855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Ik vind dit ook een heel slimme oplossing. Leuk hoor. En aan campings heb ik ook een hekel. Jeugdtrauma, van vieze wc's tot bomaanslagen. Letterlijk. Toegegeven ik sliep door die aanslag heen. Het wakker worden was wat raar. Dit was Spaans baskenland in de jaren tachtig. Voor mij geen campings meer. Zo in het wild lijkt me heel leuk.

cornelis-b

Citaat van: razorx op 25-06-2016 23:53:29
Ik vind dit ook een heel slimme oplossing. Leuk hoor. En aan campings heb ik ook een hekel. Jeugdtrauma, van vieze wc's tot bomaanslagen. Letterlijk. Toegegeven ik sliep door die aanslag heen. Het wakker worden was wat raar. Dit was Spaans baskenland in de jaren tachtig. Voor mij geen campings meer. Zo in het wild lijkt me heel leuk.

Het is zo geweldig om met het donker worden je bed in te duiken en er met het krieken van de dag weer uit te zijn. Je ziet zoveel moois van de fauna en dat is iets wat je bij een verblijf op een camping noot mee zal maken. In de Pyreneeen hebben we wolven gezien, in de Alpen wakker worden en oog in oog staan met een groep steenbokken, lammergieren die op de termiek zweven. Gewoon geweldig en zo genieten wij van een vakantie. Niks gillende kinderen, campings en toeristen die alleen maar tijd voor feesten hebben. Rust en eenzaamheid, als ik toeristen wik zien pak ik een klapstoel en pak de trein richting Amsterdam CS en ga daar wel kijken :D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Gisteravond een beetje op tijd te bed gegaan om vanmorgen goed uitgerust mijn mand uit te komen, het zou mooi weer worden en droog blijven. Blackie moest hoognodig weer eens een polijstbeurtje krijgen en dat hadden we voor vandaag gepland. Vanmorgen eerst naar de wasbox en daar de velgen ingespoten met AluTeufel en dat even lekker laten inwerken en daarna de wagen in het schuim gezet, wel gaaf een witte 855R ;D

Na het wassen de auto gedroogd en naar huis, onderweg nog even gezwaaid naar Kylian en toen begonnen met de machine. Mezzo op een oranje pad en Finale op een zwarte pad. Daarna de auto in de Black Hole gezet en afgetopt met Collinite Liquid Insulator 845, hij glimt ons weer tegemoet :eusa_dance:

We waren goed en wel klaar en toen vielen de eerste spetters, aan een kant wel jammer maar de druppeltjes laten wel zien dat de wax zijn werk doet ;D

Een paar plaatjes

Druppeltjes

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Jurijn R

Ziet er echt strak uit. Die van mij kan dit echt broodnodig gebruiken  ;)
Glimt altijd lekker gewassen, maar die prachtige weerkaatsing mist hij wel  :eusa_whistle:

The Demon

Ziet er weer netjes uit Henk.
Hoe heb je die antenne gemonteerd, met een beugeltje aan het scharnier van de achterklep?

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 09-07-2016 17:19:28
Hoe heb je die antenne gemonteerd, met een beugeltje aan het scharnier van de achterklep?

Zit met een Nagoya beugel Walter, deze valt over de rand van de klep en zit aan de binnenkant van de kleprand vast met 2 inbusboutjes. Boutjes hebben een minuscuul puntje zodat ze contact maken met het metaal onder de lak. Likje Owatrol of zuurvrije vaseline aan de binnenkant en er gebeurt niks mee. Eenmaal verwijderd zie je er niets meer van. Zonder gaten boren een super goede bevestiging.

Zoiets dus

Zeg maar Henk tegen mij

V70geRwin

Mooi Henk, als ik die van jou zie mis ik mijn zwarte T-5r altijd nog.
Had jij die afstandsbediening behuizingen nou te koop?

cornelis-b

Stiekem best wel mooi zo  ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 09-07-2016 17:47:19
Citaat van: The Demon op 09-07-2016 17:19:28

Zit met een Nagoya beugel Walter, deze valt over de rand van de klep en zit aan de binnenkant van de kleprand vast met 2 inbusboutjes. Boutjes hebben een minuscuul puntje zodat ze contact maken met het metaal onder de lak. Likje Owatrol of zuurvrije vaseline aan de binnenkant en er gebeurt niks mee. Eenmaal verwijderd zie je er niets meer van. Zonder gaten boren een super goede bevestiging.

Zoiets dus
http://pic.409shop.com/photo/k-200.jpg

Okee duidelijk, ik was alleen maar nieuwsgierig.
Ik heb gewoon een voet op de plek waar de originele telefoonantenne zat en dat werkt prima.
Geen antenne = dopje erop schroeven en klaar is Klara.

Goed om te horen/lezen dat je weer in staat bent om een hele auto te poetsen, het gaar dus steeds meer de goede kant op met je.

cornelis-b

Het gaat inderdaad de goede kant op maar ik moet mezelf echt even oppeppen om door te gaan. De zijkanten doe ik gewoon lekker zittend op een tuinstoel. Door de tamoxifen moet ik niet te veel bukken en omhoog komen want dan ben ik zo duizelig als de pest, het is een pittig middel maar het onderdrukt de gynaecomastie prima, alleen werkt het ook op de bloeddruk en dat is minder. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik zolang na de chemo en bestraling een energie tekort zou hebben vooral omdat de behandeling 100% is meegevallen. Maar we doen gewoon ons ding en zoals gezegd het gaat steeds beter.

Binnenkort ga ik ook gekke dingen doen: Naar de sportschool om ook weer de nodige kracht te kweken ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

850-R

Henk, Hier kan ik echt jaloers op zijn!  :eusa_clap: Ook al probeer ik zoveel moeite in mijn 019 lak, het word maar nooit zo mooi als die van jou  :eusa_shhh:

Ik gebruik ook polijst middelen van monello icm met een DAP90, mischien moet ik maar overstappen op collinite 845 wax... Dat is een dikke paste toch?
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

cornelis-b

Citaat van: 850-R op 09-07-2016 19:11:14
Henk, Hier kan ik echt jaloers op zijn!  :eusa_clap: Ook al probeer ik zoveel moeite in mijn 019 lak, het word maar nooit zo mooi als die van jou  :eusa_shhh:

Ik gebruik ook polijst middelen van monello icm met een DAP90, mischien moet ik maar overstappen op collinite 845 wax... Dat is een dikke paste toch?

De 845 van Collinite is een vloeibare wax, als het onder de 20 graden is dan is hij erg dik in de fles maar dan zet ik de fles even in warm water zodat hij weer vloeibaar wordt.

Zeg maar Henk tegen mij

Blackfox

cornelis-b

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag Jesse op bezoek gehad die even onder de auto dook, reactiesteun tussen de bak en subframe was verdacht. De laatste tijd kantelde het blok als ik schakelde tussen N-R-D niet zo erg dat het verontrustend was maar vond het te veel, ook tijdens het rijden een schok tijdens het schakelen onder vollast. Bij rustig rijden geen probleem.

Oude steun was nog van zijn geboorte en de rubbers waren echt totaal gaar en deze vandaag vervangen voor een steun met PU rubbers. Ik heb de steun van Estateservice en Ronald vertelde me dat het echt heel stug is en dat het resoneert en dat klopt ook. Stationair in N hoor je niets maar zet ik hem in standje D dan resoneert het echt en voel je het in het interieur, dit schijnt minder te worden als de steun er een tijdje onder zit.

Schokken tijdens het schakelen zijn in elk geval verleden tijd en onder het rijden geen enkele vorm van resonantie, misschien had een originele reactiesteun het zelfde effect geven zonder resonantie bij stilstand in D of R  ik wacht het wel af. Bovenste motorsteun is PU, draagarmen PU, PU inserts en nu deze ook. Het rijd top

Deze zit er nu onder

Zeg maar Henk tegen mij