Hanss850 Roffelt weer lekker, nu met V70 2.5T AWD

Gestart door hanss850, 23-08-2014 22:35:43

Vorige topic - Volgende topic

hanss850

Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

Airco bij laten vullen, en kan er weer even tegen. De vorige eigenaar heeft aan de airco de afgelopen 2 jaar een ruime 1500 euro uitgegeven edit was volgens mijn airco mannetje netjes gedaan.

Niet zo spannend maar ja het is een "web"dagboek en niet alles kan spannend zijn

StefanCJ

Het hoeft ook niet allemaal spannend. Hoe minder spannend hoe beter, toch?

hanss850

Helaas sludge aan de peilstok, en heb zelf geen tijd en zin om dit uit e zoeken en op te lossen. iemand die wel zin en tijd heeft, kan even in het Volvo te koop aangeboden topic kijken.

Groet Hans

innocenti

Is sludge automatisch een slecht teken dan? Heb ook koelvloeistofgebruik?

Ik heb bij mijn 850 ook sludge op de peilstok gehad. peilstok sloot niet af aan de bovenzijde. En deze rijdt 8 jaar naar het vervangen nog steeds zonder noemenswaardige operaties.

glenfiddich1983

Citaat van: hanss850 op 20-10-2014 07:54:51
Helaas sludge aan de peilstok, en heb zelf geen tijd en zin om dit uit e zoeken en op te lossen. iemand die wel zin en tijd heeft, kan even in het Volvo te koop aangeboden topic kijken.

Groet Hans

Als het alleen aan de stok zit hoeft het geen slecht teken te zijn. Lees het hier wel vaker. En heb het zelf ook gehad. Was zo ontieglijk veel sludge dat olie peilen gewoon onmogelijk was geworden. Aan de dop zal geen troep.

Olie verversen en goeie olie gebruiken was voor mij de oplossing. Sindsdien nooit weer sludge gezien.

Het kan ook komen door veel korte stukjes rijden natuurlijk. Of een peilstok waarvan het afdichtringetje niet goed meer is, en er via die weg vocht in kan komen. In dat geval moet je een nieuwe peilstok hebben. Het isoleren van de peilstokbuis heb ik ook wel eens als oplossing gelezen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Ik zou eerst eens de olie vervangen Hans en dan kijken of de sludge weg blijft.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

glenfiddich1983

Citaat van: cornelis-b op 20-10-2014 10:07:54
Ik zou eerst eens de olie vervangen Hans en dan kijken of de sludge weg blijft.

Idd. Om de auto weg te doen enkel omdat er sludge aan de stok zit...?

Tenzij je weet dat er méér aan de hand is natuurlijk  ::)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Silverarrow

hanss850

Ik  ( eigenlijk de vrouw) had deze week echt een auto nodig, dus heb gister een andere auto gekocht die ik vandaag voor haar heb opgehaald. Op zijn vroegst heb ik komend weekend tijd om te kijken wie hoe wat en waar het vandaan komt. Dus mocht hij nog niet weg zijn tegen de tijd, ga ik eens kijken wat het zou kunnen zijn.

Lammert

Denk dat er maar weinig zijn die nog nooit sludge aan de peilstok hebben gehad om eerlijk te zijn...

HJBiemond

Als er geen koelvloeistofverlies is, zou ik eerst eens de carterventilatie beoordelen en indien vervangen oliewissel doen en flink stuk rijden. Was bij mij ook de oplossing voor sludge aan de peilstok.
Zou hem zeker niet op voorhand verkopen.
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

volvobug

Het wordt weer kouder, dan krijg ik weer sludge aan de peilstok. Lente, zomer, begin herfst geen last van, richting winter komt het standaard weer.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

En/of de peilstok + buis vernieuwen. Dat heeft bij mijne ook geholpen.