Nieuwkomer: 850 GLT / rood (bijna dan) / alter 1 / 1992

Gestart door mbles, 15-09-2014 21:17:51

Vorige topic - Volgende topic

mbles

Hej!

na tijdje meekijken en veel nuttige info te hebben gelezen maar even berichtje van mijn kant. Sinds mei dit jaar heb ik de roffel van een ander forum lid overgenomen. Trotse eigenaar van een Alter 1 / 850 GLT uit 1992 / mj 1993. Kleur is officieel Classic Red (brandweerrood) maar zit nog wel wat poets werk aan om die weer 100% te krijgen. Volleer, bijna alle opties (helaas geen schuifdak) en inmiddels ook voorzien van originele Volvo zonnerollo achter, rolgordijntjes op de achterportieren en de HT-259 speakers achter, mooi spul allemaal! Persoonlijk vindt ik de introeditie / alter 1 de mooiste, maar smaken verschillen natuurlijk....

De 850 is puur voor de hobby en als tweede auto, de meeste km's doen we met de franse lease diesel..... De 850 zal als het beetje meezit een blijvertje worden. Hiervoor trouwens ook nog een heerlijke V70 2.4 170 pk uit 1999 gehad, ook een heerlijke auto.

Van jongs af aan heb ik een lijstje auto's in mijn hoofd zitten die ik graag allemaal een keer wil hebben. Na de 850 (de intro editie zoals die ook in de Autovisie duurtest en Autokampioen uit die tijd stond) wil ik nog graag een rode 205 GTI, een onverprutste (nauwelijks te vinden) Golf VR6, Audi 90 met de vijfpitter met Serret interieur en zo zijn er nog wel een aantal leuke auto's.

Mijn 850 is van oorsprong in Spanje geleverd en in 2001 geïmporteerd. Heeft dus ook een bijzondere (origineel Volvo) achterspoiler met derde remlicht, heb ik nog niet in NL gezien. Leuke is dat ik de aankoopbon en allerlei andere papieren erbij heb, inclusief een verdwaalde Peseta.... :)

Komende tijd met name bezig om de 850 weer zo goed mogelijk origineel en netjes te krijgen. Poetsen wordt nog een mooie klus....

Het blijft een geweldige auto om aan te werken en mee te rijden!

Allen dank voor de geweldige hoeveelheid info en hoop hier ook eea aan te kunnen bijdragen!!!

Oh ja, ik hou van het originele en onverprutste spul  ;)

Paar fototjes:

Nog met oude radio / oude en foute armsteun:

Met nieuwe / oude radio (bijna origineel, vond een model 1994 radio origineel genoeg  ;))

cornelis-b

Mooi zo'n rode alter 1

Welkom en veel goede en veilige kilometers.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

grijzev70tdi

Heey! Die foto's zijn in Deventer gemaakt zo te zien!

En een rode alter I blijft gewoon super :D

Groeten uit Lochem :)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

CorT5

rifwachter

Welkom op het forum.

Zuinig op zijn deze 850.

Kom je uit Deventer?  De foto's zijn gemaakt op de P-plaats van de Renault dealer in Deventer.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

twotone

Welkom, en wees inderdaad zuinig op deze mooie alter 1! We hebben nog steeds een tekort aan die ouwe hokken hier ;D ;D

Ben het trouwens met je eens dat de alter 1/oer 850 gewoon de mooiste van het stel is :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

FGG

Welkom op 't Forum.

Da's idd een hele mooie rooie! :eusa_clap:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mbles

't ouwe hok loopt inderdaad in Deventer en niet meer in Culemborg e.o. Voor de oplettende kijker, dit was de 854 van Autogek. Meer hierover is hier te vinden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,60278.0.html

De striping die er oorspronkelijk opzat heb ik er af gehaald. wat een prutwerk.... Vond 'm origineel en heel stoer, maar er is een nieuwe deur (LV) ingezet en dus had ik daar geen striping meer. Of het is het helemaal, of niet. Zo'n 75% striping vond ik niet wat....

Verder tapijt vervangen, weer originele armsteun (nieuwe middenconsole), nieuwe kofferbakbekleding, nieuw aircopaneel (zat lijmdruppel op), weer werkende asbak, nieuwe daklijsten en zo kan ik nog wel efkes doorgaan.

Zoek nog wel een originele SIPS achterruitstikker, niet te vinden die dingen, maar hoort er wel op. Wie nog tips heeft, ik hou me aanbevolen!

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

mbles

ik zal dan de mooie alter 1 mistlampen even aanzetten  :) :)

V70geRwin

Prachtig ding, die alter I worden rap klassiekers.

mbles

klopt. je ziet er heel veel gesloopt worden. wel handig voor de onderdelen, maar gaat me soms wel aan het hart :'(

big ben

Proficiat met deze Alter 1  :eusa_dance: houd deze "in ere"  ,

zelf ook alweer 11 jaar Alter 1 owner  :D

mbles

Dank! Gaan we proberen. Vooralsnog voelt ie met 265K km nog prima aan. En heeft net wat duurder onderhoud gehad, dus moet er nog wel even tegen kunnen. Stoelen zijn trouwens zwaar favoriet boven die van de lease Renault...