855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

blastaway

Mooi is het zeker. Ik had ze ook uit Polen op de vorige auto van mijn vrouw: Golf. Daar waren ze net te groot waardoor de ramen niet goed dicht gingen.
Dit ziet veel beter uit 
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

)()()sT

Ik heb ze een tijdje van Climair gehad bij de voorportieren. Toch wel heel handig om bij regenweer het raam een stukkie open te zetten.
De pasvorm van die set was ook wel oké, alleen moest ik bij de spiegel een stukje af vijlen want anders paste ie net niet ertussen.
Helaas is de linker gesneuveld en weerhield me de prijs van de set me erna om nog eens zo'n setje te kopen.
Deze zien er netjes uit!

cornelis-b

Citaat van: )()()sT op 20-10-2015 16:08:43
Ik heb ze een tijdje van Climair gehad bij de voorportieren. Toch wel heel handig om bij regenweer het raam een stukkie open te zetten.
De pasvorm van die set was ook wel oké, alleen moest ik bij de spiegel een stukje af vijlen want anders paste ie net niet ertussen.
Helaas is de linker gesneuveld en weerhield me de prijs van de set me erna om nog eens zo'n setje te kopen.
Deze zien er netjes uit!

De zijwindschermset ( vierdelig ) is momenteel in de aanbieding voor 37,95 incl. BTW + verzenden. Dit zijn de Heko's.

http://laudorshop.nl/contents/nl/d936.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Het project verlagingsbussen voor de nivomats begint ook vorm te krijgen, in eerste instantie zou me kameraad Henk de mal maken maar maandagavond was Kylian hier en die heeft een set bussen liggen. Ja dan wordt het wel heel makkelijk ;D

Vandaag heeft Henk de plaat aluminium en de bus opgehaald en als alles mee zit zijn ze vrijdag klaar. We hebben de bus even overgenomen op een stukje fotopapier maar de lijndikte van een ballpoint is volgens Henk te dik, hij heeft daar speciale pennen voor die een lijntje trekken van 0,2mm.

Hij trekt dan de lijn over op duplopapier en plakt dit met een lijmspray op de plaat aluminium om hem daarna op de figuurzaag uit te zagen, dit gebeurt op een computer gestuurde zaagtafel met een lint figuurzaag. De gaten voor de bouten komen als laatste aan de beurt, als de bussen gezaagd zijn dan komt het origineel er op te liggen met een RVS bus in het gat zodat er met 6mm kan worden voorgeboord zonder het origineel te beschadigen, daarna opboren tot 10mm.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

V70geRwin

Netjes Henk, metaal is een mooi product...
Plaatjes van het zagen mag ook best.

Nog langere bouten nodig?
Ik haal mijn spullen altijd bij Moterenco in Beverwijk.
Die hebben ook de sterkere bouten allemaal op voorraad.

razorx

Dit smeekt inderdaad om meer plaatjes. Erg leuk!

cornelis-b

Helaas kan / mag ik niet bij het zagen zijn omdat er binnen dit bedrijf ook bepaalde stansvormen worden gemaakt waar zij een patent op hebben en dat schijnt een "secret" procedure te zijn. Foto's maken daar is dan ook uit den boze. Maar ik zal het zo goed mogelijk "vertalen" aan de hand van Henk zijn verhaal. De totaal afwerking doen we bij Henk in de schuur, onder andere het boren van de gaten voor de bouten daar maak ik wel foto's van.

Bouten haal ik meestal bij het IJzerhuis op industrie terrein De Trompet in Heemskerk Gerwin daar hebben ze ook alle sterktes. Origineel is overigens 8.8 staal en dat is geen probleem die daar te halen.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag kwam me kameraad Henk langs met de verlagingsbussen, ze zijn inmiddels gezaagd en op de afwerking en de montagegaten na zijn ze klaar. Hij had verwacht het zaagwerk wel even in een middagje te doen maar omdat het aluminium zo verschrikkelijk hard is heeft hij het in twee middagen gedaan, vrijdag de cirkels er uit gezaagd en gister de omtrek gedaan.

Zoals aangegeven heeft hij het origineel overgenomen op duplopapier en het papier met een spuitlijm op het te zagen stuk aluminium gelijmd en daarna exact binnen de lijn de bussen gezaagd.
Nu gaat de zaagsnede nog wegschuren, voor de cirkel heeft hij alweer wat bedacht: Door de diameter van de cirkel in de originele bus te meten heeft hij met een passer op een stukje betonplex een cirkel afgetekend die een paar tiende kleiner is dan de originele cirkel en deze uit het betonplex gezaagd, in het hart van de cirkel een gaatje geboord en daar een asje van een bout M4 in gezet, verzonken aan de onder kant en een plaatring en moer aan de bovenkant. Om deze cirkel heeft hij schuurlinnen geplakt met bisonkit en heeft zo een ronde schuurschijf gecreëerd die in de gezaagde aluminium bus past. Schuurschijf gaat in de kolomboormachine en valt bij het instellen van de boortafel mooi in de aluminiumbus waardoor hij hem spiegel glad kan schuren en er geen zaagsnede meer is te zien. Dan rest nog het boren van de gaten en ze zijn klaar. De lijnen die er te zien zijn op de bussen zijn van het frezen, origineel is 20mm dik en ik heb ze laten affrezen naar 15mm dik. Het lijkt dat het niet vlak is maar dat zijn ze wel, het is de draairichting van de frees.

Een paar foto's van de stand van zake.

Zeg maar Henk tegen mij

maruska

no nog een paar gaatjes erin, en voila !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

razorx

Leuk hoor!  :eusa_clap:
Het mooie is dat je langs deze weg ook nog eens de mate van verlaging kan bepalen.

Met ongeveer 1cm dikte zal de laadvloer bv ook vlak blijven.

portlock

Citaat van: cornelis-b op 27-10-2015 17:59:10
Jij blijft ook bezig man met die oude wagen ;D ;D

Haha en jij niet? ;D ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

cornelis-b

Citaat van: portlock op 27-10-2015 21:34:20
Citaat van: cornelis-b op 27-10-2015 17:59:10
Jij blijft ook bezig man met die oude wagen ;D ;D

Haha en jij niet? ;D ;D

Nee Tiego mijn maat Henk maakt ze voor me ;D ;D

Als je zo'n ding kan bouwen dan zijn de verlagingsbussen een peulenschil

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Citaat van: razorx op 27-10-2015 19:23:00
Leuk hoor!  :eusa_clap:
Het mooie is dat je langs deze weg ook nog eens de mate van verlaging kan bepalen.

Met ongeveer 1cm dikte zal de laadvloer bv ook vlak blijven.

Yits ik zal het met 15mm moeten doen want als ik meer wil verlagen Henk zaagt ze echt niet meer, hij vertelde me net via de zender, hij is ook radioamateur, dat het aluminium zo gruwelijk hard was en dat het hem een jaar energie gekost heeft ;D

Zeg maar Henk tegen mij

portlock

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

cornelis-b

Citaat van: portlock op 27-10-2015 22:05:09
en 10 freesjes ;D

Nee 2 drie millimeter zaagjes, de eerste brak al vrij snel omdat de zaagsnelheid iets te hoog stond ;D

Zeg maar Henk tegen mij