De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Herkenbaar, wel leuk dat het ook eens goed uitpakt ipv dat er wat kapot gaat.  :)

UserID6342

Over de plaatsing van dat remvloeistofpotje heb ik me ook al eens zitten verbazen en precies om dezelfde reden als jij.  Het interieur filter is idd iets makkelijker om te doen als bij een V50, maar blijft raar dat je die zekeringkast weg moet drukken.  Hier mij ook al eens over zitten verbazen ??

Sbv

tja dat interieur filter....De eerste keer bij de XC60 was even zoeken maar dan denk ik weer even aan een V50 en dan valt het wel weer mee.

Remvloeistof is wel een goede..binnenkort ook maar eens verversen

Bouke

Remvloeistof heb je een eenvoudige tester voor die het vochtgehalte meet, ik heb er ooit een bij Conrad gekocht voor 5 € of zo. Werkt iig perfect ;)

Taranis

Citaat van: Claudia op 25-06-2017 09:30:09
Citaat van: elianmars op 25-06-2017 01:26:31
Ik zie het al helemaal voor je hoe je die zekeringkast weg rukt ;D

Psies.....geduldig en opgewekt   ;D

Subtiel is my middle name 8)

Citaat van: Dirk342 op 25-06-2017 09:36:07
Over de plaatsing van dat remvloeistofpotje heb ik me ook al eens zitten verbazen en precies om dezelfde reden als jij.  Het interieur filter is idd iets makkelijker om te doen als bij een V50, maar blijft raar dat je die zekeringkast weg moet drukken.  Hier mij ook al eens over zitten verbazen ??

Blij dat ik niet de enige ben die zich aan dat soort dingen kan storen. Ik vroeg me eerlijk gezegd af of de ontwerper zelf ook al eens onderhoud aan een auto had gepleegd...

Citaat van: Bouke op 25-06-2017 17:57:09
Remvloeistof heb je een eenvoudige tester voor die het vochtgehalte meet, ik heb er ooit een bij Conrad gekocht voor 5 € of zo. Werkt iig perfect ;)

Goed idee! Zal eens kijken :)

Een geheel ander onderwerp: toen ik de C70 kocht had deze al last van lichte roestvorming. Blijkbaar doet de zilte Zeeuwse lucht 'm niet bepaald goed, de roest wordt snel meer.

Het scherm linksachter:

Met name de voorste helft van dat scherm wordt snel krokanter:

Beide voorportieren beginnen overigens vergelijkbare roestvorming te laten zien.
Het scherm rechtsachter waar al eens een halfslachtige reparatiepoging gedaan lijkt te zijn:

Op de rechterdorpel had Bouke tijdens de poetsbeurt al wat roestvorming ontdekt:

Deze plek voor de accu was al toen ik 'm kocht en wordt niet veel erger:

Wat wel veel erger wordt, is deze plek achter de tankklep:

Toen ik de auto kocht, was dit punt bij mijn weten roestvrij. De laatste tijd zie je het per maand flink erger worden. Is er iemand hier die dit punt herkent? Is dit een standaard punt waarop de C70 roest? Of kan dit een gevolg van matig schadeherstel zijn? Ik heb de boel nu maar even in de Fluidfilm NAS gezet in de hoop het proces wat te vertragen:

Ik hoop het spuitwerk uit te kunnen stellen tot volgend jaar dus zal er binnenkort wel wat Hammerite overheen kliederen maar er zal tzt wel iets aan moeten gebeuren. Mocht iemand er ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag. Ik ben hier niet bekend mee dus hoor graag waar ik ongeveer rekening mee moet houden.

elianmars

Potver, dat is toch wel erg veel roest  :eusa_shifty:  Bij mijn C zat veel roest op de bovenzijde van de achterschermen, maar dat was ook het enige.  
Ik heb net even gekeken bij het benzineklepje. Geen spoortje roest te zien (Wel vuil  :-[ ;D ). Er zit wel een flinke dot kit langs de rand. Daar is overheen gespoten, dus ik ga er vanuit dat het origineel is.

Ewout Schalkwijk

Ik hoorde/las laatst ergemns dat je vooral niet met Hammerite moet kloten als je later nog serieus iets aan roestbescherming wilde doen. Weet niet meer waar... :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Oei, dat is best fors te noemen. Ik heb die roestplek zo bij het tankklepje ook nog nooit gezien bij een cabrio, wel op de achterschermen thv de kap. Vraag mij bij dat tankklepje ook af of je dit wel red met dat Fluid spul.... Wat ik denk is dat er ergens een kitnaad los ligt / uit ligt want er komt dus water bij op de een of andere manier ?  Als je die plastic binnenscherm eens weghaalt bij de achterkant dan zou je, als het goed, is zo tegen het binnenscherm aan kunnen kijken waar de vulhals aan zit. Misschien dat je dan meer ziet ?

)()()sT

Die suf 'gerepareerde' plekjes op de zijkant onder de ruit waren me bekend, en bij het rechter portier zat ook wat. Maar die plek bij de tankklep heb ik nog nooit gezien; misschien komt dat doordat ik maar een paar keer getankt heb met die C ;D ;)

Bouke

Het is gewoon zeeuwse kruiproest daar heeft Ronald wel vaker mee te maken gehad :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-06-2017 20:55:21
Ik hoorde/las laatst ergemns dat je vooral niet met Hammerite moet kloten als je later nog serieus iets aan roestbescherming wilde doen. Weet niet meer waar... :eusa_shifty:

Okee. Waarom? Je kunt 't er toch gewoon weer af schuren als je 't serieuzer op gaat knappen?

Citaat van: Dirk342 op 26-06-2017 07:48:46
Oei, dat is best fors te noemen. Ik heb die roestplek zo bij het tankklepje ook nog nooit gezien bij een cabrio, wel op de achterschermen thv de kap. Vraag mij bij dat tankklepje ook af of je dit wel red met dat Fluid spul.... Wat ik denk is dat er ergens een kitnaad los ligt / uit ligt want er komt dus water bij op de een of andere manier ?  Als je die plastic binnenscherm eens weghaalt bij de achterkant dan zou je, als het goed, is zo tegen het binnenscherm aan kunnen kijken waar de vulhals aan zit. Misschien dat je dan meer ziet ?

Ik heb niet de illusie dat Fluidfilm afdoende gaat zijn, het gaat hooguit het proces vertragen. Het idee is om na dit seizoen de kap te vernieuwen en dan vind ik dat we voor dit jaar wel genoeg in de cabrio hebben geïnvesteerd: samen met het reeds uitgevoerde onderhoud ondertussen meer dan de aanschafprijs. Voor nu dus het proces vertragen/stoppen, de rest komt volgend jaar wel. Ik kreeg van arjent5r al de tip om met Noverox en een paar lagen primer en lak aan de slag te gaan. Ik moet nog even moed verzamelen: m'n huis schilderen vind ik al een crime, laat staan m'n auto ;D

Bedankt voor de tip, ik had er niet aan gedacht om het binnenscherm eens uit te halen. Het zal vermoedelijk pas na de vakantie worden maar dat ga ik inderdaad eens doen om te kijken of er wat te zien en eventueel provisorisch te fiksen valt.

Citaat van: )()()sT op 26-06-2017 08:26:30
Die suf 'gerepareerde' plekjes op de zijkant onder de ruit waren me bekend, en bij het rechter portier zat ook wat. Maar die plek bij de tankklep heb ik nog nooit gezien; misschien komt dat doordat ik maar een paar keer getankt heb met die C ;D ;)

Dat is ook de reden dat ik gisteren schrok toen ik ging tanken: dat klepje gaat niet zo heel vaak open als bij de XC ;) (al rijdt die momenteel niet vaak omdat ik zodra ze droog weer afgeven lekker met de cabrio naar het werk rij)

Citaat van: Bouke op 26-06-2017 09:14:56
Het is gewoon zeeuwse kruiproest daar heeft Ronald wel vaker mee te maken gehad :eusa_whistle:

:evil: :evil: :evil: :evil:

Taranis

Vanmorgen de voorbanden (Dunlop SP Sport) van de cabrio laten vervangen. Ik had van forumlid Chris een setje Milestone (nooit van gehoord ??? ) 'made in China' banden overgenomen in ruil voor een kratje bier met het idee dat als we er dit seizoen mee vol kunnen maken dat we dan wel weer verder zien.

Voor wie Dunlop SP Sport overweegt: doe het niet! Een setje goedkope Milestone troep rijdt beter dan SP Sports die zowat 3x zo duur zijn.

Deze week nog even nieuwe remblokken steken en een poging wagen om de airco aan de praat te krijgen en dan de Stelvio pas bedwingen met die roestbak 8)

arjenT5R

Sp sport zijn ook in de jaren 80 ontwikkeld ofzo is niet meer van deze tijd  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chris

Blij te horen dat het in ieder geval beter rijdt! Mooie goedkope oplossing voor nu. We maken nog een afspraak om samen eens die krat op weg te helpen ;D :angel:.

Taranis

Eigenlijk was ik van plan zelf even remblokken te vernieuwen maar door drukte op het werk kom ik er simpelweg niet aan toe. Daarom ook haast niet aanwezig op het forum momenteel.
Met de vakantie voor de deur moest er wel iets gebeuren dus gisteren de C maar gewoon bij de dealer gezet en de sleutels in de bus gepleurd. Een briefje in de auto gelegd en vanmiddag werd ik keurig gebeld dat de auto weer gereed stond. Het goede nieuws was dat de remblokken gewisseld waren, het slechte nieuws was dat het afvullen van de airco niet gelukt is.

Ik had stiekem de hoop dat we het wellicht met opnieuw afvullen en afstellen van de magneetkoppeling een week of 2 zouden redden om zo in de vakantie koel te zitten maar helaas blijkt de verdamper zo lek als het spreekwoordelijke mandje. Ondanks dat de dealer een zeer nette offerte deed voor het vervangen van de verdamper en het stellen van de magneetkoppeling, toch besloten om dat maar even niet uit te laten voeren. Het is en blijft een hobby-auto en eigenlijk vind ik dat we er al een beetje teveel geld in hebben gekieperd dit jaar  :eusa_shifty:
Om een lang verhaal kort te maken: komend najaar gaat arjenT5R zich uitleven en mag hij de airco weer werkend maken. Ik was eigenlijk van plan het zelf te doen maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om er 2 vrije dagen aan te spenderen. Zo is iedereen blij :)