855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: dielie850 op 24-03-2015 22:34:20
Citaat van: cornelis-b op 24-03-2015 22:02:25
Citaat van: portlock op 24-03-2015 21:34:10
Citaat van: cornelis-b op 23-03-2015 21:33:53
Velgen, uitlaat stukje, xenon: Velgen en uitlaat stukje word aan gewerkt, ook dat wordt weer origineel. Xenon is puur omdat ik de lichtopbrengst van origineel niet voldoende vind en dat blijft zo.

Ik ben wel van plan om de microfoon ooit weer aan te sluiten en te gebruiken in combinatie met de parrot maar omdat de bekabeling in de hoofdsteun gewoon met geweld is losgetrokken zal ik een compleet nieuwe draad moeten trekken. Op zich geen probleem maar geen prioriteit momenteel.

Heb je de volvotech module gekocht Tiego?

Ja hij is onderweg als het goed is ;D

Waar heb je die a1 draagarmen nou weer weg?  :eusa_dance:

Draagarmen heb ik van Ome Jeroen ( Dielie850 ) ;D
Haha zo oud ben ik nou ook weer niet ;D

Nee ik ook niet, maar ik vond de adressering op de doos super ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Vandaag een begin gemaakt met het schoonmaken van de draagarmen. Ik ben aan de gang gegaan met een Brillo zeepsponsje, zo'n staalwol geval. Het eerste resultaat, nog lang niet naar mijn zin maar het begin is er.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

blastaway

Citaat van: cornelis-b op 24-03-2015 22:58:37
Citaat van: dielie850 op 24-03-2015 22:34:20
Citaat van: cornelis-b op 24-03-2015 22:02:25
Citaat van: portlock op 24-03-2015 21:34:10
Velgen, uitlaat stukje, xenon: Velgen en uitlaat stukje word aan gewerkt, ook dat wordt weer origineel. Xenon is puur omdat ik de lichtopbrengst van origineel niet voldoende vind en dat blijft zo.

Ik ben wel van plan om de microfoon ooit weer aan te sluiten en te gebruiken in combinatie met de parrot maar omdat de bekabeling in de hoofdsteun gewoon met geweld is losgetrokken zal ik een compleet nieuwe draad moeten trekken. Op zich geen probleem maar geen prioriteit momenteel.

Heb je de volvotech module gekocht Tiego?

Ja hij is onderweg als het goed is ;D

Waar heb je die a1 draagarmen nou weer weg?  :eusa_dance:

Draagarmen heb ik van Ome Jeroen ( Dielie850 ) ;D
Haha zo oud ben ik nou ook weer niet ;D

Nee ik ook niet, maar ik vond de adressering op de doos super ;D

Hahahaha, had ie Ome Henk erop gezet? :-)

By the way: Mooi projectje, worden mooi schoon. Goed bezig weer
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

t5joost

Wat is het nut van deze armen in bergelijking met de originele?

Bouke

Citaat van: NickGR op 24-03-2015 10:23:40
Citaat van: cornelis-b op 23-03-2015 23:33:39
Citaat van: NickGR op 23-03-2015 21:38:08
Ik ben wel van plan om de microfoon ooit weer aan te sluiten en te gebruiken

Zou ik niet doen Henk!
Die microfoon is waardeloos, ik spreek uit ervaring.

Maar wat is je ervaring Nick met deze microfoon, ik ben benieuwd?

1: je kan de zwanenhals niet goed voor je bakkes zetten.
2: de microfoon zit te dicht op het speakertje (in de hoofdsteun) waardoor je je zelf dubbel hoort.
3: idd de slechte kwaliteit van de microfoon zelf
Ik heb ook zo'n microfoon maar heb nergens last van Nick :eusa_think: en dat samen met een bluetooth setje van Nokia werkt perfect. Jij hebt toch geen gehoorapparaat dat het rond gaat galmen ;D

vincen tdi

Citaat van: t5joost op 25-03-2015 17:25:26
deze zijn aluminium dus theoretisch een lager onafgeveerd gewicht. En de fuseekogel is los te vervangen. ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

The Demon

Citaat van: NickGR op 25-03-2015 18:18:22
Probeer maar eens met een Samsung, dan zal je veel klachten krijgen over de echo  :eusa_whistle:

Je moet ook niet alles 3x herhalen Nick.  ;D

cornelis-b

Citaat van: t5joost op 25-03-2015 17:25:26

Dit zijn ook originele Joost :d Het voordeel is dat bij deze de fusee los te vervangen is.

Edit: vincen tdi was me al voor.

Zeg maar Henk tegen mij

grijzev70tdi

Is toch een grote besparing op 2 ton  ::)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Ach de een wil carbon spiegelkappen, een carbon bougie afdekplaat de ander weer een BBK en weer een ander een 3" uitlaat systeem, de volgende alu draagarmen. Het is toch leuk om met de auto bezig te zijn ;D  ;D

Zeg maar Henk tegen mij

855T5+

Volvo: Mutatis Mutandis

t5joost

dat zeker alleen ben benieuwd wat de winst is

cornelis-b

Citaat van: t5joost op 26-03-2015 20:30:58
dat zeker alleen ben benieuwd wat de winst is

Is geen winst, het enige voordeel is dat je PU bussen in de draagarmen zet en deze gaan langer mee dan standaard rubber, je kan indien nodig de fusee kogel los vervangen, scheelt je een hele draagarm.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag maar eens begonnen met het herstel van de afgekloven randen van de Comet velgen, ik heb ze voorlopig maar even uit de verkoop gehaald. Ondanks dat het hard waaide was het in de zon uit de wind prima vertoeven. Ik heb gister de banden van de velgen laten halen en begonnen om de velgen te ontvetten en schoon te maken en vandaag heb ik de machine genomen met korrel 80 schuurlinnen. Voor ik begon zag het er zo uit.

Nadat ik een paar uur flink met de machine bezig ben geweest: Je zag ze zienderogen opknappen was dit het resultaat.

Afhankelijk van het weer morgen ga ik de randen opzetten met een aluminium epoxy plamuur en na uitharding weer schuren. Als ik over de velgranden tevreden ben worden de velgen verder licht geschuurd, in de filler gespoten en weer geschuurd net zo lang tot ze super strak zijn en in de primer gespoten kunnen worden. De uiteindelijke kleur wordt 932 antraciet.

Wat ik uiteindelijk met de velgen ga doen weet ik nog niet, misschien verkoop of eventueel ruilen voor een nette set Volans.

Wordt vervolgd.

Zeg maar Henk tegen mij

Silverarrow

Dat is een mooie klus Henk, respect dat je er aan begint :eusa_clap:! Zal dankbaar werk zijn. Kun je ze straks niet beter op laten lassen en af laten draaien ivm balanceren van de wielen? (Geen idee of dit invloed heeft)