Temperatuur KVS na vervangen thermostaat , ter check

Gestart door luuksch, 07-10-2014 15:28:05

Vorige topic - Volgende topic

luuksch

Ik heb afgelopen weekend mijn thermostaat vervangen omdat deze slapjes naar 4 uur wees en zo af en toe op 3 uur of als op de foto. Nu met een nieuwe (90graden) thermostaat erin, is de temperatuur 10x zo snel in het midden en blijft deze op 1 plek staan alleen heb ik het gevoel dat ie nu weer ietsje te hoog staat.

Misschien dat ik het mij in beeld omdat ik blijkbaar een jaar lang met een defecte thermostaat heb rondgereden maar dit is geen horizontaal naar mijn idee?

Verder nog een vraagje; klopt het dat er geen pakking tussen het thermostaathuis zit? Toen ik deze eraf haalde zat er ook geen tussen.

Toen: 1998 Volvo V40 2.0T (240k)
Erna: 2011 Renault Twingo 1.5 dCi (30k)
Daarna: 1995 Volvo 850 2.0 T5+ (295k)
Nu: 2005 Volvo V70 D5 (300k)

cornelis-b

Pakking is de rubberring die om de thermostaat rand zit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lammert

Citaat van: luuksch op 07-10-2014 15:28:05
Ik heb afgelopen weekend mijn thermostaat vervangen omdat deze slapjes naar 4 uur wees en zo af en toe op 3 uur of als op de foto. Nu met een nieuwe (90graden) thermostaat erin, is de temperatuur 10x zo snel in het midden en blijft deze op 1 plek staan alleen heb ik het gevoel dat ie nu weer ietsje te hoog staat.

Misschien dat ik het mij in beeld omdat ik blijkbaar een jaar lang met een defecte thermostaat heb rondgereden maar dit is geen horizontaal naar mijn idee?
Ik zie geen foto, maar het is normaal dat met een 91 graden thermostaat de wijzer net ietsje boven de 3 uur staat. Origineel zat er een 87 graden thermostaat in.
Mocht de wijzer (op de onzichtbare foto) nou toch totaal ergens anders staan, misschien is er dan iets met je temperatuursensor. Meestal wordt die mee vervangen: kost weinig en je bent er toch bezig. Vergeet niet een nieuwe pakking voor je thermostaat te bestellen als je het thermostaathuis weer open schroeft.

The Demon

Citaat van: Lammert op 13-10-2014 21:35:38
Vergeet niet een nieuwe pakking voor je thermostaat te bestellen als je het thermostaathuis weer open schroeft.
Sorry Lammert maar de rubberring is de pakking, hoef je dus niet te bestellen tenzij deze brak is.
Citaat van: cornelis-b op 07-10-2014 17:16:33
cornelis-b zei het al.

Lammert

Citaat van: The Demon op 13-10-2014 21:59:07
Citaat van: Lammert op 13-10-2014 21:35:38
Vergeet niet een nieuwe pakking voor je thermostaat te bestellen als je het thermostaathuis weer open schroeft.
Sorry Lammert maar de rubberring is de pakking, hoef je dus niet te bestellen tenzij deze brak is.
Citaat van: cornelis-b op 07-10-2014 17:16:33
cornelis-b zei het al.
Dat klopt en dat weet ik, maar niet dat die te hergebruiken is. Bespaart weer 1,50

855T5+

Bij de meeste thermostaten zit die rubber ring erbij als je'm bestelt. Bij OEM in ieder geval en bij de meeste aftermarket staat er wel een fotootje bij en is de pakking los erbij zichtbaar of is het vermeld. OEM met 87 graden is niet meer leverbaar, wel aftermarket: Gates bijv.
Volvo: Mutatis Mutandis

NinaPaul

Als de rubberring er niet nieuw bij zit is het wel aangewezen deze te vervangen (rubber zet zich naar de contouren), als je het nu hebt over de nieuw gemonteerde ring hergebruiken, omdat je alsnog de temp sensor wil vervangen dan kan dat gewoon.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz