Het begin van mijn 850 R avontuur, ... the end.

Gestart door groene volvo, 11-10-2014 11:55:38

Vorige topic - Volgende topic

groene volvo

Als ik zo één en ander lees zou een switch naar m56 met quaife beter en sterker zijn, MAAR:

Ik ben wel van de strekking " als je het doet moet je het goed doen"
Daarom ben ik meer fan van reviseren en weten dat het goed is , zelfs al zou ik gaan voor de M56 met quaife optie.
Maar blijkbaar is reviseren niet zo evident  :-\

Welke M56's passen? zijn ze allemaal hetzelfde ? indien niet=> welke zijn de sterkste? op welke auto's zitten ze ?
Is de koppeling hetzelfde? Allemaal plug en play?

WhizzMan

Voor zover ik weet moet je voor de M56 conversie wel een rechter aandrijfas wisselen omdat die anders is ivm de visco?

Je kan ook een M56 zonder quaife kopen en de eenwielaandrijving zolang voor lief nemen.

Gooi in ieder geval je oude spulletjes niet weg. Er is vast emplooi voor te vinden.

groene volvo

m56 moet met quaife voor mij , anders ga ik erop achteruit :)

ik rij ook BMW , daar gebruik ik volgende site om te zien wat waar past/vandaan komt
http://mfans2.com/parts/catalog/

Bestaat dat ook voor Volvo ?

MikeyQR

Lees het eigelijk nu pas het bak kaduuk gebeuren.

Maar 1 ding snap ik niet waarom in godsnaam een burnout doen met een 850R?, ik snap dat echt niet wat is daar nou lollig aan ???, je sloopt je eigen auto dus wat heb je eraan, precies niets! :eusa_doh:

Ik heb dat echt nooit met 1 van mijn auto's gedaan gewoon weg om dat ik het zonde vind, en als ik is een keer een puberbui heb dat blaas ik even door met de auto maar thats it, ook niet goed ivm :police: maar goed.

Maar goed hoop voor je dat je snel een bak vind en weer lekker kan roffelen. ;

Laguna-S60R

Honda's kunnen het ook, waarom kan een Volvo t dan niet  :D ;D
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

NinaPaul

En ik snap niet dat jij niet snapt dat het niet uitmaakt dat jij het niet snapt, als TS maar snapt waarom hij iets leuk vindt.

Ik snap niet dat jij een 244 mooi kan vinden, maar ik probeer jou er niet van te overtuigen dat jou "smaak" fout is :D.

Edit: 244 kan je ook vervangen door alle andere lelijke oude Volvo modellen  :evil:
(Enkel de P 1800 is mooi  :eusa_whistle:)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MikeyQR

Citaat van: NinaPaul op 22-01-2015 16:31:14
En ik snap niet dat jij niet snapt dat het niet uitmaakt dat jij het niet snapt, als TS maar snapt waarom hij iets leuk vindt.

Ik snap niet dat jij een 244 mooi kan vinden, maar ik probeer jou er niet van te overtuigen dat jou "smaak" fout is :D.

Edit: 244 kan je ook vervangen door alle andere lelijke oude Volvo modellen  :evil:
(Enkel de P 1800 is mooi  :eusa_whistle:)

Daar is die weer de opper L.. Van het forum. ;)

Wel triest dat je een weer wat moet zeiken over iemands reactie, maar ach zijn we gewent van je.

Ook weer zo iets, wat heeft mijn 244 er mee te maken?
Met je smaak fout!, ach een p 1800 is dat dan alles?, is ook een oud hok.

Maar goed ik laat je lekker verder lullen want je kikt erop om mensen op de kast te jagen!

Wat is jou bijdragen eigenlijk hier op het forum?, behalve mensen op de kast jagen en iemands reactie afkraken ?

Ik zou zeggen reargeer lekker, boeit mij verder niets wat je te zeggen hebt.

NinaPaul

En dat bedoel ik, leer eens relativeren, respecteren, argumenteren, communiceren, etc.

Maar ik vrees dat je daar gewoon niet slim genoeg voor bent, geeft niet hoor.
(Ja, ook ik kan gewoon "op de man spelen", want iets anders doe jij ook niet)

Edit: ik ben mans genoeg om de gehele reactie te laten staan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

groene volvo

hmmm, een paar dingen

Een 244 is best wel cool ! Dat jij niet snapt dat ik dat doe kan ik snappen. Daar ben je niets mee.
Ik heb nog een Z3 M coupé , die zet ik soms dwars, ook totaal nutteloos. Ik ga wel nooit meer op het droge een burnout doen met die Volvo. Ik moet ook geen moeite doen om dat goed te praten , want dat valt rationeel gezien niet goed te praten. Maargoed, op de duur kan je de streep zover trekken en zeggen " waarom heb je uberhaupt een 850R nodig ? " Dunno man : ik vind dat echt cool  :)

Ik zit nu met dit probleem en ik wil kost wat kost het oplossen op de meest efficiente manier. Mijn handicap is dat ik weinig ervaring heb met heel het Volvo gebeuren en niet goed weet wat op wat past , wat de gekende zwaktes zijn / waar de goede adresjes zijn...

spijky

Als de bakken een burn-out niet aan kunnen is het gewoon prut.
Je hebt denk ik de pech gehad met het stuiteren van de wielen.
Te veel klappen achter elkaar. Als de wielen lekker doorgedraaid hadden was het waarschijnlijk niet gebeurd.

Mijn 2.5T slipt ook wel eens door bij het stoplicht als ik op scherp sta.
Waarschijnlijk hierbij het voordeel van de M56 versnellingsbak waar geen sper inzit, en het vermogen naar een wiel gaat.

Een burnout hoort er af en toe gewoon bij.  :angel:
Net zoals in dit filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=pIzOHWyRWRs

Je kunt eens informeren bij ik meen Johan van www.aangepastebak.nl
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

groene volvo

volans gekocht van KW-speed op het forum hier, hopelijk kan ik er binnekort eens mee rijden :)

irian paul

Voor een Quaife kan je naar www.dutchpowertrading.nl.

Maar laat je bak niet bij Johan doen.....

Reactie's daarop graag via PB.

NinaPaul

Citaat van: irian paul op 24-02-2015 12:21:01

Eerst iemand publiek door het slijk halen en dan niet publiek maken waarom.

Of je houdt je mond, of je legt het bewijs voor.
-Gottfried Leibniz

groene volvo

Ik ga voorlopig proberen om alles in België te regelen :)
Ergens in maart gaat de boel uit elkaar, ik wil gewoon precies weten wat de oorzaak is , en dan ga ik ermee verder.

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 24-02-2015 14:29:53
Citaat van: irian paul op 24-02-2015 12:21:01

Eerst iemand publiek door het slijk halen en dan niet publiek maken waarom.

Of je houdt je mond, of je legt het bewijs voor.

Ik zou het er niet zo neer zetten...
Maar ben wel benieuwd waarom niet bij de genoemde persoon (en over welke Johan hebben we het dan, zijn meerdere op 't forum)?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4