De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Ik heb gelukkig nog een ouwe S40 staan. Als ze haar rijbewijs heeft mag ze die gaan gebruiken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 11-05-2022 21:26:11
Mooi man, zo'n nieuwsgierig bemoeialletje.
Geniet er maar van, voor je het weet rijden ze er zelf mee weg!
Mijn oudste dochter heeft vandaag haar eerste rijles gehad, ik zie haar nog in de 850 proberen bij de pedalen te komen.

Meneer moet elke dag even in de coupé zitten en "heng heng" roepen, "doei" zeggen tegen papa die dan wel even weg mag terwijl meneer de deur dicht trekt en gaat sturen om vervolgens de alarmlichten aan te zetten. Na een paar minuten is z'n ritueeltje compleet en is 't weer goed :)
Genieten doe ik inderdaad volop van die kleine vent :)

Voorkeuring van de C70 was (uiteraard) afkeur: mistlachterlicht defect (ook met een nieuw lampje), reflector van het achterlicht afgekeurd (nieuw achterlicht dus), ABS lampje brandt (adviespunt), profieldiepte (dom, zelf niet gezien), uitlaatsteun achter de achterdemper afgebroken (sinds vanmorgen rammelde er iets, dat dus) en de bijrijdersstoel kantelt niet voorover. Blijkbaar is dat verplicht bij een tweedeurs, nooit geweten. De hendel gaat niet eens omhoog dus wat er fout is weet ik niet, maar er staat vast een how-to op dit mooie forum :D

Oftewel: huiswerk. Binnenkort schorsen, punten wegwerken en herkeuren. En opnieuw uitlijnen, na de sessie van vanmorgen staat mijn stuur naar rechts en dat trekt mijn OCD niet.

T5-4life

De Y-kabel in je rugleuning is waarschijnlijk gebroken.
Zijn al een paar jaar niet meer leverbaar.  Je moet dus wat knutselen met bijv. kabeltonnetjes
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Sbv

De eerste punten zijn inmiddels opgelost zag ik. Komt helemaal goed. Rugleuning stoel is even een puzzeltje. De handel die de leuning bediend zit muurvast. We halen binnenkort de stoel wel even uit elkaar om te kijken wat het is

Taranis

Citaat van: T5-4life op 13-05-2022 23:41:32
De Y-kabel in je rugleuning is waarschijnlijk gebroken.
Zijn al een paar jaar niet meer leverbaar.  Je moet dus wat knutselen met bijv. kabeltonnetjes

Ik werd helemaal gek van die kabeltonnetjes (hoe krijg je dat Y-stuk voor elkaar?) dus uiteindelijk een andere set stoelen gesloopt en daar de kabel uit gehaald :angel:

De coupé staat te wachten om opnieuw APK gekeurd te worden maar veel haast heb ik er niet mee: kleine man speelt er dagelijks in en is helemaal weg van "rije" in de coupé. Prima jongen, speel jij er lekker in :)

De cabrio is ondertussen wel opnieuw gekeurd en zowaar goed :eusa_think:
1 opmerking wel en dat was een remleiding aan de achterzijde, namelijk nummer 14:

Toegegeven, die is wel een beetje ral ;D

Inmiddels gevonden dat daar mooie RVS exemplaren voor bestaan: https://www.fcpeuro.com/products/bmw-volvo-hydraulic-brake-hose-rear-techna-fit-stainless-steel

Vervangen zal wel een naar klusje zijn maar dat is voor later ;D

Sbv

Zoiets wat voor je ?

Goodridge
https://www.biesheuvel.nl/nl/rvs-remleidingkit-xvv-13461-b5

ik heb waarschijnlijk dat ene losse stukje mogelijk wel als leiding liggen daar deze nogal vervelend los te halen is onder de auto

Taranis

Graag dan :D

Die set had ik ook gevonden maar aan de voorkant heb ik al RVS slangen zitten dus beetje overkill.
Wat ik aan de remmen achter ga doen, ben ik nog niet over uit: had verwacht dat ie er dit jaar op afgekeurd zou worden maar niet dus ik heb nog een jaar om er over na te denken. Liefst ook een klein Brembo-setje oid.

razorx

Citaat van: volvobug op 11-05-2022 15:33:03
Verbluffende gelijkenis  ;D Mannetje heeft groot gelijk dat hij alleen met de Saffron mee wil.
Ik loop wat achter qua bijlezen maar inderdaad. Leuk!

Taranis

De C70 cabrio rijdt niet veel momenteel maar afgelopen weekend toch nog even het cabrio-seizoen afgesloten samen met Chris. Naast bier, bratwurst, schnitzel en andere ongezonde dingen ook nog wat aan beweging gedaan :D :

Uiteraard kom je met 193 pk stevig vermogen te kort en gaven de Michelin Primacy's op de vooras het na 13 km op (wat een troep, doe mij maar Pilot Sport) maar erg leuk om weer eens een ronde te doen. Fijn dat de remmen het nu ook gewoon doen als je ze nodig hebt. Smaakt naar meer :angel:

Binnenkort een nieuw plaatje aan de muur thuis denk ik 8)

Snellebaksteen

Mooie plaatjes!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

V70geRwin

Gave pics en de ring blijft leuk  :eusa_clap:

Stefan

Hele mooie plaatjes. Lijkt me extra spannend met een cabrio  8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Sbv

Citaat van: Stefan op 28-09-2022 21:04:26
Hele mooie plaatjes. Lijkt me extra spannend met een cabrio  8)
Koets tordeert wel mooi mee in de bochten

Ries van de Zilverschuit

Meesturende achterwielen, goed voor het bochtgedrag.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue