De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 01-01-2016 13:54:00
Ben het eens met de rest dat die schade aan het wiel 'gewoon' stoeprandschade is.  Is gewoon te repareren door bijv. Wheelcare e.d.  Hoeft ook niet zoveel te kosten.  Denk ook dat je uitlijning achter niet jofel meer staat (kan goed door dat stoeprandje zijn gekomen)

Die uitlijning had ik nog niet aan gedacht, die zal ik inderdaad eens laten controleren.

Zowel de dealer als de dorpsgarage zagen geen heil meer in reparatie. Ik had op de site van wheelcare gekeken en kwam op 132,50 euro. Inclusief diesel voor brengen en halen ben ik dan net zoveel kwijt als voor een nieuwe: 190 euro. Die staat dus inderdaad al in bestelling maar moet helaas uit Göteborg komen dus dat duurt 2 weken :(

Taranis

Gisteren werd onze vervangende auto gebracht. Voor een huurauto een alleszins nette Octavia combi 180pk TSI met climate control, cruise control, navi en een zee van ruimte in de kofferbak :o
Alles wat je nodig hebt om veilig thuis te komen dus:

Kort nadat de vervangende auto afgeleverd was en ik de chauffeur naar het dichtstbijzijnde Bahnhof had gebracht (en die achterlijke VW-navigatie ons eerst naar een niet-bestaand station had gestuurd), stond de ambulance voor de deur om de V70 mee te nemen  :'(

De V70 had er ook lekker zin in want bij het oprijden van de ambulance bleek de achterste uitlaatbeugel het begeven te hebben en dus hangt de uitlaat op half 7. Die mag dus nog even gefikst worden voor de op handen zijnde APK.

De reis naar huis kenmerkte zich door veel files en uiteindelijk 200 km omrijden om die ellende te omzeilen maar vannacht om 1:30 waren we dan toch thuis en kon de whatsapp-groep ook gaan slapen. Jullie zijn geweldig  :-*

Na een kleine 1100 kilometer hadden wij het als verwende Volvo-rijders wel een beetje gehad met de Skoda  :-X De motor is geweldig (het gekke ding loopt als een raket naar de 220+ km/h, toen het gas maar gelift omdat de banden slechts snelheidscodering H hebben), maar de auto is er niet op gemaakt. Het weggedrag is zo zwalkend dat je continu aan het corrigeren bent, dus maar wat langzamer gereden. Van het windgeruis werden we gestoord. De radio-ontvangst is zo mogelijk nog slechter dan in mijn N (het kan dus toch), het gebruikersonvriendelijke gecombineerde navigatie-radio-touchscreending zit naar onze mening te ver uit het zicht waardoor je je blik van de weg moet halen maar waar we het vooral helemaal mee gehad hadden: de hangmatstoelen  :-X
Wel positief: Duitse kentekenplaten. Opvallend hoeveel meer ruimte je op de linkerbaan van de autobahn krijgt. Ook positief: de greendrive-informatie. We scoorden slechts 38 op 100 punten waardoor er niet veel meer dan een verdord blaadje overbleef van het direct na de start nog groene eco-blaadje  :evil:
Fijn is ook de lange zesde versnelling waardoor je een haast diesel-achtige rust aan boord krijgt. De motor is sterk zat om niet terug te hoeven schakelen (gelukkig maar, vaak koppelen is niet zo heel best voor mijn been), waardoor je in de praktijk nooit boven de 4500 rpm komt. Het is haast het beste van 2 werelden: niet de zware dieseldreun na de koude start en bij stationairloop maar wel de rust aan boord als je op snelheid bent.

Wij vonden het erg leuk om zo eens een lange rit in een andere auto van een totaal ander merk te doen. Het relativeert de "tekortkomingen" van onze eigen auto's zo lekker :D

Morgen tussen 8:00 en 13:30 de Skoda weer inleveren (niet superhandig, er moet ook gewoon gewerkt worden) en eind van de middag mag ik waarschijnlijk (nog niet helemaal zeker) bij de dealer een vervangende auto ophalen totdat de V70 weer in de running is.

elianmars

Ja, het was een latertje vannacht ;D

Fijn dat alles verder goed is gegaan. Hopelijk komt de V70 snel in Nederland aan. Ik ben echt benieuwd wat er nu loos is.

Taranis

Citaat van: elianmars op 03-01-2016 16:42:54
Hopelijk komt de V70 snel in Nederland aan. Ik ben echt benieuwd wat er nu loos is.

Ik ook. Ik hoop iets simpels, dat geeft weer iets meer vertrouwen voor de toekomst.
Ondertussen is bekend dat de auto als het goed is dinsdag de 19e bij de dealer in Goes afgeleverd wordt. Dat betekent dat we een week de tijd hebben om uit te vissen wat er mis is, te repareren en te testen. De 29e vertrekken we voor een toertje van zo'n 8.000 km richting de Noordkaap.

Vanmiddag ook de vervangende auto in ontvangst mogen nemen met de begeleidende woorden dat ik vooral zoveel moest rijden als ik wilde en aan het eind mocht beslissen welke van de 2 ik in wilde leveren. Sorry voor de slechte telefoonfoto's maar het was al donker:

Supernetjes van de dealer natuurlijk om zo'n geweldige auto ter beschikking te stellen, al gaat het nog een heel lastige keuze worden met welke van de 2 we straks richting de Noordkaap toeren  :eusa_think:

Als ik een XC70NN uit mocht zoeken, dan met deze kleur interieur. De auto heeft geen FourC (op zich gelukkig maar de nivomats zijn ook niet goedkoop als ze gaar zijn), geen premium sound, geen BLIS en geen privacy glass dus aan opties lever ik iets in. Verder zit er ook geen radargestuurde cruise control op maar dat vind ik alleen maar fijn, die houdt voor Nederland teveel afstand. Wel high performance sound, standkachel, schuifdakje, navi, stoelverwarming, elektrisch verstelbare stoel, climate control, telefoon, bejaardensensoren voor+achter, enzovoorts. Verder is 't een 205pk D5 (de eerste bi-turbo's) AWD met 155.000 km op de teller.

Gelukkig heb ik nog twee weken om te twijfelen wat ik doe  :eusa_whistle: (en te genieten van heerlijk zoevende kilometers)
Als het aan m'n vriendin ligt, gaat de V70 eruit. Ik zelf vind het teveel geld om aan een auto te besteden maar vind eigenlijk maar 1 ding echt belangrijk: we hebben jaren uitgekeken naar onze reis naar de noordkaap en die wil ik niet laten verpesten door een kapotte auto. Niettemin vind ik dat de N het gewoon moet kunnen. Ik heb alleen geen glazen bol...  :eusa_think:

Chris

Nette leenauto! Ik wens je veel succes en wijsheid met je beslissing ::) ;D.

N repareren moet gewoon mogelijk zijn zonder al teveel gekke kosten lijkt me, en je hebt ook in deze al aardig geïnvesteerd. Zou gewoon moeten lukken naar de kaap zonder al teveel gekke problemen. Toch moeilijke keuze als je dit onder je kont krijgt. Dat doet Olov wel slim ;).

Marc O.

Waarom zou je twijfelen aan de N? Er kan altijd iets stuk gaan, ook aan die NN. Ik ga er zelf ook vanuit dat mijn N die reis probleemloos gaat voltooien. En anders hebben we de ANWB, die weten inmiddels hoe ze met N AWD's moeten omgaan :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

We gaan het zien Clau. Eerst de V70n maar eens terug uit Oostenrijk en dan diagnose stellen

Hiker

Dat ziet er fijn uit! Maar ben je serieus aan een vervanger voor de N aan het denken?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Taranis

Citaat van: Chris op 04-01-2016 21:30:18
Dat doet Olov wel slim ;).

Ze kennen me al langer. Dat ik een hogere inruilprijs voor de V terug krijg dan ik er bijna 3 jaar geleden voor betaald heb, helpt ook niet echt ;D

Citaat van: Marc O. op 04-01-2016 21:31:01
Waarom zou je twijfelen aan de N? Er kan altijd iets stuk gaan, ook aan die NN. Ik ga er zelf ook vanuit dat mijn N die reis probleemloos gaat voltooien. En anders hebben we de ANWB, die weten inmiddels hoe ze met N AWD's moeten omgaan :P

Klopt maar wij denken met mannenlogica. Ik beweer niet dat ik vrouwenlogica begrijp maar ik denk dat het ongeveer als volgt gaat:
- Ronald komt met 80 km/h terug van Ewout omdat de auto kapot is
- er ligt een tussenas van 1200 euro in de hal omdat de auto kapot is
- ik sta met een niet te openen achterklep omdat de auto kapot is
- de achterruitenwisser doet het niet omdat de auto kapot is
- de verlichting achter is van slag en de klep gaat niet op slot omdat de auto kapot is
- de ruitensproeiervloeistof is binnen twee dagen weggelekt omdat de auto kapot is
- er verschijnt telkens een anti-skid service melding omdat de auto kapot is
- Ronald sponsort Olov maandelijks een leuk bedrag omdat de auto kapot is
- we hebben 2 dagen vakantie in Oostenrijk verspild omdat de auto kapot is
- wat een kutauto, als dat ding weg gaat zijn alle problemen opgelost

Zoals je misschien begrijpt heb ik me al een aantal keer moeten verdedigen en als de auto er tijdens het ritje naar de Noordkaap mee ophoudt, ga ik dat nog tot aan mijn dood aan moeten horen ;D

Citaat van: Claudia op 04-01-2016 21:43:04
Wat een ouwe-lullen-interieur joh! :eusa_eh:
Daar moet je handschoenen in aandoen, een jagersgroene bodywarmer bij aan trekken, en en Labrador achterin zetten.

Aaaaah, is dát die lucht in de auto!

Citaat van: Claudia op 04-01-2016 21:43:04
Beeeetje vals van de dealert he?

Ja  :eusa_snooty:

Citaat van: Hiker op 04-01-2016 21:53:53
Dat ziet er fijn uit! Maar ben je serieus aan een vervanger voor de N aan het denken?

Voor mij hoeft de auto niet weg. Ik heb maar 1 prio: naar de noordkaap en terug zonder 1 minuut te verspillen aan die auto. En ja die NN kan ook sneuvelen onderweg. Maar het inruilbod en het feit dat Daniëlle echt helemaal klaar is met de V70, brengen me wel aan het twijfelen. Die auto is maar een ding...

Hiker

Ok, fair enough
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Bouke

KIM

Citaat van: Taranis op 04-01-2016 22:04:58
Klopt maar wij denken met mannenlogica. Ik beweer niet dat ik vrouwenlogica begrijp maar ik denk dat het ongeveer als volgt gaat:
- Ronald komt met 80 km/h terug van Ewout omdat de auto kapot is
- er ligt een tussenas van 1200 euro in de hal omdat de auto kapot is
- ik sta met een niet te openen achterklep omdat de auto kapot is
- de achterruitenwisser doet het niet omdat de auto kapot is
- de verlichting achter is van slag en de klep gaat niet op slot omdat de auto kapot is
- de ruitensproeiervloeistof is binnen twee dagen weggelekt omdat de auto kapot is
- er verschijnt telkens een anti-skid service melding omdat de auto kapot is
- Ronald sponsort Olov maandelijks een leuk bedrag omdat de auto kapot is
- we hebben 2 dagen vakantie in Oostenrijk verspild omdat de auto kapot is
- wat een kutauto, als dat ding weg gaat zijn alle problemen opgelost

Oh, man wat ben ik gezegend met Marjolein  :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: Sbv op 04-01-2016 22:14:49
Ik een C70n D5

Jaaaa! Twee vliegen in één klap  :D

Sbv

Citaat van: elianmars op 04-01-2016 23:06:44
Citaat van: Sbv op 04-01-2016 22:14:49
Ik een C70n D5

Jaaaa! Twee vliegen in één klap  :D
Ok je moet ruimte inleveren maar dan heb je gelijk een excuus om geen taxi te zijn.