De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Sodeknetter zeg, die schokdempers waren slecht. :-X Hoe heb je daar mee kunnen rijden. Waren ze nog origineel?

Misschien niet helemaal terug naar nieuwstaat, maar om de auto weer goed en veilig te krijgen ga je toch al een flink stuk die kant op. Als je veel plezier beleeft aan een auto en je hebt er nog een naast staan die heel weinig kost, wat maakt het dan uit? :)

Het blog blijft leuk om te lezen op deze manier. :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: T5-4life op 19-06-2019 13:54:50
Een luchtsleutel begint sneller met draaien dan de pen. Eventueel een paar keer starten achter elkaar.
Heb er na de 1e x prutsen met steeksleutel 7 al een aantal met gemak en plezier op deze manier gedaan. Scheelt ook tijd  ;)

Ok. Zo'n ding moet ik dus ook hebben :P
Welke heb jij? :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-06-2019 21:36:14
Sodeknetter zeg, die schokdempers waren slecht. :-X Hoe heb je daar mee kunnen rijden. Waren ze nog origineel?

Voor zover ik na kan gaan, waren het inderdaad de originele nog. Het reed inderdaad niet heel comfortabel meer maar je kunt maar 1 ding tegelijk. Dit stond dit jaar op het lijstje :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-06-2019 21:36:14
Misschien niet helemaal terug naar nieuwstaat, maar om de auto weer goed en veilig te krijgen ga je toch al een flink stuk die kant op. Als je veel plezier beleeft aan een auto en je hebt er nog een naast staan die heel weinig kost, wat maakt het dan uit? :)

Het blog blijft leuk om te lezen op deze manier. :eusa_clap:

Thanks! :D En inderdaad, ook al verzoek ik nu waarschijnlijk de goden, de XC70 kost momenteel niet veel. Dan mag de C wel iets meer kosten.
Nu de C een nieuw onderstel heeft en nadat ik laatst een rondje in een nieuwe model 3 heb gedaan, heb ik inmiddels wel in de gaten dat het onderstel van de XC70 ook niet okselfris meer is. Op zich geen schande na 274.000 kilometer maar wellicht volgend jaar daar eens een nieuw onderstel onder steken, mits de auto er dan nog is: volgens de berichten in de media deze week worden de voordelen voor elektrische auto's voor particulieren afgeschaft dus als dat echt waar blijkt te zijn, dan denk ik dat we eens gaan kijken hoe ver de XC70 komt. Wie weet haalt deze het half miljoen dan wel. (of in een impulsaankoop staat er alsnog iets elektrisch voor de deur :P )

Snellebaksteen

Dat is inderdaad heeel gevaarlijk om te roepen.
Dat gaat zelfs bij mij niet altijd goed.  ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Die rubbers  ;D
En dan ook nog frisse dempers, jeetje  :eusa_clap:

Toeren maar dus  ;D

Taranis

Citaat van: Claudia op 19-06-2019 22:46:45
Ojeeeeeeeeee :eusa_shhh:

Het is toch zeker een maand goed gegaan ;D Gisteren onderweg naar huis:

De bak schakelde ronduit lomp terug bij afremmen op de ring Eindhoven. Het was dan wel warm maar ik had net een uurtje rustig zo'n 120-130 km/h op de cruise control gereden dus de bak had ook niet echt te lijden lijkt me. Met beperkt vermogen in de noodloop nog wel thuis gekomen gelukkig.
Gisteravond uitgelezen: foutcode TCM-P089500. Wat googlen en wat hulp van Sbv verder, blijkt het kleppenblok naar de filistijnen. Vandaag nog eens geprobeerd te rijden nu de boel afgekoeld is en zolang de olie nog koud is gaat het redelijk maar zodra de olie op temperatuur komt, is het schakelgedrag echt beroerd.

Inmiddels zowel de dealer, Autrans als Varioclean om een offerte gevraagd en dan maar zien wie er met het het beste idee komt. Ondertussen maar iets meer in de C rijden en de XC70 beetje laten staan voordat ik straks de lagers in de bak ook nog sloop door het lompe schakelgedrag.

Verder deze week de V40XC van nieuwe achterbanden voorzien: Continental SportContact5. Ik ben er geen fan van nadat ik dit voorjaar een rijvaardigheidstraining met die banden heb gedaan en ze op glad/nat wegdek finaal door het ijs gingen maar goed... het is niet mijn auto en happy wife = happy life dus wat jij wil schat... ::)
Gistermiddag nog een keertje opnieuw laten balanceren en het rijdt weer prima. Gelukkig heeft die auto trouwens vrijwel dezelfde automaat met hetzelfde kleppenblok :-X

Citaat van: V70geRwin op 20-06-2019 11:57:03
Die rubbers  ;D
En dan ook nog frisse dempers, jeetje  :eusa_clap:

Toeren maar dus  ;D

Nu heel blij mee ja :) Best handig, een derde auto die ook in een steeds betere staat komt dus tijdelijk best even als daily kan dienen.

Snellebaksteen

Ik heb nog een bewezen uiterst betrouwbare D5 met handhark staan. Kopen?
:eusa_whistle: ;D :eusa_whistle:

Mooi ruk is dat Ronald, een daily moet betrouwbaar zijn en niet dit soort nukken hebben.
Hopelijk valt er 1 van de offertes mee.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 27-07-2019 14:25:01
Ik heb nog een bewezen uiterst betrouwbare D5 met handhark staan. Kopen?
:eusa_whistle: ;D :eusa_whistle:

Neuj, handharken is voor mij fysiek onmogelijk ;)

Citaat van: Snellebaksteen op 27-07-2019 14:25:01
Mooi ruk is dat Ronald, een daily moet betrouwbaar zijn en niet dit soort nukken hebben.
Hopelijk valt er 1 van de offertes mee.

Ik hoop het ook. Die van de dealer in elk geval alvast niet: 6900 euro voor een nieuwe automaatbak alstublieft.

arjenT5R

Ja idd zou nu vooral niets zeggen over de C dat ie het al zolang uithoudt :P ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Daar zeikt de olie weer uit maar 't is goed, komt na de winterstalling wel weer ;D

Taranis

Een paar dagen googlen, e-mailen en bellen later zijn we eruit :) Tijdens onze vakantie (we gaan toch met de C) gaat de XC logeren bij de dealer waar een nieuw kleppenblok gemonteerd wordt. Er moest flink wat water door de Westerschelde voordat in plaats van een complete automaatbak het kleppenblok los vervangen kon worden maar ik zeur al sinds aanschaf van de auto dat ie af en toe zo lomp schakelt dus er mocht ook wel iets terug gedaan worden...

Voor wie dit probleem in de toekomst heeft: Varioclean in Varsseveld en Gery Slot in Uden kunnen dit voor vergelijkbare tarieven en staan je werkelijk keurig te woord. Voor mij gaf de doorslag dat de dealer 12 maanden garantie geeft en de anderen maar 6. Ik wil in elk geval nog een jaar met de auto doen en daarna zien we wel wat we dan gaan doen (auto van de zaak of elektrisch of nog 1x een diesel kopen met alle opties of besluiten deze tot op de draad af te rijden).

Ook nog even bezig geweest met een andere jongere heel mooie XC70 met de 215 pk diesel en bijna alles erop en eraan maar die moet nog even wachten tot ik iets meer gespaard heb of de verkopende partij de waarde van een mooie Zeeuwsche altijd goed onderhouden en rustig bereden XC wat beter inziet 8)

Snellebaksteen

Citaat van: Taranis op 31-07-2019 15:48:40
....rustig bereden XC .....

;D ;D

Mooi dat je nog een jaartje verder doorzet, dat is hij toch wel waard.

Taranis

Inderdaad en ik ben er ook nog niet klaar mee :)

Ik ben een beetje bang dat als ik nu een jongere XC koop, ik weer diffs mag reviseren, tussenassen en aircopompen vervangen... dan sla ik me ook voor m'n hoofd :eusa_doh: Dat heb ik nu al vervangen... dan beter nog even doorrijden tegen lage kosten, voor zover je daar van kunt spreken met een XC AWD.

Sbv

Hopelijk kan je voorlopig dan na je vakantie een tijd zonder problemen rijden. Kleppenblok is wel een minder punt zijn we inmiddels achter(niet alleen bij Volvo maar bij de meeste fabrikanten die zelfde bak gebruiken)

arjenT5R

Klinkt goed ron! :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-03-2019 20:36:30
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Wat een mooie klus was dat. Olielampje gaat idd heel snel uit nu. Ben benieuwd of ik de C hier op m'n erf mag verwelkomen over een half jaar. Als ja; dan reparatie goed uitgevoerd. ;D