855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

de geneRaal

Heb ook een buscamper.
De bekende fiat ducato met 2.5 tdi
Rijd geweldig , lekkere hoge instap.
Goede keus als je die aanschaft.
Die van ons komt pas volgend jaar op de markt
Blackstone under construction

razorx

Ooit willen wij ook een camper.
Ik werd verliefd op de Westfalia van een klant. ergens uit de 90-er jaren. Ken ze ook als dwarsslaper maar dan lig je dwars boven de wagen in de hoogte.

Ik volg dit met belangstelling.

850blues

2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

UserID6342

Persoonlijk zou mijn voorkeur ook uit gaan naar een Duits merk, zeker qua stevigheid. Dan moet je de Mercedes uit de jaren '90 en jonger even vergeten qua roest e.d maar er moeten en zijn ook hele nette VW's en Mercedes 207/307 te vinden uit de jaren '80. Vaak al geheel of gedeeltelijk gerestaureerd. Ook die types deden roesten maar was zeer beperkt, zeker bij Mercedes. Van de genoemde series waren het eigenlijk altijd standaard de instappen die wegrotten en de parafaan....

cornelis-b

Na heel veel campers te hebben bekeken kwam deze vandaag aan de beurt, gisteren had ik een afspraak gemaakt met de verkoper en de man kwam heel serieus over. Vandaag naar Terwolde afgereisd en ik had al het vermoeden dat het om een ouder persoon ging en dat klopte ook. Een aardige oude baas van in de 70 die heel veel kon vertellen over de camper, hij had hem in zijn bezit vanaf 2011 en hem overgenomen van een bekende. Sinds 2011 garage onderhouden en de distributie vorig jaar juni gedaan. Camper is hard en rijd als een tractor, een echte 2.5 diesel zonder turbo en zonder stuurbekrachtiging. De inrichting is compleet, 30 liter LPG onderbouw voor koken, koelkast en kachel, verder een mini oventje, toilet met vaste wastafel, achteruitrijcamera, heel veel kastruimte en een dinette die is om te bouwen tot 2 persoons bed. Ik zal morgen nog een paar foto's van het interieur plaatsen, dit ziet er echt super schoon en helder uit. Verder heeft hij vanaf 2011 alleen maar de vakanties gereden en verder binnen in een grote droge schuur gestaan.

We zijn er happy mee.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

macfocus

Leuk ding Henk, veel plezier ermee en hopelijk brengt ie zoveel lol, dat ie BLackie naar de achtergrond verdringt.

Wij hebben vrijdag eenzelfde gekocht (cabine en onderstel dan)
75 hele PK's uit 2,5 liter inhoud af fabriek en dat is al ff geleden, we gaan het merken.
110 per uur heeft ie al gehaald, maar dat was leeg en brug af  ;D

I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

NinaPaul

Zou oppassen met die snelheden, ze willen wel eens de koppakking eruit blazen.
Veel plezier ermee.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 16-10-2017 21:08:17
Zou oppassen met die snelheden, ze willen wel eens de koppakking eruit blazen.
Veel plezier ermee.

Dat gebeurt bij Volvo's ook wel eens ;D

Denk dat we veel plezier gaan beleven aan de tractor.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Citaat van: macfocus op 16-10-2017 20:52:21
Leuk ding Henk, veel plezier ermee en hopelijk brengt ie zoveel lol, dat ie BLackie naar de achtergrond verdringt.

Wij hebben vrijdag eenzelfde gekocht (cabine en onderstel dan)
75 hele PK's uit 2,5 liter inhoud af fabriek en dat is al ff geleden, we gaan het merken.
110 per uur heeft ie al gehaald, maar dat was leeg en brug af  ;D

http://www.hermanns.nl/Volvo/1000_wo2.jpg

Mooie wagen hoor maar ik persoonlijk vond een alkoof te groot omdat het ook dagelijks vervoer is. 75PK is niet bar veel maar die diesels komen er prima mee vooruit, je moet alleen geen haast hebben hoewel ik het best vond meevallen op de snelweg. Gangetje van rond de 100 / 110 geen centje pijn.

Zeg maar Henk tegen mij

elianmars

Geen stuurbekrachtiging. Bestaat dat nog? :eusa_shifty:

macfocus

Wij zijn dan ook met 4 man, heb je weinig keus zeker in deze prijsklasse.

razorx

Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik ben heel benieuwd naar de verdere plaatjes. Goed hoor!

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 16-10-2017 21:34:48

Ja dat bestaat nog, valt eigenlijk best wel mee :D

Citaat van: razorx op 16-10-2017 22:22:26
Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik ben heel benieuwd naar de verdere plaatjes. Goed hoor!

Komt goed Yits, morgen wat plaatjes maken.

Citaat van: macfocus op 16-10-2017 21:43:34
Wij zijn dan ook met 4 man, heb je weinig keus zeker in deze prijsklasse.

Helemaal waar en onder een bepaald budget is het echt goed zoeken om iets te vinden wat hard is en ben er zat tegen gekomen die echt volledig "krokant" waren zowel plaatwerk als dragende delen.

Zeg maar Henk tegen mij

macfocus

Citaat van: cornelis-b op 16-10-2017 22:33:43
Citaat van: elianmars op 16-10-2017 21:34:48

Ja dat bestaat nog, valt eigenlijk best wel mee :D

Tot mijn eigen verbazing heb ik het wel (bleek toen ik een daartoe behorend vloeistofreservoir zag)