855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Ik heb denk ik toch iets verkeerd berekend, een rit heen en weer naar Brabant is 250 kilometer en kost op benzine ongeveer 40 euro, op gas kost de zelfde rit ongeveer 15 euro. Een verschil van 25 euro op 250 kilometer ;D

Benzine met rustig rijden 1 op 10 en gas 1 op 8
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Blackfox

Bij 1000 km per maand scheelt het niet heel veel inderdaad.Je gaat net 1 trap hoger in wegenbelasting wat het
gewicht betreft, dat is opzich jammer natuurlijk maar zoveel scheelt dat dan ook weer niet.
Rij je meer dan 2000 km per maand wordt het al veel leuker.

En het voordeel is je gaat toch meer rijden denk ik want tja een litertje gas kost nie zo veel ;D

Veel plezier Henk  :)  Geniet er van zou ik zeggen :)  elke keer weer lachen bij die pomp ;)

TonV70R

Citaat van: cornelis-b op 14-02-2016 16:15:09
Ik heb denk ik toch iets verkeerd berekend, een rit heen en weer naar Brabant is 250 kilometer en kost ongeveer 40 euro op gas kost de zelfde rit ongeveer 15 euro. Een verschil van 25 euro op 250 kilometer ;D

Benzine met rustig rijden 1 op 10 en gas 1 op 8

Betaal je nog 1,60 per liter benzine?

Hier 1.35  betaald de laatste keer. Is 34 tov  15 euro is dus 19 euro verschil.
Per 1000km dus 76 euro -de extra Houderschapsbelasting van 46 euro is het voordeel dus 30 euro per maand.
Bij 2000km per maand is het  al 106 euro per maand, dat wordt interessanter ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

BBS

Bij 1000 km per maand scheelt mij het toch een dikke 100 pop per maand hoor....
Volvoloos....

hilko73

Als je alleen al 1 keer aftankt (OK, ik heb een grote tank) dan scheelt het al bijna 60 Euro.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

cornelis-b

Mijn tank is 61 liter dus 48 liter netto inhoud bij 80%

Wat mij wel opvalt is dat het eerste indicatorledje bij de ene pomp rond de 60 kilometer rijden uitgaat en bij de andere pomp al bij 40 kilometer. Zal wel met de druk van het tankstation te maken hebben.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Die indicator ledjes moet je niet zoveel op uit doen Henk....
Heb hier bij 250 km nog 3 van de 4 ledjes branden, bij 320 km brandt er nog 1  :eusa_eh:
...doe alles met de dagteller  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

TonV70R

Citaat van: BBS op 14-02-2016 16:41:37
Bij 1000 km per maand scheelt mij het toch een dikke 100 pop per maand hoor....

Dat is wel veel. Ook rekening gehouden met de extra houderschapsbelasting?

Rij zelf rond de 15.000km per jaar denk ik nu, als ik dan zo bereken als Henk (1: 10 op benzine en 1:8 op gas) scheelt het me niet zo veel per maand
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Blackfox

Citaat van: henry classic v70 op 14-02-2016 16:59:49
Die indicator ledjes moet je niet zoveel op uit doen Henk....
Heb hier bij 250 km nog 3 van de 4 ledjes branden, bij 320 km brandt er nog 1  :eusa_eh:
...doe alles met de dagteller  ;D

Dat van die ledjes klopt wel.Henk heeft ook gelijk wtb de ene of de andere pomp.Bij de ene pomp krijg je er soms net meer gas in dan bij de andere.

Wat Henry zegt klopt ook.. De dagteller op nul na het tanken en kijken wat er de volgende tankbeurt in gaat.
De meest betrouwbare methode en dan heb je dus goeie indicatie over het verbruik.

Persoonlijk voor mij betekend dat tussen 1:9 en 1:10 bij 4500 km per maand :-*
Dus wel de moeite ;D

cornelis-b

Ik heb zo'n mooi ding er in zitten  ;D

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Da's een vrij nieuwe, ik heb er één uit '99...
Let maar eens op als er 3 ledjes branden, in theorie zou de tank dan nog ruim half vol zijn en op de helft van het aantal km's zijn. Meestal niet het geval, vandaar die ledjes niet betrouwbaar en dagteller wel  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Ik ga ook zeker niet van de leds uit Henry, staat leuk maar net wat je zegt niet betrouwbaar. Ik ben nu aan het kijken hoeveel ik rij / tank in de 4 weken en dan eens een gemiddelde uitrekenen. De tankbonnetjes stapelen zich op ;D ;D

Deze indicator is het laatste type van Vialle heb ik mij laten vertellen.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Temperatuur is ook nog van invloed op de indicatie, net als het wel of niet rechtstaan van de auto.

Als Olijfje hier voor de deur staat "hangt" ze altijd iets naar links en geeft de meter minder aan dan dat ik andersom parkeer, sterker nog, ik zie 's morgens de meter dan oplopen tijdens het rijden.

In de zomer krijg ik er ongeveer 45 liter in als de tank leeg is, is de temperatuur onder de 5 graden gaat er soms wel 55 liter in, en ik tank meestal bij hetzelfde station en dezelfde pomp dus daar mag het niet aan liggen.
Overigens rijdt ik wel ongeveer hetzelfde aantal kilometers op zo'n tankbeurt, maar de ene keer zijn het veel binnendoor kilometers en de andere keer weer veel snelweg.

Als ik het uitreken kom ik op een gemiddeld verbruik van 1:7 á 8 op de kilometers per jaar.

razorx

Inderdaad wat Walter zegt.

innocenti

Citaat van: cornelis-b op 14-02-2016 16:48:33
Mijn tank is 61 liter dus 48 liter netto inhoud bij 80%

Wat mij wel opvalt is dat het eerste indicatorledje bij de ene pomp rond de 60 kilometer rijden uitgaat en bij de andere pomp al bij 40 kilometer. Zal wel met de druk van het tankstation te maken hebben.
Je hebt een mechanische vlotter in de tank zitten. Hoeveelheid scheelt per tankstation afhankelijk hoe netjes recht de auto staat.