Nog steeds rammelen na vervangen stabi+pootlager

Gestart door Benny03, 21-08-2014 13:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Benny03

Iemand enig idee wat er nog stuk kan zijn ik heb vervangen

Draagarmen
Veerpootlagers
Stabi stangetjes

Maar nog steeds gerammel al is het wel al heel wat minder

cornelis-b

Remblokken kunnen ook verschrikkelijk rammelen. Even de klauw loshalen en het blok wat in de zuiger zit met 3 veerklemmetjes er uit halen, veertjes wat verder uitbuigen en de handel terug monteren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Binnen en buitenste stuurkogels?
motorsteunen?
swaybar?

Zijn een paar suggesties.

succes.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Benny03

Kan ik zo'n lager ook verkeerd gemonteerd hebben?

leons850

Citaat van: Benny03 op 21-08-2014 14:50:13

Zou kunnen, lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Het rubber zou je verdraaid gemonteerd kunnen hebben, zit zo'n uitsparing voor het uiteinde van de veer.
Of hij dan gaat rammelen weet ik niet.
Als ik jou was zou ik toch de rest van de auto even controleren op speling, rammels kun je vaak wel voelen.
Mogelijk dat er ook gewoon iets niet lekker vast zit.
Zijn er verder nog niet OEM opties aan toegevoegd (olietemp meter bijv)?
Die laatste heb ik gehad vandaar. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Benny03

Citaat van: leons850 op 21-08-2014 15:07:32
Citaat van: Benny03 op 21-08-2014 14:50:13

Zou kunnen, lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Het rubber zou je verdraaid gemonteerd kunnen hebben, zit zo'n uitsparing voor het uiteinde van de veer.
Of hij dan gaat rammelen weet ik niet.
Als ik jou was zou ik toch de rest van de auto even controleren op speling, rammels kun je vaak wel voelen.
Mogelijk dat er ook gewoon iets niet lekker vast zit.
Zijn er verder nog niet OEM opties aan toegevoegd (olietemp meter bijv)?
Die laatste heb ik gehad vandaar. ;)

Nee alles orgineel op hid xenon en brc gas installatie na

Jeroentjuh

Stabilisatorstang rubbers en de schokdempers zelf kunnen ook de oorzaak zijn. Anders een keer rijden zonder de endlinks.....

cornelis-b

Hoop suggesties maar toch zou ik eerst eens de remblokken bekijken, je zal niet de eerste zijn die een rammel heeft hierdoor en zeker ook niet de laatste.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Jeroentjuh

Citaat van: cornelis-b op 21-08-2014 17:22:10
Hoop suggesties maar toch zou ik eerst eens de remblokken bekijken, je zal niet de eerste zijn die een rammel heeft hierdoor en zeker ook niet de laatste.

Dat klopt, kunnen aardig rammelen. Ook als de veer op de remklauw verkeerd gemonteerd zit of zelfs weg is....

Vulk

Citaat van: Jeroentjuh op 21-08-2014 18:44:13
Citaat van: cornelis-b op 21-08-2014 17:22:10

Dat klopt, kunnen aardig rammelen. Ook als de veer op de remklauw verkeerd gemonteerd zit of zelfs weg is....

Je kan het gemakkelijk testen. Even over een klinkerweg rijden met het raam open. Als je je voet voorzichtig op de rem houdt en het rammelen is weg, dan weet je hoe laat het is.

roel.lpg

Ik weet bijna zeker dat het hier om het bekende gerammel gaat die afkomstig is van de remblokken.

Ik heb zelf dit euvel ook gehad, alles aan rubbers vervangen van ophanging etc. Zelfs de bussen en rubbers van het subframe. Niets had geholpen nog steeds had ik last van gerammel....

Pas toen ik de remblokken had vervangen (preventief stage 0 tuning) was plots het gerammel geheel verdwenen.

Ik heb dit vanaf toen aan meerdere roffelaars aangeraden die last haden van dit gerammel, die zijn er op de zelfde wijze vanaf gekomen.

Dus gewoon even de remblokken demonteren de veren iets verbuigen zodat ze goed klemmen in de zuiger en erg belangrijk goed schoonmaken en invetten met keramische vet op de belijdende delen gebruik niet onnodig veel vet!

Groeten Roel
360 B200E --  760 B280E -- 960 B6304S -- 460 D19T had 5 ton ervaring --  855 T5  B5234T?  -- 740 B230F  --  V40 B4184S9 LPG met gemak de 600.000 aangetikt  --  houdige Volvo's 850 T5 B5234T?   3'' 16T Rica chip  -- Volvo Amazon 1967  B18  automaat.

Benny03

Citaat van: roel.lpg op 21-08-2014 21:10:32
Ik weet bijna zeker dat het hier om het bekende gerammel gaat die afkomstig is van de remblokken.

Ik heb zelf dit euvel ook gehad, alles aan rubbers vervangen van ophanging etc. Zelfs de bussen en rubbers van het subframe. Niets had geholpen nog steeds had ik last van gerammel....

Pas toen ik de remblokken had vervangen (preventief stage 0 tuning) was plots het gerammel geheel verdwenen.

Ik heb dit vanaf toen aan meerdere roffelaars aangeraden die last haden van dit gerammel, die zijn er op de zelfde wijze vanaf gekomen.

Dus gewoon even de remblokken demonteren de veren iets verbuigen zodat ze goed klemmen in de zuiger en erg belangrijk goed schoonmaken en invetten met keramische vet op de belijdende delen gebruik niet onnodig veel vet!

Groeten Roel

Bedankt voor de tip dit zal ik als eerste proberen de achter remmerij heb ik 2 jaar terug vervangen dus dit moet me ook wel lukken. Als het gedaan is zal ik mijn ervaring posten!

cornelis-b

Remklauw zit vast met 2 inbuspennen, verstopt achter twee rubberen dopjes aan de achterzijde van de klauw. Deze er uit draaien en je kan de klauw los nemen. Neem een stuk ijzerdraad zodat je de klauw even aan de veer van je veerpoot kan ophangen zodat je de remleiding niet belast met het gewicht. Het blok wat in de zuiger zit er even uit nemen en de drie veerplaatjes wat verder uitbuigen. Dan blok terugplaatsen en de klauw weer monteren.  Is echt een simpel klusje.

Zeg maar Henk tegen mij

Benny03

Citaat van: cornelis-b op 21-08-2014 23:37:18
Remklauw zit vast met 2 inbuspennen, verstopt achter twee rubberen dopjes aan de achterzijde van de klauw. Deze er uit draaien en je kan de klauw los nemen. Neem een stuk ijzerdraad zodat je de klauw even aan de veer van je veerpoot kan ophangen zodat je de remleiding niet belast met het gewicht. Het blok wat in de zuiger zit er even uit nemen en de drie veerplaatjes wat verder uitbuigen. Dan blok terugplaatsen en de klauw weer monteren.  Is echt een simpel klusje.

Bedankt Cornelis! Even off topic hoe gaat het er mee heb je de velgen die je wou gevonden

cornelis-b

Citaat van: Benny03 op 21-08-2014 23:39:06
Citaat van: cornelis-b op 21-08-2014 23:37:18
Remklauw zit vast met 2 inbuspennen, verstopt achter twee rubberen dopjes aan de achterzijde van de klauw. Deze er uit draaien en je kan de klauw los nemen. Neem een stuk ijzerdraad zodat je de klauw even aan de veer van je veerpoot kan ophangen zodat je de remleiding niet belast met het gewicht. Het blok wat in de zuiger zit er even uit nemen en de drie veerplaatjes wat verder uitbuigen. Dan blok terugplaatsen en de klauw weer monteren.  Is echt een simpel klusje.

Bedankt Cornelis! Even off topic hoe gaat het er mee heb je de velgen die je wou gevonden

Alles super hier en een andere wagen ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij