T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

850blues

Citaat van: MikeyQR op 24-06-2017 10:44:21
wel hadden we toeschouwers als zijnde dronke Zweden, man man wat een gelul en uiteraard zaten ze ons uit te lachen

Raar volk, rij je in zo'n een mooie Zweedse tank krijg je dit....

Wel fijn dat je het ter plekke hebt kunnen fiksen.
Ik zou hebben gestaan van "en nu ?" (en daarna de ANWB hebben gebeld  :eusa_shifty: )
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

MikeyQR

Citaat van: triton op 24-06-2017 18:38:27
Gaaf die tritons , staan ook bij mij op het verlanglijstje ooit als ik later groot ben.

Ach wie weet komen ze er toch niet onder. :eusa_shifty:

Citaat van: 850blues op 25-06-2017 08:40:49
Citaat van: MikeyQR op 24-06-2017 10:44:21
wel hadden we toeschouwers als zijnde dronke Zweden, man man wat een gelul en uiteraard zaten ze ons uit te lachen

Raar volk, rij je in zo'n een mooie Zweedse tank krijg je dit....

Wel fijn dat je het ter plekke hebt kunnen fiksen.
Ik zou hebben gestaan van "en nu ?" (en daarna de ANWB hebben gebeld  :eusa_shifty: )

Ja dat vond ik dus ook, ik versta dan wel niet alles wat ze zeggen maar kon wel horen waar het overging. ::)
Ja snap ik zeker, nu ben ik dan ook ANWB lid al kan ik zelf sleutelen niet alles is zelf oplosbaar als er echt iets stuk gaat sta ik ook van tja dat gaat ff niet nu.

Helaas zijn de kachelslangen van de sloper niet de juiste, dus ik heb gisteren maar het complete koelsysteem gespoelt en er weer koelvloeistof in gedaan ipv water, de oude slang die ik heb ingekort houd zich nog goed we moesten gisteren naar Rotterdam en dat ging prima, wel hielt ik de temp meter goed in de gaten maar er is geen lek te zien. :)
Morgen maar eens nieuwe bestellen, en dan hopen dat ze snel binnen komen. :eusa_pray:

MikeyQR

Vanmiddag maar een klein begin gemaakt aan de Triton velgen.

1 velg al uitelkaar gehaald, de boutjes gingen zonder moeite los en ook de 2 delen ging prima met een rubbere hamer.

De rand heb ik al bijna klaar, al de stoeprand schade en corrosie en lak is er vanaf. ;)
Strak maken moet ik niet doen en het hard van de velg moet ik ook nog her en der schuren.

henry classic v70

:eusa_think:

halve foto's met de onderste helft in een bijzondere kleur  :D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

MikeyQR

Citaat van: henry classic v70 op 25-06-2017 19:58:50
:eusa_think:

halve foto's met de onderste helft in een bijzondere kleur  :D

Ik zie ze gewoon. :eusa_think:

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Died850

Gave velgen! die gaan er dik onder staan  8). vind ze persoonlijk compleet in het donkergrijs/antraciet het mooist ;).

MikeyQR

Citaat van: henry classic v70 op 25-06-2017 20:14:11
Yep ik nu ook...  :eusa_eh:

Dacht al. ;D

Citaat van: Died850 op 25-06-2017 20:45:46
Gave velgen! die gaan er dik onder staan  8). vind ze persoonlijk compleet in het donkergrijs/antraciet het mooist ;).

Ja dat is ook de bedoeling, maar op de randen zit er te veel corrosie en stoeprandschade dus vandaar ik al de lak eraf haal.
En tussen waar de 2 delen op elkaar aansluiten maak ik ook helemaal schoon en daar gaat ook een lak laagje op ter bescherming. ;)

MikeyQR

Na een paar dagen gewacht te hebben op de nieuwe kachelslangen zijn ze er dan eindelijk, nog best snel al moest het uit Zweden komen. ;)

Sinds vorige week vrijdag rij ik al met de ingekorte oude kachelslang en dan rij je toch best met het idee als ze maar niet verder stuk gaan :eusa_pray: , gelukkig hebben ze zich nog goed gehouden tot ik de nieuwe had.

Deze er maar meteen ingezet want dit weekend moeten er meer kmters gemaakt worden.
Uiteraard verse koelvloeistof erin gedaan.

MikeyQR

Klein updatetje.

Na heel goed nagedacht te hebben over de 18 inch Tritons of ik deze echt onder de T-5R wil hebben heb ik toch maar besloten deze er niet onder te monteren omdat ik de T-5R zoals deze nu is toch wel het mooist vind en origineel is zo, krijg er nog altijd leuke reacties op als je er mee rijd veel al kennners die het leuk vinden om een echte T-5R in zeer nette staat te zien. 8)

En aangezien de T-5R af is heb ik Dinsdag een afspraak staan zodat de T-5R getaxeerd wordt, ik ben ook erg benieuwd naar de waarde, als dat is geregeld komt er ook een verzekering met taxatie waarde zodat als de T-5R ooit schade heeft deze gerepareerd kan worden zonder dat deze meteen total loss gaat.

Update 2.
We hebben er voor het gemak een klein autotje bij gekocht zodat we de T-5R niet hoeven te gebruiken in de stad want dat is soms echt spannend gezien de drukte al daar.
Het 2e gebakje is een Nissan Micra geworden en deze heb ik met een niet lopende motor gekocht.
Uiteraard zit er her en der roest maar dat zal ik zelf gaan repareren en lassen.
Volgens de vorige eigenaar zou de onstekingsmodule van de Micra defect zijn maar deze is nog geen jaar oud. :eusa_think:
Toch maar wat dingen uitgesloten, distributie, brandstof, en zekeringskastje (deze willen wel eens smelten :eusa_eh: ) waren goed.
Kreeg geen vonk dus de kap eraf en toen zag ik dat het rotortje los zat deze kon ik vrij rond draaien. :eusa_doh:
Er hoord een blokkeer schroefje in deze was gewoon weg, nieuw schroefje erin en de Micra starten in 1 keer en dat voor een autotje die normaal in deze staat 400 a 500 euro kosten op MP heb ik er maar 150 euro voor betaald. ;D

Ding rijd verder perfect, heb er al wel andere velgjes en een Polo bumper onderlip onder gedaan.
Verder moet die nog ietjes omlaag en gaan we deze opknappen.

Foto van net voor de aankoop.

En hoe die nu is.

big ben

Leuk ! zijn geinige autootjes zelf heb ik er ook ooit één gehad ( MicraRossa) met Opel SR velgjes.....ons motto was "vroeger" : Wie geen Nissan rijd is gek  ;D.
Ik denk dat je deze idd wat "makkelijker" naar de stad meeneemt  ;)

MikeyQR

Citaat van: big ben op 23-07-2017 14:27:26
Leuk ! zijn geinige autootjes zelf heb ik er ook ooit één gehad ( MicraRossa) met Opel SR velgjes.....ons motto was "vroeger" : Wie geen Nissan rijd is gek  ;D.
Ik denk dat je deze idd wat "makkelijker" naar de stad meeneemt  ;)

Hahaha, nou het is een Jap en al zeg ik het zelf ze zijn ook erg betrouwbaar het blijft rijden en kost allemaal niets kwa onderdelen.

In de stad is deze echt veel beter, moet elke dag mijn vriendin ophalen van haar werk in het centrum van Amsterdam en met de Volvo is dat wel te doen maar dan ben je toch bang dat er een debiel tegen aan rijd met de fiets of wat ook, waar ik met de Micra echt zoiets heb van ach dat ene deukje of krasje meer maakt ook niet uit. ;D

850blues

Leuke Micra en nette velgen, voor dat geld koop je amper een knappe 2e hands fiets  :eusa_clap:

En als je nog gek wilt doen Klik   ;)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

MikeyQR

Thanks! 8)

Idd een fiets is tegenwordig duurder ja. ;D

Een chipje ja zou kunnen maar het is geen turbo helaas ;D
Moet eerst de D-ketting vervangen van de Micra deze is wel wat losjes nu (rammelt wat), niet raar met een km stand van 267.000 km, bijna net zoveel als mijn T-5R. ;D

UserID6342

Hou de achteras maar goed in de gaten en het voorbalkje van/bij de radiateur.... Al die Micra's rotten daar compleet door....