855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dat doet zeer Henk. Je kan ook denken dat je alles of meer deed om haar te helpen.
Jullie hebben het al zwaar genoeg gehad. Ik hoop dat het verzorghuis jou ook wat onrust kan ontnemen.

Je hoeft je nu niet meer zorgen te maken over een fornuis dat aanblijft, of als dat al veilig gemaakt was, al die andere dingen die mis kunnen gaan in het leven van een dementerende.
Ik noem maar wat: Linker en rechter schoen verwisselen en de hele dag pijn hebben, het wisselgeld niet kunnen controleren en ook echt belazerd worden. Niet op het stoplicht letten. De weg naar huis plotseling vergeten.

Voor jouw moeder betekent dit ook een hoop minder angst. Een dementerende leeft in zo een toestand van bevreemding van de werkelijkheid zonder herkenbare punten.

Ik kan niet zeggen dat je blij moet zijn. Maar trots mag je zijn en dit is voor iedereen leefbaarder maar ook veiliger. Een belangrijke gebeurtenis Henk.

cornelis-b

Helemaal waar Yits, het was eigenlijk de laatste tijd een onhoudbare situatie. De thuiszorg kwam vier keer op een dag en ze moesten de deur op het nachtslot draaien, zowel mijn broer als ik moesten hier voor tekenen want anders mochten ze dat niet doen want dan viel het onder "vrijheidsberoving / opsluiting" maar het kon niet anders want moeder ging in haar nachtkleding de straat op zonder dat ze dit bewust was. Ze is de laatste maanden erg hard achteruit gegaan, erg triest maar helaas je kan er niets aan doen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Vandaag zijn we met de familie op bezoek geweest bij moeder, ze is 91 geworden vandaag. Eerst met de andere 14 bewoners en 7 verzorgers koffie en gebak genuttigd en rond 12 uur vertrokken naar Breda waar we een lunch hadden gereserveerd. Ondanks dat moeder soms niet wist wie, wie was heeft ze er van genoten en daar ging het om. Om half drie zijn we weer vertrokken naar huis en om 10 over zes stapten we binnen. Er was een ongeval bij de Merwedebrug en alles en iedereen heeft ruim een uur stil gestaan, alles was afgesloten wegens bergingswerkzaamheden >:( >:( Maar dan is het toch wel prettig in een camper te rijden, koffie gezet en een heerlijk bakkie gedronken maar toen andere weggebruikers in de gaten kregen dat er koffie was is er een heel pak koffie door gegaan ;D ;D

We hebben Blackie weggedaan omdat ik steeds meer last kreeg van mijn heup maar nu ik in deze tractor rond hobbel heb ik hier helemaal geen last neer van, het meer rechtop zitten is echt een stuk beter voor mij.

Vandaag ook de 260K aangetikt
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Mooi dat je moeder het naar haar zin had. Als dat lukt is dat al heel wat.
Bij dementerenden wordt het karakter vaak versterkt geuit door het gebrek aan remmingen. Dat kan positief of negatief uitvallen. Goed zo!

Ik moet die trekker van jullie toch echt een keer zien. Leuk van die koffie!

cornelis-b

Citaat van: razorx op 16-02-2018 19:17:50
Mooi dat je moeder het naar haar zin had. Als dat lukt is dat al heel wat.
Bij dementerenden wordt het karakter vaak versterkt geuit door het gebrek aan remmingen. Dat kan positief of negatief uitvallen. Goed zo!

Ik moet die trekker van jullie toch echt een keer zien. Leuk van die koffie!

Yits ze zit de hele dag op haar manier te zingen en ze is vrolijk, ze gaat letterlijk zingend naar bed en komt er zingend weer uit ;D

Ja was leuk met de koffie maar het ging erg hard met het pak koffie, wel handig dat er naast koffie altijd een rol plastic bekers, suiker en stuifkoe in de wagen is.

Zeg maar Henk tegen mij

V70geRwin

Maar goed dat je geen sateh bij je had Henk, anders was de file nog langer geworden  :eusa_wall:

Mooi dat jullie zo veel plezier van de camper hebben  :eusa_clap:

henry classic v70

...nog gefeliciteerd natuurlijk met je moeder!
Zeer respectabele leeftijd, 91 jr zo'n verjaardag meemaken doen er maar weinig.

Cool van die koffie trouwens   ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Woord van de dag: Stuifkoe ;D

Superskunkie

Nog gefeliciteerd met je moeder henk! Goed dat jullie nog leuke dingen met haar ondernemen :)
Tonnie

cornelis-b

Ook een tractor heeft net als een Volvo onderhoud nodig en hem dus gister weggebracht voor een koppelingswissel, leenauto mee een Peugeot 206 :eusa_whistle: Het pedaal zat wel erg hoog en als ik met mijn teen het pedaal aanraakte dan steeg het toerental dus einde van de plaat, ook roken we af en toe een vreemd luchtje. Het bedrijf waar de tractor staat heeft een zeer goede reputatie in de Zaanstreek als het om de oudere Ducato's, Peugeot J5 en Citroen bussen gaat dus voor een nette prijs een afspraak gemaakt.

Gistermiddag rond 12:30 een belletje: Henk ik heb geen goed nieuws, de plaat is op maar ook zo vet als een gerookte paling :( Blijkt dat de price as kering in de bak verrot is. Komen dus weer wat munten bij want de bak moet open om deze te vervangen. Nu hopen dat ze hem vandaag klaar krijgen.

Maar als ie klaar is kunnen we met een gerust hart richting de Eifel  ;D

Update

De tractor rijdt weer en ik ben blij dat ik weer uit die 206 weg ben, wat een ding is dat, is meer een kart dan een auto maar we waren er mee geholpen. Wat een verschil die nieuwe koppeling is ook gelijk een stuk stiller  :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

rob850/480

Lekker dat ie weer heel is.
Miste je al in het dorp.

cornelis-b

Citaat van: rob850/480 op 02-03-2018 16:43:36
Lekker dat ie weer heel is.
Miste je al in het dorp.

Ach 1 minder maakt niet uit Rob, tractors zat in het dorp ;D

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Op het moment even geen R bumpers of ABS controllers, afgelopen vrijdag heeft de neurochirurg zitten wroeten in mijn hand. Ik had al langere tijd last van tinteling in mijn hand en vingers, en in eerste instantie dacht ik aan neuropathie door de chemo maar ik bleek last te hebben van een CTS ( carpaal tunnel syndroom ). Eerst een EMG ( elektro-myo-grafie ) gehad en dat wees uit dat er een aantal zenuwen bekneld zaten, geprobeerd dit met een injectie op te lossen maar dat hielp voor geen meter en een operatie was nog de enige oplossing. De verdoving bestond uit een 3 tal injecties met in totaal 12ml xylocaine die gruwelijk pijnlijk waren maar goed na 30 seconden begon de werking en na 5 minuten begon de chirurg. Wilt u meekijken of moet ik het afschermen? Ik keek mee en met zijn uitleg best interessant om te zien ;D ;D

De eerste avond veel napijn gehad maar zaterdag ochtend eigenlijk geen pijn meer behalve dat mijn hand dik en stijf was. Vandaag mocht het drukverband er af en mocht ik de pleister verschonen, het ziet er prima uit en de tintelingen zijn voor de helft verdwenen, de rest heeft tijd nodig.

Nog een week dan hoop ik weer te kunnen rijden en weer wat te kunnen gaan doen, er liggen nog een paar reparaties te wachten.

Mocht je ook een tinteling ervaren in een van je vingers wacht dan niet en ga er mee naar de dokter en laar ze een EMG onderzoek doen, hoe eerder je er bij bent des te beter het geneest.

Ingepakt in het drukverband

Frikandel speciaal

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Goed te lezen dat het herstelt. Blijft knap wat die lui kunnen!

san

Beterschap..niet echt veel hechtingen?Staat nog wel wat open die wond.