T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Nou zou z'n dop best kunnen bestellen of laten maken, maar heb niet zoveel 850 of x70 bij mij in onderhoud, 2 850's plus mijn eigen nog erbij, een V70 classic en dan nog een V70N en V70NN.
Verder meer andere merken.

Ik ga nu wel preventieve de boutjes vervangen voor M7. :eusa_shifty:
En neem een thermostaat huisje wel op voorraad voor het geval dat. ;)

razorx

Wat in het ergste geval ook wil helpen Mike, is een accu of lucht tol. Bescheiden gedoseerd. Juist voor voorzichtig werk zijn die dingen, hoe tegenstrijdig, heel goed.
Maar ik vrees dat je mij meer kan uitleggen dan omgekeerd. ;)

MikeyQR

En jawel de T-5R rijd weer. :eusa_dance:

Na het thermostaathuisje vervangen te hebben en een nieuwe pakking gemonteerd te hebben, ook maar gelijk (wat eerst ook de bedoeling was) de thermostaat en temp sensor vervangen.
Nu komt de motor weer goed op temperatuur en zakt ook tijdens het rijden de temp. meter niet meer. :)

Ook heb ik er nu M7 normale boutjes in het thermostaatdekseltje zitten zodat het ook ooit een keer weer normaal los gehaald kan worden. ;)

En verder kan ik nu rustig aan verder met onderhouds onderdelen verzamelen zoals D-riem, waterpomp, motorsteunen en meer, voor de zomer vakantie 2018 want we gaan dan richting Oostenrijk en Italiƫ en dan moet de T-5R echt 100% zijn.
De D-riem is nu pas 60.000 km en 5 jaar oud maar had de warerpomp al gezien dat dit nog de eerste is van 1994 is en dus gaat deze vervangen worden voor een oem Volvo pomp.

Verder geen nieuws ben al blij dat ik na 3 weken weer kan RRRRoffelen. ;D

MikeyQR

Mijn BLOG zal ik weer gaan aanvullen na dat ik er even tussen uit was.
Na al het gedoe en gebekvecht hier de afgelopen tijd had ik er ook even genoeg van om hier mee te lezen of mijn BLOG bij te houden.

Eind vorig jaar heb ik de T-5R te koop gezet en deze is binnen een paardagen verkocht ging erg snel maar de Nieuwe eigenaar is er happy mee.

Toen heb ik ff geen Volvo gehad maar jullie begrijpen het al Volvo bloed blijft toch doorstromen en dat is soms best vervelend ;D
En al helemaal als je kennisen en familie hebt die ook mooie Volvo's hebben, dan wil je er toch weer 1 hebben.

Nu was ik niet echt opzoek naar een Volvo maar soms komt er wel iets leuks voorbij waar je wat mee kan doen en goed rijd.

Het is mij dus weer gelukt om een Volvo van de sloop dan wel export te redden.
Nu geen 850 maar een V70R die al een tijd te koop stond en maar niet verkocht werd.
Het is een MY'98 AT V70R in de kleur 417 geworden met een boekwerk aan rekeningen er onderhouds boekje erbij.
Uiterlijk is het niet de netste, interieur is dat wel, en technische mag er wel wat gedaan worden maar hij rijd en schakelt goed.

Meer info en foto's volgen nog, zal dit BLOG nu wel vaker proberen bij te houden. ;)

razorx

Mooi weer ;D. Ik hoop je snel weer ergens hier tegen te komen met een wagen die dan weer schunnig mooi is geworden.

Vulk

Ha het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

MikeyQR

Citaat van: razorx op 30-04-2018 23:23:12
Mooi weer ;D. Ik hoop je snel weer ergens hier tegen te komen met een wagen die dan weer schunnig mooi is geworden.

Vast wel Yits, hou maar een Glimmende Blauwe V70R in de gaten. ;D

Citaat van: Vulk op 01-05-2018 07:43:43
Ha het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Idd Thomas, je komt er nooit meer vanaf helaas. ;D

Died850

Dat heb je dan ook niet lang volgehouden Mike, volvoloos zijn ;D. Ben benieuwd naar de plaatjes!!

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroƫn C4

tom480

- R1200GS -

cornelis-b

Kom maar op met de foto's Mike ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MikeyQR

Thanks allen, de foto's komen zsm als ik de R heb, deze staat nu nog bij de garage omdat er geen APK opzat en ik er op stond dat er een jaar APK zou komen, de R heeft een ABS lampje die brand en wij als kenner weten de oorzaak al ;D maar denk de beste man nog niet denk ik, maar ik wacht af op de verse APK ben benieuwd.

Heb de V70R al even globaal van onderen bekeken en daar zaten al een hoop nieuwe onderdelen op, nieuwe schokdemper met veren, vrij verse a merk banden, nieuwe waterpomp en riem en ga zo maar even door. :D

We moeten nog even wachten dus.

The Volvoboy

Lekker Mike! APK erop en roffelen ;D Laat die foto's inderdaad maar komen :angel:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Mathijs.

leuk dat je weer terug met op het forum met weer een volvo. je zult er wel weer wat moois van maken!

MikeyQR

Thanks!

Gisteren de R opgehaald met verse APK, ook nog een lul verhaal aangehoord over de ABS waarvan het lampje nu soms wel en soms niet brand. :eusa_think:
Ik ga maar is de controller eruit halen en zelf het printplaatje na lopen en solderen.

Verder wat er moet gebeuren is niet echt heel veel gezien de leeftijd en km stand van 366.xxx km, dit gaat ook geen R worden die het mooiste wordt, gaat erom dat die netjes is en goed rijd en gewoon wordt gerepareerd als er iets stuk gaat. ;)

Even een lijstje.
4x nokkenas keeringen.
Carterventilatie.
Olie koelerslangen vervangen doe ik anders, ik haal ze niet bij de dealer maar maak er zelf nieuwe slangen op kosten hier van is een klein deel ten opzichte van de nieuwe bij de dealer.
Olievuldop ring.
Oliepeilstok o-ringen.
En uiteraard een onderhoudsbeurt.

Verder vandaag al de R van binnen schoon gemaakt, leek wel of er iemand met olie handen in had gereden zo vies en vet was alles.
En het alcantara is geschoren ziet er nu ook weer goed uit.

Foto's komen morgen eerst ff netjes de R poetsen. ;D