855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Ik dacht ook direct aan uitlaat kant pakking.

ff starten en dan kan je met de hand voelen puffen als het tussen het spruitstuk door komt.
Dit is meestal koud erger dan warm, dan sluit de boel soms nog net weer.

cornelis-b

Ik heb de auto even lekker warm gereden en geen rook, 10 minuten stationair en nog steeds geen rook. Airco aan en na een paar minuten rook?

Gister de airco laten vacumeren, afpersen en vullen en gister dus voor het eerst rook achter het blok, zoals gezegd daarnet geen rook maar de airco aan en rook, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit iets met elkaar te maken zou hebben maar ik heb dit rookverschijnsel echt pas sinds gister. Ook op het moment dat hij begint te roken is er met een spiegel en een lamp niet te ontdekken waar het vandaan komt. Met koude motor ook gevoeld of er ergens olie zat maar ook niets kunnen ontdekken.

Video motor aan

Video motor uit

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

mehn

Ruikt het naar verbrande olie of naar uitlaatgassen? Kan ook een kapotte spruitstukpakking zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cornelis-b

Citaat van: mehn op 23-10-2014 14:19:38
Ruikt het naar verbrande olie of naar uitlaatgassen? Kan ook een kapotte spruitstukpakking zijn.

Ruikt echt naar olie.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Mike H.

Moet haast wel spruitstukpakking zijn. Meer zit daar ook niet

mehn

Dan moet er haast toch olie op het uitlaatspruitstuk druppen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maruska

en die zie je niet omdat het verdampt...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Citaat van: mehn op 23-10-2014 14:32:02
Dan moet er haast toch olie op het uitlaatspruitstuk druppen.

Zou je bijna denken maar alles is droog daar Maikel?

Zeg maar Henk tegen mij

peteRRR

Stationair en even kortstondig de voet of doek op de eindpijp houden en luisteren of er wat begint te flutteren.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

svenerik

oude tennisbal doet wonderen....

Ludo

Is het niet gewoon de pakking van de olieretourleiding die lekt?.

cornelis-b

Ik ben nog een keer van bovenaf wezen kijken met spiegel en zaklamp maar kan niets ontdekken dus op de brug verder kijken of er van onderaf wat is te zien.

Verder vandaag wel even het bovenste motorsteun rubber vervangen door een PowerFlex rubber. Vorige week zat ik aan de telefoon met Ralph ( Redolpho ) en die had nog een PowerFlex PU rubber liggen en heeft het opgestuurd. Mijn dank is groot :eusa_clap: Montage was vrij simpel, het oude en scheuren vertonende oude rubber er uit halen koste meer tijd. Met een beetje Glijmiddel 2000 een draadeind, 2 grote plaatringen en 2 moeren deden het werk.

Ik moet wel zeggen dat de roffel in de auto meer aanwezig is maar vind het niet storend ;D

Zeg maar Henk tegen mij

nicojrr32

dit ziet er allemaal goed uit

cornelis-b

Vanmiddag ben ik even met Mike ( MikeyQR ) naar de doe het zelf garage aan de Heinig in Amsterdam geweest omdat ik toch wel graag wilde weten waar de rookwolkjes vandaan kwamen maar het was daar zo druk dat we toch de auto maar op de krik en as steunen hebben gezet. Mike heeft wat foto's genomen van onderaf en ondanks dat het een vette boel is lijkt het wel mee te vallen.

Het is zeker dat er behoorlijk wat olie onder de bougie afdekplaat heeft gestaan wat achter op het blok is gelopen, er zit veel oude olie en troep op aangekoekt. Ook bij de olie aanvoerleiding van de turbo is het een behoorlijk vette zooi en deze pakkingen gaan we zeker vervangen. Daarna gaan we het blok laten reinigen bij bedrijf hier in het dorp en kijken of er dan nog steeds olie lekkage is. Normaal reinig ik zelf een blok maar hier moet echt flink wat ontvetter en stoom aan te pas komen en dat kan echt niet op straat.

Verder heeft Mike nog een duik onder de kap genomen en de vacuümslangen die ik nog niet had vervangen er "uitgerukt" en vervangen, dus dat is nu allemaal weer zoals het wezen moet. De slangen die Mike er onderuit haalde waren "goed" maar zijn nu beter ;D ;D

Wordt vervolgd.

Een van de eens goede slangetjes

Wat foto's van het blok aan de achterkant

Dit ziet er niet uit

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Is het niet gewoon oude olie die je ziet verbranden?