855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

V70 400K+

En? ??? ;D Kijk dat lijkt er meer op! Daar kun je 'm wel voor (laten) maken toch?

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

svenerik

Citaat van: cornelis-b op 20-03-2015 16:21:57
Zojuist na overleg met mijn verzekering naar een schade bedrijf geweest die een andere inschatting van de schade maakte. Dit bedrijf heeft een offerte opgesteld en zij kwamen uit op 525 euro ex btw.

vergeet die kosten voor de offerte niet door te belasten....

arjen850

Citaat van: cornelis-b op 20-03-2015 13:52:56
Citaat van: elianmars op 20-03-2015 13:20:29
Citaat van: knoertS70 op 20-03-2015 13:07:26
Citaat van: cornelis-b op 20-03-2015 12:42:51
Citaat van: arjen850 op 20-03-2015 12:15:50
Hij is toch getaxeerd? Dan zal hij ook een all- risk verzekering hebben. En voor zover ik weet zullen dan idd de maatschappijen het uitvechten en zit jij daar helemaal niet tussen.

Hij is getaxeerd en WA + Casco verzekerd.

WA + Casco is toch all-risk?

Jep.

Nee bij Unive is WA + Casco schade die niet gedekt is bij een verplichte WA zoals inbraak en diefstal, natuurgeweld enz enz. Maar rij ik zelf tegen een paaltje aan dan is het niet gedekt.

Net bericht van de rechtshulpverlener dat de tegenpartij aansprakelijk is gesteld en dat ik een offerte / pro-forma nota moet laten opstellen. Dat gaan we dus even doen as maandag.
Zonder offerte wordt er niet uitbetaald, de kosten van de offerte mag ik eerst zelf voldoen.

Maar als er dus schade ontstaat Door je "eigen schuld" heb je niets aan je taxatie rapport?

elianmars

Zoals Arjen zegt..... Weet je het zeker, Henk?

Volgens mij is wat jij opnoemt WA+ of beperkt casco. WA casco is allrisk.

Althans, ik weet niet beter dan dat het zo zit.

Edit: van de Univé site geplukt:

Univé Autoverzekering afsluiten
Bij Univé kun je de volgende autoverzekeringen afsluiten.

Autoverzekering met dekking voor:
WA
WA beperkt casco
WA volledig casco

cornelis-b

WA + casco staat er nog op mijn polis, dat is nu beperkt casco en wat vroeger all risk hete is nu volledig casco.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Ok.

Maar vind je het niet zonde om niet allrisk verzekerd te zijn? Of scheelt dat erg veel pegels?

BBS

Naast de munten die een 850/x70 al genoeg kosten in de maand, zou ik zéker bij een verzekerd voertuig mét taxatie rapport de wagen (volledig) Casco verzekeren. Als je dan per ongeluk zelf schade maakt worden tenminste de kosten vergoed minus eigen risico.
Met een beperkt casco ben je wel verzekerd voor onheil van buitenaf, maar bij een eigen fout krijg je dus niks. Voor die paar munten wilde ik dan ook alles verzekerd hebben. En laat het 150 pop per jaar zijn, da's een tientje per maand/1 pakje shag minder ;) ;D

On-topic: dat is toch maar mooi even 175 euro meer dan het voorstel van de tegenpartij ;) :eusa_clap:
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: NickGR op 20-03-2015 21:25:56
Bij sommige verzekeraars kan je een oud hok niet all risk verzekeren, ik ben  overgestapt omdat ik all risk wou  ;D
Maar als je hem vanaf nieuw of een paar jaar oud hebt kan het wel en ze zullen echt niet zeuren als je hem 20 jaar all-risk verzekerd  :eusa_naughty:

Iets met twee maten meten?

cornelis-b

Het is zoals Nick al aangeeft ze doen er moeilijk over, ze willen de wagen wel volledig casco verzekeren maar dan zit ik aan een premie verhoging van bijna 100 euro per kwartaal. De reden van de taxatie is ook eigenlijk meer voor het geval dat er iemand bij mij naar binnen rijdt buiten mijn schuld, de tegenpartij zal in zo'n geval uit willen gaan van een vergoeding van dagwaarde ergens rond de 1200 tot 1500 euro. Met en taxatie rapport zal die vlieger niet opgaan en is totall loss verklaren een heel ander verhaal. Verder zijn er nu meeverzekerd

Schade aan eigen auto door bv:
- brand
- storm
- diefstal van de auto
- diefstal uit de auto
- ruitschade
- vandalisme
- botsing met loslopende dieren

Taxatie heeft dus wel degelijk zin ook als de wagen niet all risk is verzekerd.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Gijsbert-5

Unive is inderdaad niet de goedkoopste. Ik was daar ook altijd verzekerd en ben nu na wat research €10 per maand goedkoper uit. Kijk maar eens op www.independer.nl

elianmars

Citaat van: cornelis-b op 20-03-2015 22:14:44
een premie verhoging van bijna 100 euro per kwartaal.

Dat is nogal wat. Dat is bijna net zoveel extra als ik voor het hele jaar aan premie betaal. Allrisk, uiteraard (26 jaar schadevrij).

V70 400K+

Net even nagezien, ik betaal 63 euries per maand bij Centraal Beheer, All Risk, 75% Bonus.

Misschien moeten we een Volvo850/x70 collectief afsluiten met al onze hokken ;D

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

vincen tdi

Volgens mij worden de premies o.a. berekend aan de hand van de nieuwwaarde en  vermogen.
dus dieseltjes en 10 of 20 v'tjes hebben wel een iets andere premie. Bovendien is de auto van Henk dan ook nog getaxeerd en zal de verzekering een reeel bedrag uitkeren  ;)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Ewoud

Unive is zeker niet de voordeligte keus.

Vanuit mijn niet Volvo (een MR2) ik met alles verzekerd bij BC Verburg. Een assurantiekantoor met goede service en ze doen veel met autoclubs als bv de MR2 club. Dus taxatierapporten op de polis etc, daar is het heel normaal. Ik zou zeggen, informeer daar eens wat ze voor je/jullie kunnen betekenen met de 850.

Ongetwijfeld zullen er nog goedkopere internetstunters zijn als je een gewone WA verzekering zoekt, maar voor een allrisk met taxatie zit ik er erg goed. (maar dan let je op meer dan enkel premie, dan let je ook op de voorwaarden. (km's eigenrisico, etc) :)
1995 Volvo 854 TURBO

cornelis-b

Het is waar dat Univé niet de voordeligste is maar ik heb wel heel goede ervaring met ze en heb er op de zorg na alle verzekeringen lopen, ben al meer dan 25 jaar "klant" van Univé en ook al een aantal schades gehad en deze werden super snel afgehandeld.

Zo begaf de motor van de LT28 diesel camper het in 2008 in Frankrijk, was niet binnen 48 uur te repareren en binnen 3 uur had ik een splinternieuwe V70 tot mijn beschikking voor 4 weken.

In 2011 trof ik de Ducato camper zo aan in Entrevaux Frankrijk

Ook deze schadepost was binnen 2 weken afgehandeld. Vorig jaar ook een schade gehad door een blikseminslag vlakbij ons huis waardoor mijn zendapparatuur beschadigd was geraakt, ook deze schade binnen 2 weken volledig afgehandeld.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat ze dan wel wat duurder mogen zijn maar in geval van schade doen ze alles om de klant zo snel mogelijk schadeloos te stellen en daar is dan ook weer wat voor te zeggen.

Zeg maar Henk tegen mij