou  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Goed bezig Herman!
Gelukkig is het een bij-auto en doe je alleen het hoognodige ;D
Wordt het weer een blauwe kap, of zwart?

Taranis

Precies, ik hou het lekker low-budget ;D

De kap wordt weer blauw. Ik heb zwart overwogen maar vind het gewoon niet mooi.

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 16-05-2018 11:31:15
Gehehheehheheheh ;D

'T is ook gewoon de goden verzoeken wat jij doet, daarom gaat alles ook altijd stuk bij jou  ;D

;D ;D

Ik wilde perse geen originele kap i.v.m. de achterruit constructie.
Sonnenland kappen worden al heel lang gebruikt en zijn gewoon goede kappen.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 16-05-2018 10:15:30
bofkont. Samen met MarcO een Saab cabrio meeting doen dan maar

Ja, dan kun je ervaren hoe een Saab cabrio rijdt die wél goed bijgehouden wordt :P ;D

Citaat van: elianmars op 16-05-2018 13:34:27
Sonnenland kappen worden al heel lang gebruikt en zijn gewoon goede kappen.

Sonnenland is (was) OEM voor Saab.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Vandaag de Saab-frikandel terug naar het Gelderse Laren gestuurd en de C70 weer mee naar huis genomen. Foto's zeggen meer dan woorden dus...

Voor:

Na:

Ik ben er blij mee :D Minpuntje is dat ik me op de heenweg in de Saab (wat een lawaaibak vergeleken met de C) erg had verheugd op een koele rit terug naar huis in de C. Het dak van de C mag de komende twee weken niet open om de stof voldoende te laten rekken en met het dak dicht wil je niet zonder airco. In Laren werd me nog gevraagd of ik toch wel airco had. "Jazeker, pas gerepareerd!" Rij je weg, slaat de airco niet in  :eusa_wall: :eusa_doh:
Nu ga ik me niet uit het veld laten slaan door een 18 jaar oud etterhok dus de airco zal werken :evil: Na het doorverbinden van de lagedruksensor slaat de magneetkoppeling wel in dus ik gok dat het systeem leeg is. Binnenkort dus maar af laten vullen met contrastvloeistof in de hoop dat dan duidelijk wordt waar het volgende lek zit. In mijn simpele logica is dat of opnieuw het ventiel of de condensor, de rest is vervangen :eusa_think:

Van de nieuwe binnenhemel heb ik trouwens (nog) geen foto's gemaakt maar ook die is vervangen en is zeer netjes geworden. Hopelijk kan ik nu het dak open en dicht doen zonder dat het verteerde stukjes binnenhemel regent ::)

O ja, ook nog een mooie actiefoto van de cabrio ontvangen (it wasn't me, ik ben niet zo'n patser met dramlampen :P ) :

Chris

Netjes geworden zeg! Laat juni maar komen ;D.

Ewout Schalkwijk

Wow. Prachtig!!! :D

Arrrr? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Dat is mooi geworden en idd Ewout Arrr staat er mooi op ;D

Marc O.

Zo dan, dat ziet er effe strak uit zeg, gaaf! :D

@Arrr, is toch niet dezelfde camera als waarmee je gefotogrefeerd bent met onze 850, jaartje of 4 geleden? ;D ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Mooi!
Succes met de airco, hoop voor je dat het meevalt...