855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Hoe hebben jullie de LPG afstelling gedaan dan?
Want de installatie kwam toch met witte injectoren en je hebt nu toch bruine?

Verder goed werk geleverd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

joeryvaneck

classicT5

Vakwerk Pim, je kunt altijd nog aan de slag als LPG inbouwer ;)

henry classic v70

En.........?
..een grote glimlach tijdens het tanken? :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

PimR

Afstelling was niet nodig gezien er bruine injectoren aangezeten hebben maar deze waren reeds uit de sloper gehaald.

De eerste tank van het forum:

leons850

Word er nog met een AFR meter gecontroleerd?

Mooi heren!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Gefeliciteerd Henk   :eusa_dance:

Goed werk Pim, hulde voor je grote bijdrage (zonder anderen tekort te doen hoor) :eusa_clap:

elianmars

Al een afspraak gemaakt bij RDW? :)

glenfiddich1983

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

joeryvaneck

Citaat van: classicT5 op 26-01-2016 09:29:46
Ik heb Pim de afgelopen weken meerdere keren aan het werk gezien. En ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat Pim waarschijnlijk netter lpg inbouwt dan menig LPG inbouwstation.

NinaPaul

Citaat van: joeryvaneck op 26-01-2016 10:13:52
Ik heb Pim de afgelopen weken meerdere keren aan het werk gezien. En ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat Pim waarschijnlijk netter lpg inbouwt dan menig LPG inbouwstation.

Is dat niet logisch? Iemand die het voor zijn werk doet moet er geld mee verdienen en kan niet zomaar "even" iets voor de mooi aanpassen.

Welke omgeving zit je, misschien kan tanken nog goedkoper?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Gister heeft Pim de gasinbouw afgerond. Zoals iedereen op het forum weet is dit mogelijk gemaakt door een spontane actie, die onderstaande forumleden mogelijk hebben gemaakt.

T5-Klaas , Henry Classic V70, T5-4life (Hugo), Joeryvaneck, RoelNL 40, Marrrcel, glenfiddich1983, Boeijke, Spin, jan smit, Redolpho, Macfocus, MarcoV, V70geRwin, S70 TDI, louwrens, Jas, Dirk342, Big Ben, Hans Duiven, Silverarrow, Kulk, 850 blues, Martijn_B,  Hilko73, Dopie, Drdre, Johann, Schutten, Diederickvolvo, Piet, Portlock, ekwadraat, Clk-p, ahrab, Gero, The Demon en Thea, Arjen850, razorx, . koen.s, vincent-mk1, 855T5+, Tom R., René R, volvobug, rpakuypers, dielie850, combinedforces, RyanB, san, c70-mooi, Jurijn R, GringoV70, Rob850Turbo, Duell.

De Ditmar Family die de installatie beschikbaar stelde en een aantal anonime donateurs en familieleden die niet in de lijst voorkomen en Pim die de inbouw heeft gedaan.

Nogmaals heel veel dank aan iedereen.

Zaterdag avond zagen we "door de draden de motor niet meer" maar gister ging bij Pim het licht weer aan, hij had de plaats voor de computer gevonden. Nog een paar keer goed kijken en YES, plaatje RVS er bij, nog een keer kijken en de slijptol er bij. De beugel werd geboren.

Toen de computer eenmaal op zijn plaats zat kwam de bekabeling aan de beurt en zoals Pim al had geschreven was de kabel naar het verdeelblok erg kort ten opzichte van de rest. Joery kwam ook binnen en dacht dat we gingen toutjespringen.

Natuurlijk deze "springdraden" ingekort en konden we beginnen met draden knippen en de draden van de gascomputer verbinden met de draden van de benzine injectoren. De soldeerbout heet en de krimpkous er bij en de kabelgoot open.

Pim nog even kijken naar het aansluit schema, heel handig de schema's op de laptop

En weer verder

Kabelbomen heb je nodig maar Pim wil ze niet zien dus alles moest in de kabelgoot. Omdat de kabel geschikt is voor 6 cilinders ligt er een injectordraad afgeisoleerd bij in de goot, oranje en groen.

En weg zijn de draden

Ook bij de injectorrail alles netjes weggewerkt

Verder met oa de plus en de min aansluiten

Luchtfilterbak er weer in

Een paar totaal plaatjes

Het relais en de zekeringhouder ook op zijn plaats

Pim was nog onder het dashboard gekropen om de signaaldraad aan te sluiten op de bedrading van relais 103 en de tankindicator aan te sluiten, hier heb ik geen foto's van. De inbouwer, moe maar voldaan samen met zijn chocoladereep Baco

Pim nogmaals bedankt voor jou enorme inzet.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

diederickvolvo

Ziet er mooi uit! Wanneer  komt de video 😅
Bakkie pleur kom je nu zelfs brengen zeker :P

combinedforces

Gefeliciteerd! Mooi werk, allen.

PimR

Citaat van: NinaPaul op 26-01-2016 10:58:36
Citaat van: joeryvaneck op 26-01-2016 10:13:52

Is dat niet logisch? Iemand die het voor zijn werk doet moet er geld mee verdienen en kan niet zomaar "even" iets voor de mooi aanpassen.

Welke omgeving zit je, misschien kan tanken nog goedkoper?

Ja en nee,  dat uurtje extra werk is nou net hetgeen wat 'jou' onderscheid van het gros.

He gas zal vast goedkoper kunnen maar gisteravond om elf uur vonden we de pomp om de hoek wel prima.