855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Bizar om te zien zeg. Hopelijk blijft het de rest van de forumleden bespaard
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

henry classic v70

Schrik je wel effe....  :eusa_eh:

En wat is dan de oorzaak, kom je waarschijnlijk nooit achter als alles qua ontsteking is nagelopen en alle kabels er goed ingedrukt zijn
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rob850/480

Mogelijk dat met het vervangen en los halen van de stekker van de lambdasonde de bombinekabel is geraakt.

cornelis-b

Citaat van: Piet op 10-04-2016 10:22:37
Het centrale contact in de kap ziet er, althans op de foto een paar posts eerder, helemaal niet jofel (meer) uit.

Paar scherpere foto's van de contacten, centraal en de 5 aan de zijkanten?
Ik zou ook op zijn minst de kap vervangen....

Piet langs de snelweg hebben we de verdeelkap aan de binnenkant snel even schoongemaakt om de auto rijdbaar te maken en bij Pim in de loods de kap er weer afgehad en die kap echt goed schoongemaakt, er is werkelijk niets te zien aan de contacten en als ik je de kap laat zien dan zou je zeggen "deze is nieuw"
Op de foto's eerder geplaatst lijkt het dat de contacten er niet fris uitzien maar dat was meer "stof" van de verkoolde rotor.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Haha, begint een beetje Sherlock Holmes verhaal te worden....

Door deductie zijn we erachter gekomen dat bij de verwoede pogingen tot lostrekken van de stekker van de lambdasonde door Henk, hij ongewild en per ongeluk de bobinekabel een stukje uit de verdeelkap heeft getrokken. Hierdoor vonken tussen kabel en cetraal contact van de verdeelkap, die zo heet werd dat de messing plaat in de rotor lossmolt met de rest als gevolg.

Klinkt nog aannemelijk ook.....
Z

Jammer dat die ongeschonden verdeelkap niet helemaal in het verhaal past :)

Spin!

Bijzondere gebeurtenis Henk, nog nooit gezien zoiets. En zo zie je maar weer wat de kracht is van dit clubje 850 (en X70) addicts! Hulde!  :eusa_clap:

www.vm-parts.nl

Silverarrow

Da's ff schrikken... Gelukkig was het relatief gemakkelijk te verhelpen. Tenzij die rotor licht explosieve materialen bevat, lijkt me dit niet iets dat ineens zo ontstaat. Hopelijk is het met het fixen van de bobine kabel nu verholpen!

hilko73

Dat zijn de lulligere storingen.
Niet dat ik zo'n kenner ben, maar ik vermoed dat de rotor een fabricagefout heeft gehad, waardoor er een miniem breukje ingezeten heeft.
Ik heb zoiets ooit met een Citroën gehad, precies zo. Totaal verpulverde rotor die er pas een kilometer of 5000 ingezeten had.
En ik heb het ook ooit eens gehad met een Mazda, waard oor een miniem breukje een aansluitpool van de verdelerkap afbrak, met ongeveer hetzelfde resultaat.

Mooi dat het zo opgelost is! Super dat er forumleden op zo'n manier paraat staan.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

The Demon

Dat zal echt even een GVD-momentje zijn geweest, gelukkig net na de tunnel al ligt daar wel een brede vluchtstrook in.
De oorzaak zal wel niet te achterhalen zijn ben ik bang.

razorx

Citaat van: remeeus op 10-04-2016 00:30:09
Ja het was me wel het dagje vandaag zeg :P 

Ach heb ik ook eens voor ANWB kunnen spelen In mijn 418 PEARL RED/REGENT RED METALLIC  Kleine hint Henk ;D

Edit: Die Facet heeft ons juist gered vandaag Yits!  Het was een originele Bosch die compleet is vergaan

De nokkenas keerring is kurkdroog
Ik snapte dat de Facet de nieuwe was. Niet om moeilijk te doen, jullie hadden op dat moment geen keuze maar lang gaat die Facet niet mee. Ooit zo een ding gehad. ;)

cornelis-b

Was vandaag weer een lekker dagje, een van de mistlampen deed het de ene keer wel en de andere keer niet dus dat maar eens bekeken. Bleek dat de stekker compleet groen uitgeslagen was van binnen. Dit opgelost door de dremel met een slijpstift langs de contacten te halen en er een likje contactvet in te smeren, boel weer aangesloten en het probleem was opgelost.

Verder vond ik de wagen de laatste dagen wat slechter starten dus de verdeelkap er af en de boel eens bekeken. We hadden er uit nood een Facet rotor in gezet toen ik langs de weg tot stilstand was gekomen, die zat er nog in, en daar was optisch niets mis mee maar nu bleken de contacten van de verdeelkap wat ingebrand, die zag er de laatste keer nog uit als nieuw. Om gezeur te voorkomen vandaag een nieuwe rotor en verdeelkap van Bosch geplaatst en het blok loopt weer als een zonnetje. Zaterdag maar eens testen naar Brabant.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Ga zaterdag voor de gein eens testen hoe "zuinig" je kunt rijden op de lange afstand...  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

850blues

De voorspelling van Yits over problemen met die Facet lijkt - helaas - wel heel snel te zijn uitgekomen...
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

razorx

Citaat van: 850blues op 22-04-2016 08:52:06
De voorspelling van Yits over problemen met die Facet lijkt - helaas - wel heel snel te zijn uitgekomen...
;) Dat shirt heb ik maar snel weggedaan.
Ik denk dat hij bij mij even kort meeging.

PimR

Hoe bestaat het toch dat 'ze' zulke troep kunnen produceren :eusa_think: :eusa_wall: