De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ik begreep net dat de blokken welke er origineel in horen niet meer leverbaar zijn. Ik had recent de laatste 2 sets nog kunnen bestellen. Mark had net geïnformeerd maar helaas. Febi kan overigens ook passende blokken leveren en mogelijk nog wel meer merken

Taranis

Wat is het Volvo onderdeelnummer?

Sbv

Citaat van: Taranis op 13-06-2017 14:30:07
Wat is het Volvo onderdeelnummer?
31262795 voor de blokken.

Taranis

Tnx! Voor 3-4 tientjes koop je een setje TRW of Brembo blokken. Dat is dus geen probleem :)

innocenti

Mooie upgrade naar grotere remmen. Ik ben nooit zover gekomen met de R. Ik had t plan Corvette klauwen te monteren. Maar was teveel aanpassen.

Ferodo blokken kan je overigens ook overwegen. Zijn erg fijn.

maruska

er zijn minimaal 4 clubs die ze ook leveren.. waaronder twr, ate, febi, brembo..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Waarvan Ferodo toch wel de duurste zijn, ik heb ze ook er voor liggen dus nog geen ervaring mee qua rijden maar qua prijs zijn ze niet leuk te noemen. Ik was voor een passend setje voor dadelijk op mijn auto dadelijk 179.85 kwijt......  Dat is dus wel serieus geld voor een setje remblokken.

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 14-06-2017 06:11:13
Waarvan Ferodo toch wel de duurste zijn, ik heb ze ook er voor liggen dus nog geen ervaring mee qua rijden maar qua prijs zijn ze niet leuk te noemen. Ik was voor een passend setje voor dadelijk op mijn auto dadelijk 179.85 kwijt......  Dat is dus wel serieus geld voor een setje remblokken.

Welke zijn dat Dirk want ferrodo maakt OEM blokken tot aan race spul.
Mister auto heeft bijvoorbeeld ook de oe. Ferrodo blokken.

Bij mij net de performance blokken er in gezet.
Normaal 200 maar bij Amazon voor 130 in huis.

UserID6342

De blokken voor een Renault Megane II:

https://www.fineline-imports.nl/ferodo-kopen/renault-megane-ii/2-0-20i-sport-16v-turbo-225-kw/front-t69823332-p18555-340756.html

Zijn ietsjes goedkoper geworden zie ik net ;D, scheelt 5 euro bijna met wat ik er voor betaald heb.

Taranis

Terechte opmerking Dirk. Voor dat geld heb je 5 setjes TRW blokken of 4 setjes Brembo blokken. Dan is voor deze zuunige Zeeuw de keuze snel gemaakt. Het zijn 'maar' remblokken en het is 'maar' voor de cabrio, niet voor een circuit-racer.

V70geRwin

Citaat van: Taranis op 15-06-2017 07:57:24

Terechte opmerking Dirk. Voor dat geld heb je 5 setjes TRW blokken of 4 setjes Brembo blokken. Dan is voor deze zuunige Zeeuw de keuze snel gemaakt. Het zijn 'maar' remblokken en het is 'maar' voor de cabrio, niet voor een circuit-racer.

Dirk heeft de ds2500. Dat zijn semi race blokken. Daaronder komt de performance serie en daaronder nog OEM blokken. Check misterauto maar. Ook betaalbare ferrodo varianten voor je v50 klauw.

StefanCJ

Dan zou ik als zuinige Zeeuw voor 302 kiezen. Brackets, schijven en blokken. Ben je voor €200,- wel klaar gok ik. Evt kiezen voor Brakemax sport, die had ik op de S70 ook en vielen me niet tegen om eerlijk te zijn.

Taranis

Maar jij bent geen zuunige Zeeuw :P

O ja de XC is sinds gisteren ook weer terug met een vers wiellager. Het is weer heerlijk stil in de auto, zeker na een paar dagen in zo'n rammelende, piepende en krakende classic ;D

Taranis

Vanmiddag een 210.000 km beurtje uitgevoerd aan de XC. Olie + filter is onderhand een routineklus. De remvloeistof was volgens de sticker onder de kap in augustus 2015 voor het laatst vervangen dus wel weer eens toe aan vervanging. Bij het vervangen bleek de vloeistof nog keurig geel dus ik heb het vermoeden dat deze voor aflevering nog vervangen is maar dat de sticker simpelweg niet bijgewerkt is.

Het was wel even zoeken naar het potje van de remvloeistof. Dat blijkt in de parafaan verwerkt te zitten:

Eerlijk gezegd vind ik het geen heel handige plek. De dop van de bleeder wil nog wel eens lekken op het vaatje en daar zie je zo dus niet veel van:

De vloeistof vervangen is dan wel weer een genot bij zo'n relatief nieuwe auto: alle nippels willen keurig netjes los en weer vast 8) Daarna het interieurfilter vervangen. Volgens Vida zit er een verschil tussen de MY08/09 XC70NN en de MY10/11 XC70NN. Blijkbaar was het bij de eerste modeljaren te simpel: er zit bij modeljaar 10 en 11 een zekeringkast in de weg voor het klepje waar het interieurfilter achter zit. In Vida staat alleen een dom plaatje met pijltjes maar geen beschrijving. Geen idee dus of je clipjes, schroefjes of iets anders moest zoeken om de zekeringkast los te halen. Na een tijdje proberen raak je vanzelf een beetje geïrriteerd ("heeft Volvo nu echt niets geleerd sinds de C30/V50 waar je eerst een gaspedaal uit moet bouwen om bij het interieurfilter te kunnen?") en ruk je de zekeringkast van z'n steunen af. Vervolgens blijkt dat dus de juiste werkwijze te zijn :eusa_doh:
De volgende keer is 't een eitje maar 't was handig geweest dat het gewoon in Vida stond.

Uitlezen bracht aan het licht dat de gloeibougie van de standkachel is overleden. Dat was me nog niet opgevallen maar dat komt komende winter dan wel.
Meteen de V40 van een vers plasje olie voorzien: de teller geeft een maagdelijke 30.300 kilometer aan dus dat is de eerste beurt :)

Op naar de volgende 30.000 storingsvrije kilometers 8)

elianmars

Ik zie het al helemaal voor je hoe je die zekeringkast weg rukt ;D