T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Klein updatetje.

Van de week eindelijk een bovendek kunnen bemachtigen met gat voor de extra dolby center speaker.
Kabeltje en dolby unit had ik al in de R gemonteerd een paar weken terug.
Ook een Yatour adaptor via @Mario erin gezet om ipv de wisselaar.

Vandaag de AT olie gewisseld en tot mijn verbazing zat er weinig tot niets aan metaalgruis aan de aftapplug, had het anders verwacht met deze KM stand van de R.
De AT olie is al een keer gewisseld in het verleden maar de bak nog niet.
Na het verversen merkbaar schakel verschil, de bak schakelde altijd al goed maar nu merk je dat het nog beter gaat.
Morgen nog een wissel van olie, heeft die een mini spoelbeurt gehad. ;D
En morgen naar de uitlijner voor me gevoel want vanaf zaterdag mag de R zijn best gaan doen voor een paar weken want dan gaan we met vakantie. 8)
Denk zo beetje dat er toch wel zo 3000 a 4000 km wordt gereden dan.

The Volvoboy

Leuk he, dat ATF verversen. Een goed schakelende bak schakelt dan toch nog net iets beter. :D

Mooie vuurdoop om hem meteen mee te nemen op vakantie ;D Waar gaat de reis naartoe?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70geRwin

MikeyQR

Citaat van: The Volvoboy op 07-06-2018 10:08:07
Leuk he, dat ATF verversen. Een goed schakelende bak schakelt dan toch nog net iets beter. :D

Mooie vuurdoop om hem meteen mee te nemen op vakantie ;D Waar gaat de reis naartoe?

Tja nu ik deze R als AT heb vind ik het best lekker rijden wordt ook een dagje ouder. :eusa_whistle:

Zekers de R mag zich gaan bewijzen vandaar ik ook druk ben alles op oorde te brengen voor de reis, onderhoud, airco, stage 0, remmen en AT olie wissel.

We gaan voor een paar weken naar Oostenrijk, we hebben er al zin in! :D

Citaat van: V70geRwin op 07-06-2018 10:45:50
Fijne vakantie Mike!

Thanks Gerwin. 8)

razorx

MikeyQR

big ben

Geniet, goede reis en we zien de plaatjes wel boorbij komen  8)

MikeyQR

Citaat van: big ben op 07-06-2018 17:43:13
Geniet, goede reis en we zien de plaatjes wel voorbij komen  8)

8) , zal zeker wat foto's maken ;)

MikeyQR

Zo en sinds gisteren zijn we in Oostenrijk de reis erheen is perfect verlopen nagenoeg geen files gehad en de R heeft het ook erg goed gedaan zo beetje gemiddeld 150 /160 km/h kunnen rijden en met een verbruik van 1 op 9 a 10 heel erg netjes.
Ook nog heel even het gas goed in kunnen trappen, BMWtje pesten ;D ging het toch best hard met iets over de 240 km/h en dan nog voelt de R stabiel op de weg.
Verder wordt de sportstand geregeld gebrukt in de bergen dat schakelt toch net wat fijner als je moet klimmen, is voor mij eigenlijk voor het eerst dat ik met een automaat rij hier. :eusa_shifty:

Het weer hier is lekker rond de 25 graden. 8)
Een plaatje van vandaag uiteraard heb ik er meer maar het internetten is niet zo top.

innocenti

Zorg dat je bij dalen met de automaat goed op de motor remt. Met de winterstandknop kan je de bak met dalen ook in de 2de versnelling zetten door winterstand en handel in de L. Kan handig zijn bij stijle afdalingen.

MikeyQR

Citaat van: innocenti op 10-06-2018 21:08:43
Zorg dat je bij dalen met de automaat goed op de motor remt. Met de winterstandknop kan je de bak met dalen ook in de 2de versnelling zetten door winterstand en handel in de L. Kan handig zijn bij stijle afdalingen.

Check!, deed ik ook, winterstand heb ik getest alleen gaat die dan over op de 3e versnelling ??? Ja gaat dan te hard naar beneden.
In de L gaat goed als je dan naar beneden rolt en bij plus min 35 km/h gaat die in de 2e en blijft ook in de 2 tot 30 km/h dan gaat die naar de 1e wat je dus niet wil tenzij het moet dan, verder gaat het perfect, niet dat ik nooit een automaat heb gereden maar is zeker wennen hier.

Klinkt misschien raar maar nu ik deze V70R met AUT heb zou ik niet anders meer willen :eusa_eh: :eusa_shifty: , het rijd zoveel meer relaxter en de wilde haren ben ik toch allang ergens kwijtgeraakt. :eusa_whistle:

arjenT5R

Winterstand heb je helemaal niet nodig....

L is 1 en 2 als je onder een bepaalde snelheid komt drukt ie vanzelf in 1... blijf je daar boven dan houdt ie m in twee...

Winterstand is voor wegrijden in de sneeuw... niet voor berg afdalingen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 10-06-2018 22:15:17

L is 1 en 2 als je onder een bepaalde snelheid komt drukt ie vanzelf in 1... blijf je daar boven dan houdt ie m in twee...

Met sportstand aan valt hij minder snel terug in de 1e versnelling. Dat rijdt veel fijner in een afdaling. Anders springt hij rond de 40 steeds in de 1. Met sportstand aan pas als je bijna stilstaat.

san

Mag ik weten welke regio je zit?Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Oostenrijk.Met de S70 en de hond!

MikeyQR

Citaat van: arjen850 op 10-06-2018 22:35:04
Citaat van: arjenT5R op 10-06-2018 22:15:17

Met sportstand aan valt hij minder snel terug in de 1e versnelling. Dat rijdt veel fijner in een afdaling. Anders springt hij rond de 40 steeds in de 1. Met sportstand aan pas als je bijna stilstaat.

Kijk aan deze info heb ik wat. 8)
Ik rij nu wel in de bergen met sportstand en idd gaat die niet zo snel in de 1 bij een afdaling, in de normale stand (eco) gaat dat idd erg snel dat die naar de 1 gaat nu je het zegt.