De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ow dat zijn er veel! Maar je hebt gelijk dat je zo kritisch bent!
Als jouw geld goed is, dan moet het werk ook goed zijn!

NinaPaul

Nog net op tijd voor de stickers van het jaar award :D

Zijn er wel erg veel...
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Het lijkt mijn R wel nadat ie gespoten was. Moest ik ook stickers plakken op stofjes E.d.

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 16-12-2018 19:13:08
Nog net op tijd voor de stickers van het jaar award :D

;D

Taranis

Citaat van: Claudia op 16-12-2018 20:47:45
Stel je voor dat jij op maandagochtend zo je nieuwe werkweek zou beginnen.....

Of erger nog, een appje op zondagmiddag krijgt ;D

Ik ben morgenochtend om 5.00 toch weer vertrokken :eusa_whistle:

)()()sT

Ik vraag me vaker af of die "bouwjoepen" *** in hun ogen hebben.
Of sterker nog: of ze dit thuis wel acceptabel zouden vinden ::)

Chris

Lekker aan het plakken geweest ;D. Maaruh, wel terecht... dit voldoet gewoon niet aan het kwaliteitsniveau dat je verwacht.

Verder is het wel een hele mooie ruimte geworden! :eusa_clap: Fijn dat het grootste werk nu klaar is.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 16-12-2018 21:26:52
Ik vraag me vaker af of die "bouwjoepen" *** in hun ogen hebben.
Of sterker nog: of ze dit thuis wel acceptabel zouden vinden ::)

We hebben echt hele goede mensen meegemaakt maar ook een aantal van het type ZZP-er met private-lease-bus die ook alleen bij de gratie van het werkoverschot in de bouwsector kunnen blijven bestaan terwijl ze de maatschappij minder schade zouden berokkenen als ze gewoon een bijstandsuitkering waren blijven trekken ::)

Inderdaad: zouden ze het zelf thuis wel willen hebben? :eusa_doh:
Gelukkig wordt tot nu toe alles opgelost, kwestie van gewoon erg vervelend zijn ;D

@ Chris: inderdaad fijn al zijn het vaak juist die kleine laatste klusjes die het langst duren ;)

Taranis

Citaat van: Taranis op 17-12-2018 16:01:29
Inderdaad: zouden ze het zelf thuis wel willen hebben? :eusa_doh:
Gelukkig wordt tot nu toe alles opgelost, kwestie van gewoon erg vervelend zijn ;D

Hoe vervelend ik ook ben, vanmorgen kreeg ik via Whatsapp de foto's van poging 5 om de vloer te fiksen. Ik zit zelf weer eens een weekend in Limburg over voor het werk. Helaas eigenlijk, want mijn handen jeuken om zelf de schuurmachine en de roller ter hand te nemen om 't in orde te maken:

Voor:

Na:

Maandag maar weer reclameren wanneer ze 't nu eens echt netjes komen doen :eusa_wall: Het betreft in dit geval een professionele vloerenboer en niet eens een zwartwerkende Pool oid maar ik heb inmiddels spijt dat ik die laatste niet gewoon ingehuurd heb ::)

Vorige week was ik wel een weekendje thuis dus weer eens wat kunnen doen: een warmtepomp opgehangen (leve de subsidie die je daar momenteel op krijgt). Nadat ik 2 weken eerder aan het stunten geweest was met een spiderhoogwerker van Boels en me dat niet zo goed bevallen was, had ik besloten dat gewoon op mijn eigenwijze wijze op te lossen en dat ging prima :D (op het werk zou ik een contractor die het flikte van het terrein verwijderen maar thuis gelden andere regels :eusa_whistle: ) :

Ook de kozijnen zitten er inmiddels in (nog meer crappy eifoon-whatsapp pics) :

De onderplaat in de deur bleek beschadigd dus die wordt nog vervangen. En als je dan toch eindelijk wind- en waterdicht bent, kun je net zo goed een beetje vulling voor de garage kopen. Ongezien twee kuub Volvo onderdelen kunnen kopen dus dat wordt binnenkort uitzoeken wat het precies is, de dingen die in/aan/op onze eigen auto's passen houden en de rest verkopen:

Valt er dan ook nog iets over de auto's te melden? Jazeker, de voorruit van de XC70 is lek bovenaan het raam, ter hoogte van het stuur. Het regenwater sijpelt dus nu lekker het stuur in. Omdat ik momenteel zo'n beetje 12-13 van de 14 dagen van huis ben voor het werk, heb ik gewoon echt even geen tijd om er iets aan te doen als behalve te accepteren. Volgende maand wordt het als het goed is iets rustiger, dan eens kijken of ik het zelf kan repareren en anders een nieuwe voorruit. Tot die tijd zoveel mogelijk overdekt parkeren en een stuk ducttape houdt al 95% van de lekkage tegen.

Voor de C70 inmiddels de beruchte O-ringen en een oliepomp besteld om onder de deskundige supervisie van KIM te wisselen. Ik zie het zelf niet zitten om er aan te beginnen: ik heb nog nooit een carter gewisseld. Neemt niet weg dat ik graag zou zien dat het oliedruklampje wat vlotter uit gaat na de start, het blijft tegenwoordig eng lang branden en we willen eind april naar Sicilië met de C70 8)

De V40XC is saai, die doet het gewoon. Inmiddels de tellerstand verdubbeld: 52.000 km op de teller.

elianmars

Klote dat het niet wil lukken met de vloer  :-\

Die O-ring operatie wil ik ook graag (laten) uitvoeren bij zowel de C als de V. Aangezien Dirk er helaas niet meer is, zal ik het hoogstwaarschijnlijk door Dennis laten doen. Ik wil en durf het zelf ook niet aan.

Sbv

Lekkage voorruit is bekende kwal. Had mijn vorige XC60 ook last van. Nu zat daar al een ster in de ruit en die was toen opeens verder doorgescheurd dus andere ruit erin laten zetten. Het lijkt erop dat Volvo bij de MY10 en 11 te weinig ruitenkit gebruikt heeft of op verkeerde plek wat aangebracht. Bij mij was het rechtsboven. Voor goede fix dient de ruit eruit te gaan en dan opnieuw kitten. Nieuwe ruit dus :-)

Mooie spullen heb je gekocht. Benieuwd of er nog wat bruikbaar spul bij zit.

Vulk

Ongelofelijk dat verhaal van die vloer. Zelfs een blinde ziet van uren ver dat dit niet ok is.
Hebben de mannen dan geen greintje beroepseer?

Ewout Schalkwijk

Wat een bakbeest van een buitenunit is dat zeg :o
Waarom in hemelsnaam zo groot?  :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: elianmars op 26-01-2019 14:50:07
Klote dat het niet wil lukken met de vloer  :-\

Die O-ring operatie wil ik ook graag (laten) uitvoeren bij zowel de C als de V. Aangezien Dirk er helaas niet meer is, zal ik het hoogstwaarschijnlijk door Dennis laten doen. Ik wil en durf het zelf ook niet aan.
Carterpan hebben we bij de S70 al een keer gedan Marcel. Weet je nog op die warme vloer bij mij :-)

elianmars

Citaat van: Sbv op 26-01-2019 18:16:39
Carterpan hebben we bij de S70 al een keer gedan Marcel. Weet je nog op die warme vloer bij mij :-)

Ja nou. Ik heb het het nóg koud van  :eusa_shifty: