Hulp bij Grom

Gestart door johan1989, 06-09-2014 13:08:46

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Ik heb een tijdje terug bij een forumlid een Grom USB2+ setje gekocht. Hij zou goed moeten zijn, maar ik krijg het nu zelf niet goed aan de praat. Soms wel, soms niet.

Ik zou graag even bij iemand anders met een GROM setje willen proberen of het in een andere auto wel werkt. Dan kan ik namelijk ook testen of het aan mijn kabel tussen de Radio en GROM unit ligt, of een ander onderdeel. Of de GROM unit van iemand anders in mijn auto vlekkeloos werkt.

UserID25761

doe eerst eens een firmware update  ;)

johan1989

Heb ik direct gedaan toen ik merkte dat hij niet deed zoals behoord.
Maar had geen invloed

Ik denk zelf dat het in de kabel van GROM naar Radio zit

UserID25761

ik heb ook zo'n setje, toen ik hem had geïnstalleerd deed hij niks, ik heb toen gebeld met motrade, en die hebben mij een nieuwere firmware toegezonden.

daarvoor deed hij niks, en als hij wel wat deed viel af en toe het geluid weg  :angel:

je moet echt specifieke firmware voor jou radio hebben  :eusa_whistle:

johan1989

Ik heb het gedownload van de GROM site zelf.
Apparaat bevestigde de update. Dus ik geloof wel dat de update zelf snor zit.

UserID25761

neem eens contact op met Motrade, die weten vast wat het euvel is  :)

johan1989

Motrade:

hallo
het werkt goed of het werkt niet. Dit type storing komt me niet bekend voor.
bij storing in de hardware moet het produkt terug naar de fabriek, maar dat wordt lastig indien niet bij ons gekocht
enige wat we wel zelf kunnen is firmware vernieuwen.
Mvg
Michel

Kortom, die kunnen alleen wat ik zelf ook kan :)
Nu op zoek naar iemand waarmee ik ff kan los en vast klikken, om een defecte schakel te kunnen uitsluiten.

UserID25761

ik wil best even met je ruilen, echter zit jij 100 km verderop  ;D

sorry las Epe ipv Ede, das al iets dichterbij  :P

MEN-O

De kabel die erbij zit is ook pruts (ik neem aan dat je de USB kabel bedoelt ?). Was bij mij ook snel defect, met de orig. kabel va m'n foon werkt het goed.
Dat soms wel en soms niet blijft een beetje, wat je dan doet is (redelijk snel) van radio naar CD6 switchen todat je "USB" hoort.

johan1989

Nee ik bedoel de kabel van de GROM unit naar de radio.
Staat dus los van enig USB.

Ik heb een Brodit carkit die ik in de USB ingang prik en dat gaat prima.

pcpg.janssen

Misschien helpt dit: ik heb een Grom doosje (IPD2, voor iPhone/iPod) achter de radio hangen en ik heb op een gegeven moment de SD-kaart met een firmware update erom laten zitten in de Grom-unit. Dit zorgde ervoor dat de Grom zich soms wel identificeerde als MD-wisselaar op mijn HU-1205 en soms niet aanwezig leek te zijn (telefoon werd wel opgeladen, dus hij was aangesloten).

Na het verwijderen van de SD-kaart heb ik geen enkel probleem meer gehad.

nielsmaneschijn

Weet niet of het nog relevant is maar ik heb ook een Grom. Zit alleen in Grunn dus tja.

Offtopic: ik had hiervoor een ander doosje en die startte kennelijk zo snel op dat de radio netjes op CD6 bleef staan, de Grom is zo sloom dat de "wisselaar" na het starten niet direct wordt herkend en de radio terugschakelt naar FM of CD3. En als je dan terugschakelt naar CD6 staat 'ie default op USB en moet ik hem ook nog weer naar Bluetooth ("auin"??) doorzappen of de bluetooth reconnecten (werkt soms wel, soms niet). Zou fijn zijn als ik hem default op Bluetooth kon zetten met zo'n configfile, maar dat kan kennelijk niet. Boo!