Meeting Koplamp-reconditionering Doetinchem

Gestart door Remo1970, 25-09-2014 17:05:28

Vorige topic - Volgende topic

Remo1970

In samenwerking met SBM carcleaning Doetinchem wil ik een zaterdag organiseren waarbij Volvo liefhebbers tegen sterk gereduceerd tarief de koplampen kunnen laten re-conditioneren waarbij het glas weer helder en glad gepolijst wordt met als resultaat "good looking headlights"en tevens ook een aanzienlijk verbeterde lichtopbrengst.
Prijs per koplamp kan voor 20 euro bij aanmelding vanaf 10 man. Zijn er meer liefhebbers dan kan er nog wat van de prijs af;)

Ik kan op 18 of 25 oktober deze dag laten plaatsvinden bij deelname vanaf 10 personen

Centraal staat voor mij natuurlijk ook gezelligheid en kennis maken met de forumleden!

Hierbij de link naar de site van SBM:

http://www.sbmcarcleaning.nl/

Fabriekstraat 24 E, 7005 AR Doetinchem

Koffie is gratis!

Grt Remo

Remo1970

Kick off:

18 oktober:
- Remo 

25 oktober:
- Remo                                                                 

peteRRR

Even voor de duidelijkheid,......je kan op de meeting terecht met glazen koplampen en met plastic koplampen?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Bouke

Remo1970

Citaat van: peteRRR op 25-09-2014 17:30:31
Even voor de duidelijkheid,......je kan op de meeting terecht met glazen koplampen en met plastic koplampen?

Groet.
Citaat van: Bouke op 25-09-2014 18:29:59
Dat was ook mijn gedacht Peter :eusa_think:

Ja, kan allebei. Met name de kunststof koplampen krijgen mettertijd last van een verweerd uiterlijk en daar vallen volgens SBM mooie resultaten mee te behalen (mits de binnenkant natuurlijk goed is)

Bouke

Maar de meeste hebben glazen koplampen ;) met kunststof kan je idd goed resultaat halen.

Remo1970

Citaat van: Bouke op 25-09-2014 18:42:45
Maar de meeste hebben glazen koplampen ;) met kunststof kan je idd goed resultaat halen.
Ook met glas vallen mooie resultaten te halen Bouke ;)

cornelis-b

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten op glas, op kunststof heb ik zelf ook goede resultaten behaald met de machine. 
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Remo1970

Citaat van: volvobug op 25-09-2014 23:46:37
Bug spray does the trick  ;D

http://sfglobe.com/?id=14115&src=home_articlexpromo

Sbm behandeld/polijst de koplamp met 3x verschillende grootte korrel, daarna een polish glans en beschermende uithardende waxlaag.

Voor de behandeling:

Na behandeling:

Sbv

hoe lang blijft kunststof goed na behandeling ?

Pakkie

Ik behandel ook regelmatig wat kunststof koplampen. Uiteraard zijn de eerste stappen (schuren met diverse korrel en daarna polijsten) van groot belang, maar hoe lang het resultaat blijft valt of staat met de beschermlaag die aangebracht wordt. Een eenvoudige wax, of sealant zoals Poorboy's EX-P, Meguiar's Headlight protectant e.d. houdt niet lang stand. Beter is om een echte (maar ook relatief dure) coating zoals DLUX of Gyeon Q2 Trim aan te brengen.
Voor een optimaal resultaat is het het beste om zelf met een relatief goedkoop middel als het genoemde spul van Meguiar's de koplamp zelf 1x per 3 a 4 mnd te behandelen (eenvoudige klusje) zodat er altijd een beschermlaag op blijft zitten.

Twee voorbeelden.... en ja, de Bora was echt zo toen hij bij mij binnen kwam :o. Volgens mij zie je dan 's nachts echt helemaal niks.

Emiel

En glas? Of smeert men ff de steenslag dicht en is het na 3 keer wassen weer weg?

-D©©©L-

Een nieuwe Bora koplamp kost ergens tussen de 40 en 50 euro....

peteRRR

Martijn is ook bezig geweest met z,n koplampen en zo te zien ook de knippers mee genomen,.....ziet er netjes helder uit.

3 stappen wetsanden en een wax.

Groet.

Edit:ging iets te snel door de bocht,..Wetsanden: korrel 1500-2000-2500 daarna geel met inizio op 1600 rpm, oranje met mezzo op 1800 rpm, wit met finale op 2000 en toen mothers step 1 met alleen chemische cleaner op 2400 rpm op wit.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla