T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MikeyQR

Citaat van: scania164 op 13-09-2023 20:26:33Hallo
Dikke v70!
Welke automaat bak is dat eindelijk.
Heb een v70n t5 gereden uit 2002 met 5 traps...was echt geen fijne automaat.
Volgens mij is dit een betere?

Mvg Chris

Hier zit een 5 traps Geartronic in, ook niet de keuze van de meeste maar ik vind het geen verkeerde bak, schakelt goed en doet wat die moet doen.
De 6 traps is een betere bak maar pas vanaf 2006 geleverd begreep ik.


 

MikeyQR

Even wat stof weg vegen hier. :eusa_sick:

Ik ben al een tijdje niet echt meer actief hier en dat zal denk ik wel zo blijven gezien ik al een poos geen Volvo meer heb die rijd, ja de 1967 Amazon heb ik nog en we zijn er nog mee bezig, we zijn nu begonnen met het plaatwerk strak te maken en binnenkort de motor erin te hangen.

Zelf rijd ik in iets anders ouds, namelijk een Rover P5B saloon van 1971.
Al sinds ik 10 jaar oud was was ik al gek van deze auto's, komt door mijn vader maar ook door mijn oom.
Mijn vader heeft z'n zelfde Rover gehad toen deze Rover's nieuw geleverd werden en hij heeft er bijna 10 jaar mee gereden.

Mijn oom kocht er 1 in 1995 en toen ik een keer mee mocht rijden  wist ik het!, z'n Rover wil ik ook als ik auto mag rijden.
Dat laatste was er steeds niet van gekomen door ruimte en geld gebrek, zelf kon ik er 1 kopen in 2005 maar het jammere toen was geen ruimte dus is niet doorgegaan.
En dan blijft het toch rommelen met de gedachte ooit heb ik er 1 :eusa_pray:
En dat ooit is in 2023 gebeurt toen ik er weer 1 te koop zag staan in een zeer mooie kleur.
Deze dus gekocht en natuurlijk is het een auto die niet perfect is maar zeker geen slechte!
Kwa luxe tja dat heb je niet op Leer en verwarming apart achtering na dan.
Maar het rijd super en zeer comfortabel.
De bekende Rover (Buick) V8 in het vooronder.

Deze Rover's zie je eigenlijk niet meer op de weg en dat merken we ook veel mensen vinden het een mooi ding en denken eerst dat het een 4 deurs Volvo Amazon is tot ze de grill zien, hij is ook een stukje groter dan een Amazon.

Verder rijden we er veel mee, tot de Volvo klaar is, dan gaat de Rover ook deels aangepakt worden van wat nodig is waaronder ombouwen naar LHD, het ombouwen komt ook wel goed, alles daarvoor hebben we ook het dashboard hout wat je niet meer zo snel kan vinden.

Wat foto's van de bolide.









henry classic v70

Ja, mooie wagen met een prachtig geluid!  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

MikeyQR

Dank Henry :)

Het geluid ja dat is best verslavend hoewel je van binnen weinig hoort klinkt die van buiten echt als een Amerikaanse V8, dit komt mede door de RVS uitlaat die er onder zit.

We gebruiken de Rover ook voor lange afstanden en ondanks zijn leeftijd doet die dat met gemak.

Ook nog een nieuwtje.
Binnenkort staat er een andere Zweed voor de deur, vrouwlief was de Aygo zat, met 2 kids is dat ook wel begrijpelijk dus er moest wat anders komen.
En we hebben dus een Saab 9-3 Aero gekocht van 2003, deze heeft ook wat TLC nodig voor ze er mee kan gaan rijden dus daar ben ik nog even mee bezig de komende tijd.

Ries van de Zilverschuit

Ambitieus hoor!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

de Boeing

Oww nice, en deze Rover (kende hem niet) lijkt idd wel wat op een amazon). Blijft het verbruik nog een beetje binnen de perken?  ;D

En doe ook eens wat foto's van de Saab!  8)

MikeyQR

Overigens moet je zeker niet z'n Rover kopen als je er geen verstand van hebt of niet zelf iets kunt, niet dat ze slecht zijn in tegendeel zelfs.
Ik heb toch best veel aan deze Rover's gesleuteld toen ik nog bij Rover werkte.

Verbruik tja met een aerodynamica   van een flatgebouw is het 1 op 7.
Maar er zit LPG in hebben we er zelf ingebouwd en dan is het prima te doen.


Foto's van de Saab moet geduld hebben, de Saab staat niet thuis die heeft eerst de nodige TLC nodig en APK dus dat komt wel.

Jans Duiven