De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 19-10-2018 21:07:48

Ik heb toen naar je geluisterd, hoor ;D Vouwen veranderen werkte niet. Dan vouwt de kap niet meer op. Het pakket wordt dan te dik.
Wel heb ik met dikke doorzichtige tape de scherpe randen beplakt. Ik houd het nu in de gaten of het niet erger wordt.
Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat Martijn niet op mijn vraag reageert.

Taranis

Gistermorgen ging op een voor zaterdag irritant vroeg tijdstip de wekker :-X Tegen dat het zonnetje zich eindelijk liet zien, was ik dan ook al bij Utrecht:

Het voordeel van vroeg opstaan is dat het lekker rustig is op de weg. Normaal rijden we vrij rustig met de cabrio omdat we 95% van de tijd open rijden: er staan genoeg andere auto's die je pakt als je dicht rijdt tenslotte. Ik was door Arjen al een beetje gewaarschuwd dat het blok een keertje warm stoken echt geen kwaad kon. Geen slechte score na 225 km :angel: :

Daar aangekomen Martijn uit z'n bed gebeld en uiteindelijk samen het dak afgesteld. Blijkbaar was ik de 1e C70 die terug komt met deze kwaal (waar heb ik dat eerder gehoord) en Martijn verbaasde zich erover dat de randen in de bak van de cabriokap zo scherp zijn. Dat zou bij Mercedes de fabriek zo niet verlaten hebben, sprak de Mercedes-rijder. Dat zal best maar dit is een Volvo en zo kost het m'n kap.
Uiteindelijk bleek dat je de beugels aan de onderzijde van de kap kunt verbuigen waardoor de kap nu zonder te raken open en dicht gaat. Enige nadeel is dat de kap in gesloten toestand nu net iets minder strak oogt:

Dat neem ik dan wel op de koop toe, liever dit dan over een paar jaar weer een nieuwe kap moeten omdat ie doorgesleten is. Duct tape verwijderd, nog een paar keer getest en toen was de accu dood ;D
Bakje koffie gedaan en toen was het tijd om te vertrekken. Helaas waren we zo dom geweest om de auto op contact te laten staan met de lampen en de stoelverwarming nog aan: accu weer dood :eusa_doh:

Terwijl de booster z'n werk deed, ondertussen de misschien-ooit-opvolger van de C70 bewonderd. Vriendinlief ziet het helemaal zitten, mijn portemonnee iets minder :eusa_shifty: :

Rustig open terug getoerd via huize Sbv en daarna naar huis. Waarschijnlijk het laatste open ritje van dit jaar dus heerlijk van genoten 8)

Het heeft verder niets met auto's te maken maar wel leuk om te delen: vandaag ging de wekker zo mogelijk nog vroeger om iets te doen wat al heel lang op de bucketlist stond.

Echt heel gaaf! 's Ochtends in het donker een stekkie gezocht om op te stijgen, ding opbouwen en vliegen maar. Een kwartiertje later zweef je 700 meter boven de tolhokjes van de Westerscheldetunnel. Uiteindelijk vlakbij huis geland :)
Met een glas champagne (de 9 zat tenslotte al in de klok :eusa_eh: ) de vaart gezellig afgesloten nadat de boel weer opgeruimd en ingepakt was. Ik heb geen aandelen maar voor wie interesse heeft: ballonvarenzeeland.nl

Als laatste nog een kleine status update:

Morgen t/m donderdag zijn de elektricien, loodgieter en steigerbouwer bezig. Donderdag wordt de kap geleverd die er vrijdag op gehesen wordt. Volgende week pannenbier dus :D

Marc O.

Die eerste foto is echt prachtig! :D

Mooi dat je die kap nu weer fatsoenlijk kunt sluiten. Je moet er idd niet aan denken dat je er over een paar jaar een gat in hebt zitten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Leuk he zo'n Porsche!

elianmars

Citaat van: Taranis op 21-10-2018 18:51:30
Blijkbaar was ik de 1e C70 die terug komt met deze kwaal (waar heb ik dat eerder gehoord) en Martijn verbaasde zich erover dat de randen in de bak van de cabriokap zo scherp zijn.

Hij was mijn mail alweer vergeten, zeker?  ::)

Ik zal eens kijken of ik de boel iets kan verbuigen. Kapot is de rand al, maar het hoeft van mij niet verder te gaan.

Fijn dat het nu eindelijk de goede kant op gaat met de garage!

Taranis

Citaat van: Marc O. op 21-10-2018 19:09:06
Die eerste foto is echt prachtig! :D

Mooi dat je die kap nu weer fatsoenlijk kunt sluiten. Je moet er idd niet aan denken dat je er over een paar jaar een gat in hebt zitten.

Tnx! :D

Nee ik kreeg al de waarschuwing dat als die rand "door" is, je er op kunt wachten dat ie aan de achterkant gaat lubberen en dan is je kap dus weer aan vervanging toe.

Citaat van: Vulk op 21-10-2018 19:10:33
Leuk he zo'n Porsche!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms een beetje Porsche-moe ben maar dat komt vooral omdat we elk jaar naar Techno Classica in Essen gaan waarbij circa 40% van de tentoongestelde auto's een Porsche is lijkt het wel. Op den duur ken je het wel...

Vriendinlief is er wel helemaal weg van en ooit wil ik ook nog wel eens een zescilinder dus wie weet. Voorlopig zijn de centjes even op: die verdwijnen in de bouwput in de achtertuin.

Citaat van: elianmars op 21-10-2018 23:25:27
Hij was mijn mail alweer vergeten, zeker?  ::)

Ik zal eens kijken of ik de boel iets kan verbuigen. Kapot is de rand al, maar het hoeft van mij niet verder te gaan.

Fijn dat het nu eindelijk de goede kant op gaat met de garage!

Ik denk dat ie je vergeten is ja ;)
Hij gaf me overigens groot gelijk dat ik er voor kwam rijden dus ik zou ook 't ook lekker door Martijn op laten lossen: je hebt niet voor niets garantie.

Ja het schiet nu lekker op. Gisteravond de CV leidingen erin geklust, morgenavond steiger zetten en dan vrijdag het dak erop :D

Ewout Schalkwijk

Die ballonvaart is er wel een om gezond jaloers op te zijn. Eens kijken of dat eens te regelen is bij een volgende tour naar NL ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Ik zou gewoon met de ballon naar Nederland komen varen  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: StefanCJ op 25-10-2018 21:22:39
Ik zou gewoon met de ballon naar Nederland komen varen  ;D

Ja, en als dan de wind (die van mij) ff verkeerd is, zit ik zomaar in Rusland ofzo. :eusa_doh: ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Vulk

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-10-2018 22:59:55
Ja, en als dan de wind (die van mij) ff verkeerd is, zit ik zomaar in Rusland ofzo. :eusa_doh: ;D

Gewoon lang genoeg stug doorgaan! Je komt vroeg of laat wel aan dan. ;D

Chris

Citaat van: Claudia op 26-10-2018 23:03:27
Ziet er al goed uit, dat 2e huis van je! Koop je er dan ook een Volv bij? ;D

Dan heeft hij weer een plek te weinig om op eigen terrein te parkeren.

Ik zie nog wel een mogelijkheid in het asfalteren van de achtertuin zodat daar via een zijpoort een auto kan staan ;D.... het is maar een suggestie! ::)

De garage vordert goed. Mooie ruimte heb je er bij zometeen!

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-10-2018 19:29:47
Die ballonvaart is er wel een om gezond jaloers op te zijn. Eens kijken of dat eens te regelen is bij een volgende tour naar NL ;D

Dan moet je een beetje later komen dan je traditionele Pasen-tripje: het beste seizoen is juni t/m september, afhankelijk van het weer. Nu was oktober ook nog een geweldige maand maar meestal is 't dan al klaar. En soms kan het gebeuren dat het weer tegenvalt: dan gaat je vaart niet door.

We nodigen ons graag uit om mee te varen :angel:

Citaat van: Claudia op 26-10-2018 23:03:27
Ziet er al goed uit, dat 2e huis van je! Koop je er dan ook een Volv bij? ;D

Wat Chris zegt: dan hebben we weer te weinig parkeerplek. Bovendien vind ik zelf dat we nu een schitterend setje auto's voor de deur hebben staan en ben ik daar echt tevreden en blij mee (getver wat saai).
Vriendinlief zou er graag nog iets bij hebben als belegging (Porsche 996 bij voorkeur) maar ik denk dat ze daar vrij snel van terug komt als ze zelf stalling moet regelen ;)

Citaat van: Chris op 28-10-2018 08:51:02
De garage vordert goed. Mooie ruimte heb je er bij zometeen!

Tnx :D

Afgelopen vrijdag is het dak erop gehesen en begint de ruimte boven ook wat vorm te krijgen:

Als het weer een beetje meewerkt (daar lijkt het de komende 2 dagen helaas niet echt op) dan deze week de pannen en misschien zelfs de zonnepanelen erop, de elektra erin en de gevelbekleding ertegen. Volgend weekend pannenbier dus :D

Taranis

Inmiddels heeft de XC 255.000 km op de teller en de komende paar maanden ben ik vooral veel aan het werk en weinig thuis, dus deze week nog eens een oliebeurtje gedaan: dan kan ie er weer tegen tot de 270.000. Dat wordt wel een "leuke" beurt met een nieuwe stretch belt en rondom nieuwe schijven en blokken.

Daarnaast trilt de XC helaas alweer een paar maanden. Het differentieel is eerder dit jaar gereviseerd en ook de tussenas is vernieuwd. Toch heb ik maar een paar maanden van een trillingsvrije auto mogen genieten. De wielen zijn inmiddels tot 2x toe gebalanceerd en op rechtheid gecontroleerd, evenals de remschijven. De garantie op de reparatie van het differentieel loopt over 4.000 km af dus gisteren heb ik me maar weer eens in Dalfsen gemeld om het differentieel te checken. Meteen is van zowel het differentieel als de Haldex koppeling de olie vervangen en is van de Haldex koppeling ook het filter vernieuwd in het kader van 'ik ben er nu toch'. Na 26.000 km was het filter nog lang niet vies:

De olie was nog keurig schoon en er is dan ook geen reden om aan te nemen dat het differentieel alweer stuk is. Waarschijnlijk is de trilling toch te wijten aan de wielen of de tussenas. Volgende maand gaan de winterwielen erop, trilt de auto dan nog dan meld ik me wel weer in Maasbree: de garantie op de as loopt gelukkig nog tot eind februari.

Met het advies de olie van de haakse overbrenging en de stuurpomp eens te vervangen weer terug getoerd naar het Zeeuwse om de voortgang van de bouwers te zien. Daar zit de gang er lekker in:

Ook de bovenverdieping begint voorzichtig vorm te krijgen:

De leidingen voor de warmtepomp moeten nog even weg gewerkt worden, foutje van de bouwer. Uiteraard wil ik die niet in het zicht :angel:

Successen moet je vieren dus nadat we vandaag de hele bouw opgeruimd hadden (3 uur en een volle aanhangwagen later) was 't dan toch echt tijd voor een heerlijk flesje pannenbier :D :

Morgen nog even de cabrio wassen, aftanken en schorsen. Die mag volgend jaar weer :D

Marc O.

Dat wordt wel een heel erg luxe garage, netjes hoor!
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!